Ford Crown Victoria

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 13.2.2007.

  1. masafi

    masafi 1st gear

    Joo katsuri sano et jenkkikoukut ei käy.Pitää olla autokohtainen e hyväksyntä?Kylhän voi laittaa vaik mitä mut jos sattuu jotain voi tulla vastuu kysymykset esiin.
     
  2. masafi

    masafi 1st gear

    Takaovennupit oli käännetty oven sisälle.Eli oven lukot toimii sisältä käsin.Paitsi oik taka kahva on rikottu.Tarttee uuden.Onko kellään?Rock autossa ei ollut taka sisä kahvoja.Ebaysta sais kyllä.Saan kyllä myöhemmin keväällä kun tilaan toiset vanteet.Mut jos jollain olisi ylimääräisenä?Kivasti kesii valkoinen katon maali.Maalaukseen menee jossain vaiheessa.Pitää miettii säilyttääkö panda värityksen vai yks väriseksi.
     
  3. Beach

    Beach 2nd gear

    Nyt kun on lukenut ketjun läpi, kehtaa vähän kommentoida? Leikitäänhän nätisti, tämä kun on ensimmäinen kirjoitukseni. :)

    Jäi mieleen ihmettely valoreleistä. Valoillehan on releet. Ne vaan on valojen ohjausyksikön sisällä. Ja n. 300000 Crown Vic:iä ja Grand Marguis:ia on kutsuttu takaisin, jotta vaihtavat ohjausyksikön veloituksetta. Ongelmana ollut, että ohjausyksikön sisällä juotokset saattavat murentua. Jotkut on myös korvanneet ohjausyksikön releet ulkoisilla releillä.

    http://www.autoblog.com/2015/12/23/ford-crown-victoria-mercury-grand-marquis-lighting-module-recall/

    ************

    Sitten tämä oma kysymykseni:

    Onkohan Suomessa mitään yritystä, joka voisi auttaa Crown Vic:in moottorinohjauksen uudelleen ohjelmoinnissa?

    Kehuvat maailmalla, 2003 malliin saisi ilmansaantia parantamalla ja ohjelmoinnilla 2004 tehot. Siihen jos lisää sen, että osaisi hyödyntää meidän korkeamman oktaanin bensan, niin voisi olla kannattava muutos.

    Tämä jo mainittiinkin: http://www.blueovalchips.net/ , mutta sivusto on aika työläs käyttää. Linkit toimii vain siten, että "com" tilalle vaihtaa "net". Onko toiminnassa toi yritys enää? Vaikka selviäisihän se kysymälläkin.
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Muokattu: 30.1.2017
  5. karivanner

    karivanner 2nd gear

    Se boksihan on tuon näköinen aparaatti ja sijaitsee kuskin jalkatilassa oikealla puolella. Yleisin vika on takavalojen katoaminen, mutta melkein kaikki sähköviat menee yleensä tuon pömpelin syyksi. Itselläni Town Car alkoi viedä akkua tyhjäksi ja sekin vika meni tuon boksin syyksi. Sitä ei yleensä pysty vaihtamaan romuttamolta löytyvään, koska sen pitää osata "puhua" auton järjestelmien kanssa ja jos joku asia on ollut erilailla siinä romuttamon biilissä, niin boksi ei välttämättä toimi. Niin ja lisäksi vaihtoboksikin voi olla rikki.

    Omani korjattiin jenkeissä, maksoi n. 60€ ja viat katosivat.

