Malibu 454 -74 historia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Khalle, 7.1.2017.

Tags:
  1. Khalle

    Khalle 1st gear

    Terve kaikille!
    [​IMG]

    Tuli hommattua tuollainen saaste malibu syksyn masennuksissa, kun halvalla sai..:D
    Tekniikka perinteisesti puuttui, sekä sisusta karussa kunnossa.
    En ole tehnyt autolle mitään suurempaa, kuin purin sisustan ja avasin perän(oottakoon kevättä) .
    Perässä oli käynyt hammaspeikko sekä lattia löytyi hitsailtavaa:([​IMG].

    Nyt kiinnostaisi auton historia.. on varmasti laulettu ja aiheutettu pahennusta.. :mad:
    Maalattu joskus 2000-luvun alussa? Ollut lappeenrannassa ennen kuin tullut kymenlaaksoon?
    Mihinköhän orkkis tekniikka on joutanut?
     
    Muokattu: 7.1.2017
  2. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mulla ei näy nuo kuvat?:confused:
     
  3. Khalle

    Khalle 1st gear

    DropBox onkin muuttanut asetuksiani, työnalla on:D

    Edit: nyt pitäs toimia!
     
    Muokattu: 7.1.2017
  4. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Orggistekniikka on valmistenumeron mukaan 250cid kutonen, mutta sitä tuskin kaipaat... 454 joko hajonnut tai jonkun street-vehkeen keulilla?

    Jotain tuttua tuossa rekkarissa, onkohan ollut metallinsininen joskus?
     
  5. Khalle

    Khalle 1st gear

    Metallin vihreä on orkkis väri..
    Teu-jotakin on vanha rekisterinumero.. Mutta siitäkin on aikaa 20v?
    On nähnyt varmasti paljon suomen maata tämä auto.. :p
     
  6. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Mulla oli eka auto, mikä oli oma, 20v sitten ja just tommonen malibu 267:lla v8:lla, 110hv...

    Oli paksua voimaa, muttei silti polttanu kumia...
     
  7. rb

    rb Double Gearhead

    Aiheeseen löyhästi liittyen....... En tiedä onko tolla korimalilla tullut Suomeen yhtään isolohkoa, Mutta aikoinaan yhdellä tutulla oli 73 tai 74 Camino, missä oli alkuperäinen 454 keulalla...
     
  8. Khalle

    Khalle 1st gear

    Tää tulee ajoon tällä ulkonäöllä, tekniikaksi etsin isolohkoa..:D Perään tuli uudet sisuskalut tällä viikolla, joten pääsee hiukan edistämään tätä rojektia.
    Sisustan osia voi tarjoilla jos joltain löytyy.. ja ovi+ikkunan tiivistesarjat on aika heikolla hapella.
     
  9. flanagan

    flanagan Gearhead

    Hö, mulla oli erehdyttävästi saman olonen/värinen -74 Malibu 454:lla -90 luvun lopulla täällä Mikkelissä. Se oli leveillä peltivanteilla, jotka oli maalattu auton kans samalla värillä ja noita ss-raitoja ei ollu silloin. Rekkari oli silloin JYU-51. En oo autoo sen jälkeen nähny kun sen myin varmaan v.-98
     
  10. flanagan

    flanagan Gearhead

  11. Khalle

    Khalle 1st gear

    Mulla on trafin rekisteritiedot+historia niin muistaakseni tämä on kyseinen auto! Tuollaiseen kuntoon se olisi tarkoitus saada:D:D!
    Kiitoksen flanagalle!
     
  12. ire63

    ire63 Gearhead

    80 luvun loppupuolella oli Mikkelin suunnalla tuollainen tummanvihreä Malibu remmiahdetulla isolohkolla, oli aika kova peli siihen aikaan. Tekniikka taisi sittemmin mennä johonkin (steppari) pickupiin, korista ei tietoa minne päätyi.
     
  13. flanagan

    flanagan Gearhead

    Joo se oli tämä sama auto. Eikö kukaan ole tallentanu kuvia noilta ajoilta?
     
