Se HEMI 67-Belvedere 4 door sedan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja hyde, 11.5.2005.

  1. MJF

    MJF Double Gearhead

    Ei nyt ihan täysin mene aiheeseen, mutta melkeen...

    Tuommonen tuli vastaan yhellä foorumilla, tietääkö kukaan enempää :)

    E: Paljonhan noita on tehty, tuplat neliovitolppiin verrattuna :)
    http://www.forabodiesonly.com/mopar/arc ... 98992.html
     
  2. Mr J

    Mr J Gearhead

    [​IMG] [​IMG]

    Liekö ollut täällä aiemmin, mutta pääsin katsomaan eri automerkkien maahantuonnin yhteydessä tehtyjä tyyppikatsastustodistuksia. Oli pakko selata Plymouth-kansio vuoden '67 kohdalle ja sieltähän se löytyi! Tämä auto ei siis ole pelkkää satua, vaan ainakin yksi on siis varmasti tullut uutena Suomeen. :) Valmistenumerokin mätsää ketjussa mainittuun yksilöön.
     
    12345678910, roope68, Fuselage ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. 528

    528 Gearhead

    Nytkö siitä viimein tulee se juttu Mobilistiin, kun oli tuoreimmassa numerossa vihjausta? Toki voilla muukin hemi yksilö...
     
  4. Holley

    Holley Gearhead

    Ihan samaa mäkin mietin! Toivottavasti olis näin !!
     
  5. MJF

    MJF Double Gearhead

    Ei oo tästä, GTX-juttu kuulemma on tulossa.
     
  6. litres

    litres Gearhead

    Oliko tää hemi auto joskus 90 luvun loppupuolella näytillä myyrmäen
    näyttelyssä??? siis kesken eräisenä.
     
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mun mielestä oli. Ja myöhemmin Tampereella tai Lahdessa.
     
  8. MJF

    MJF Double Gearhead

    Lahdessa oli joku vuosi sitten. 90-luvulla on ollut jossain näyttelyssä heinäpaalien keskellä.
     
  9. Cortina71

    Cortina71 3rd gear

    Eli jos ei ihan väärä arvaus esittelyssä -67 GTX 2 rdht, joka viimeisen päälle entisöitynä nykyään Tampereen seudulla?
     
  10. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Jossain näyttelyssä joskus

    [​IMG]

    Loviisassa kesällä 2017

    [​IMG]
     
    ilu100, PeteKoo, dart -66 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Nostellaas tosi vanhaa aihetta..Katselin Tony -sedän videota:



    Tuli tämä auto mieleen. Mitä tälle kuuluu vai kuuluuko mitään?
     
    fisu tykkää tästä.
  12. UTG:n videon kommenteissa löytyy tämmöinen kommentti:

    @askoseppanen3779
    1 päivä sitten
    We have one rare plymouth belvedere four door here in Finland, in late 90's me and my buddy were asking the owner to sell it as a parts car for my buddys 67 belvedere I. The owner asked us "do you guys know what this car is?" and we replied "is this it?" and he said "this is IT" lol so we figured maybe it's worth alot more than belvedere I parts car. The car is now in good hands, would love to see the car again.
     
  13. Lainaallas tätä ketjua, kun on sopivasti aika lähellä aihetta:

    Uskomaton latolöytö! 47 vuodeksi varastoon jäänyt muskeliauto olikin hämmästyttävässä kunnossa

    Ebayhin ilmestyi myyntiin väkivahva muskeliauto, joka niin sanotusti ”rastittaa kaikki ruudut”.

    Kyseessä on aivan ensimmäisen valmistusvuoden, siis 1967, Plymouth GTX. Tuolloin myyntiin tullut GTX meni ensimmäisen vuotensa keskikokoluokan perusauto Belvederen muskeliversiona, kunnes jo vuoden 1968 malliuudistukseen siirtyi Road Runnerin väkevimmäksi versioksi.

    Ensimmäisenä mallivuonna GTX:n vakiomoottori oli Super Commando 440. Se oli aikakauden standardeilla mitattuna 375 pullistuneen jenkkihevosvoiman tehoinen, valinnaisvarusteena olisi saanut vielä väkevämmän 425-hevosvoimaisen 426 Hemin.

    Auto on varustettu nimenomaan yleisemmällä 440:llä jota ruokki nelikurkkuinen kaasutin. Voima on välitetty takapyörille Torqueflite-automaatilla, ja tällä matkalla tule vastaan ensimmäinen, kohtalaisen haluttu optio.

    GTX:ään on nimittäin ruksittu mukaan Sure-Grip -tasauspyörästön lukko. Mukavuutta tuomaan on valittu myös ilmastointi lämmityslaitteella, ohjaustehostin, sävylasit sekä sisältä säädettävä sivupeili.


    [​IMG]
    Tennesseessä olisi tarjolla hyvin alkuperäisenä säilynyt Plymouth GTX. [eBay]

    [​IMG]
    Vaikka kuvissa ei pölykapseleita näy kuin yhdessä pyörässä, niitä tulee myyjän mukaan vielä kolme lisää mukaan. [eBay]

    [​IMG]
    Reilut 130 000 kilometriä ajettu on hieman likainen, mutta hyvin alkuperäiskuntoinen. [eBay]

    [​IMG]
    Konehuoneesta löytyy se ”vaatimattomampi” vaihtoehto, 440-kuutiotuumainen eli 7,2-litrainen vinkkelikasi. [eBay]
     
    fisu ja Gary Grand tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!