    [​IMG]
     
    Beach tykkää tästä.
  6. Beach

    Beach 2nd gear

    https://owner.ford.com/tools/account/maintenance/recalls.html?pagename=Owner/Page/RecallsPage

    Tuolta voi tarkastella löytyykö takaisinkutsuja. Mun autoon olis takaisinkutsu valojen ohjausyksikköön liittyen. Taitaa olla turha mennä täällä Suomessa kyselemään merkkiliikkeestä. :odsmile:

    Jos ottaisi asiakseen kysellä, niin kai se selviäisi, onko jo vaihdettu Amerikassa aikoinaan. Taikka olen sitä miettinyt, että tarjoaako toi sivusto kaikille tietyllä aikavälillä tehdyille takaisinkutsut, vaikka korjaus olisi jos tehty? Vai päivittävätkö listaa sitä mukaan kun korjaukset on tehty?

    **********

    Tyytyväinen olen ollut kyllä Vic:iin, vaikka kaikki katsastuksessa huomautuksen saaneet viat oli korjaamatta, maahantuojan (ilmeisesti yritys) jäljiltä. Viat on pieniä, mutta niitä on yli kolme. Mukavahan niitä on ajankulukseen ja harrastuksen kannalta laitella kuntoon. Kilpiin autoa ei silti olisi käsittääkseni pitänyt näiden vikojen kanssa koskaan saada. Nyt ne puutteet alkaa olla korjattuna.

    Koneöljyt on ollut pohdinnassa mulla. Öljykorkissa ja ohjekirjassa 5w-20. Hiukan hankala/hintava viskositeetti Suomessa. 5w-30 öljyjä saisi helpommin/huokeammin. Mitäs olette käyttäneet? Se "Ford"- öljy viskositeetillä 5w-30 olisi halpaa. Liiankin halpaa? Taitaa olla täyssynteettistä kuitenkin. Ohjekirjahan hyväksyy osasynteettisenkin, Motorcraft 5w-20 synthetic blend.
     
  7. Beach

    Beach 2nd gear

    Kiitokset tästä vinkistä, vilkut tilattu.

    Oli tavallista työläämpää. Nettisivuilta en suoraan saanut tilattua, kun ei löydy toimitustapaa Suomeen. Viestin lähettämällä sain sähköpostiin laskun, joka olisi pitänyt maksaa kai etukäteen. Kysyin voiko maksaa Paypal:illä tai kortilla, niin lähetti rahapyynnön Paypal:in kautta. Katellaan miten etenee.
     
  8. Luokyio

    Luokyio 3rd gear

    Kannattaa melkein käydä kysymässä silti... Emännän Honda Odysseyhin tehtiin kaikki takaisinkutsut merkkiliikkeessä mukisematta. Suomen sivusto ei luonnollisesti löytänyt mitään takaisinkutsuja, kun koko mallia ei Eurooppaan ole tuotu, mutta jenkkisivuilta löytyi Takatan bägiongelmien lisäksi vaihteistoon ja virtalukkoon tehtävät päivitykset.

    Huolto lähetti kyselyn tehtaalle, ja sieltä tuli hyväksynnät, että kaikki on tehtävä. Odoteltiin osat jenkeistä ja merkkihuolto teki kaikki takaisinkutsut maksutta. Prosessi kesti toki pitempään (n. 3 kk sisältäen päätöksen odottelun ja osien toimitukset) verrattuna euromallien kutsuihin, mutta yhtään ei tarvinnut väitellä missään vaiheessa. Maksoi varmaan tehtaalle enemmän kuin tuon auton jäännösarvo on, mutta eipä ole minulta pois :p

    Ainakaan vielä ei ole kyllä päivittynyt tila nettisivuille, yhä lukee "Recall INCOMPLETE" vaikka tehty viime viikolla. Pitää seurailla päivittyykö tässä tapauksessa jossain vaiheessa.
     
    Beach tykkää tästä.
  9. Beach

    Beach 2nd gear

    Miksei voisi käydä ainakin kyselemässä. Kun ei paljoa odota, ei paljoa pety. Kävin uudelleen katsomassa mitä kutsuja mun autolle on voimassa, niin tämä valojen ohjausyksikön kutsu on sen verran tuore, että on saattanut jäädä tekemättä. Annettu helmikuussa 2015. Takaisinkutsussa se kerrotaan, että kyse on releiden juotoksista yksikön sisällä. Kai niitä voisi kokeilla itsekin juottaa, jos valojen kanssa tulee ongelmia.