  14. ire63

    ire63 Gearhead

    Kuvia ei ainakaan mulla ole mutta eräs tapaus auton tiimoilta on jäänyt mieleen.
    Silloinen omistaja kävi Motoparkissa ekan kerran kokeilemassa auton kulkua putket auki. Tehoa oli kuitenkin sen verran paljon että rajun sutimisen jälkeen laatikko antoi periksi.
    Polttoaineen kulutus paluumatkalla oli kuulema luokkaa litra/km
    Auto siirtyi harrastetallille Mikkelin eteläpuolelle laatikkoremonttiin. Talli tunnettiin tietyssä porukassa kalkutan konepajana, tuolle nimelle en tiedä selitystä.
    Samassa tallissa oli useampi harrasteauto rakennettavana/säilytyksessä ja silloisen Clay Bay Cruisersin näyttely oli seuraavana viikonloppuna.
    Malibun takana parin metrin päässä oli poikittain notchback Barracuda jota oli kiillotettu ja puunattu pari päivää että auto olisi viimeisen päälle siistin näköinen ja näyttelykunnossa.
    Kun Malibun laatikko oli lopulta saanut uudet sisukalut ja saatu autoon kiinni niin omistajalla oli tietenkin valtava hoppu kokeilla autoa.
    Malibu oli seissyt muutaman viikon ja omistajan täräyttäessä auton käyntiin lensi putkista kaikki niihin varissut paska pitkin viimeisen päälle kiillotetun Barracudan kylkeä.
    Ei ollut tyytyväinen ilme Barracudan kiillotustyön hoitaneen tyypin kasvoilla ei.
    Jos Malibun omistaja olisi ollut yhtään pienempi mies niin ikäviä uutisia olisi ollut seuraavan päivän lehdessä.
    Itseäni tuo asia huvitti jo silloin, tosin ei ääneen uskaltanut edes naurahtaa.
    Niin, ja Malibu kyllä liikkui reippasti kun päästiin sit testiajolle.
     
  15. Khalle

    Khalle 1st gear

    Tälläistä juuri hain takaa tällä kirjoituksella, hieno kuulla auton historiaa!
    Auto on itse asiassa edistynyt, perä on menossa nippuun päin ja seuraavaksi siirryttään sähköjen kimppuun. Tuollaisia leveitä peltivanteita, niinkuin flanaganin laittamassa kuvassa on saa tarjota!
     
  16. Rane 66

    Rane 66 Gearhead

    Tais olla Mutanen Ristiinasta kun omisti aikoinaan.
     
  17. max

    max Double Gearhead

    Tällainen 4D Malibu on itse asiassa kova juttu kaikkien 2D ja avomallien joukossa.Tulee sellaista määrätynlaista historian havinaa -80 luvun alkupuolelta,kun ei ollut muita laitteita rakennella kuin näitä 4D tolppamalleja.
    Ehdottomasti 454 konehuoneeseen,muita ei edes lasketa.Pieni etunoja ei tekis pahaa ja jos todella kovan raudan haluaa,niin sivuputket tietenkin.
    Värityshän tuossa on kuin suoraan Miami Vice sarjan maailmasta,eli toimii just "kasari" laitteeseen tosi hyvin.
    Joko olet löytänyt 454 motin?
     
  18. Khalle

    Khalle 1st gear

    Ei ole vielä moottoria/laatikkoa.. välitys on aika tiuha(3,73) joten uudempaa 4l60 tms laatikkoa olen miettinyt jotta saa ylivaihteen, ja th700 ei taida kestää.

    Eihän tämä ole koriltaan kauneimmasta päästä vaikka coupeen verrattuna, mutta jollain tapaa itse tykkään. Sama väri, pelti vanteet ja scooppi konepelti on ulkokuoren suunnitelmat.
    Mites nuo raidat.. nyt on vain paksin kannessa, laitanko kattoon ja konepeltiin?
     
  19. Vuokralainen

    Vuokralainen Gearhead

    Konepeltiin vaan raidat, ei kattoon. Ja kyllä se seitensatanen loota kestää.
     
  20. max

    max Double Gearhead

    Joo,skooppikonepelti on asiaa.Varmaankin sellainen -80 luvulla käytetty "Snorkkeli" vai miksi sitä nyt nimitettiinkään?
     

Kerro tästä muillekin!