    Korjaan klo 11.43: Takaisinkutsun päiväys on joulukuun 21. 2015. Ovat korvanneet helmikuusta -15 helmikuuhun -16 korjauskustannuksia niille, jotka ovat itse korjauksen maksaneet jo aiemmin.
     
    Muokattu: 31.1.2017
  10. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Kävin tänään paikallisella Fordilla kysymässä noista takaisinkutsuista. Vastaanotto oli luokkaa "jos katse voisi tappaa", mutta toinen mies tiskin takaa sanoi, että kyllä heidän ne pitää hoitaa, varsinkin jos ne vaikuttaa turvallisuuteen. Olivat vasta vaihtaneet jonkun jenkkituonti Mustangin airbagin amerikan pään takaisinkutsun seurauksena. Lupasivat selvitellä asiaa tuon valojen ohjausyksikön suhteen ja ilmoittelevat siitä piakkoin.
     
  11. pantera

    pantera Double Gearhead

    Se oli mun Mustangi , recallit toimi hyvin
     
  12. Beach

    Beach 2nd gear

    Itse innostuin kyselemään ohjausyksikön vaihtamisesta sähköisesti. Autokin vielä talviteloilla. Ihminen sieltä vastasi, mutta aikalailla valmiilla viestipohjalla. Eli voisi mennä mihin tahansa huoltoon kyselemään huoltokamppanjoita. Pitäisi ottaa takaisinkutsu kirje mukaan. No eihän mulla semmoista ole, tietenkään.

    Siellä Amerikan Fordien sivuilla luki niin, että kampanja koskisi vain Amerikassa olevia autoja. Noo, olihan tää vielä kampanjan alkaessa.

    Lähipiirissä semoinen Mersu, johon Amerikassa vaihtaisivat jarrutehostin järjestelmiä takuuseen 14 vuotta vanhaan malliin. Suomessa saa onneton Mersun omistaja maksaa samasta hommasa 1400-3000 euroa. Että enpä edelleenkään suuria odottele.
     
  13. Beach

    Beach 2nd gear

    72.18 euroa tuli maksamaan pienet Swelight-vilkut. Tyylipisteitä ei myyjälle juuri kertynyt yhteydenpidosta, mutta omalla aktiivisuudella homma kuitenkin hoitui. Ja sehän riittää.
     
  14. mätkä

    mätkä Gearhead

    Tervehdys,

    2002 Town Car on alkanut kovalla pakkasella pitämään kovaa vinkumista/ulinaa. Vika ilmenee aamuisin töihin lähtiessä kun kiihdyttää maantie vauhtiin. Ääni alkaa nousevasti ja kestää 2-3 sekuntia. Taas hetken päästä uudestaan. Parin kilsan ajon jälkeen ei kuulu enää mitään. Moottorin kierrokset vaikuttavat ääneen eli sieltä se tulee. Apulaitteet tuntuis olevan kunnossa. Käsin kun pyörittelee niin mistään ei kuulu mitään ääntä. Onko muilla tullut eteen vastaavaa? Voiko olla jotakin imuvuotoa tai vastaavaa... Hankala keksiä mistä tulis mutta ääni on aika kova.
     
  15. karivanner

    karivanner 2nd gear

    Jotta ei menis arpajaisiks niin käy tarvikeliikkeestä ostamassa kuulolaite... Elikkäs tommonen stetoskooppi
    [​IMG]

    Sillä pystyt kuuntelemaan. Aloita laturista, rullista ym liikkuvista osista.
     
  16. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mulla piti ihan saatanallista ujellusta se oikean puoleisen kannen päädyssä oleva apulaiteremmin "apupyörä". Luulin, että se ääni tuli laturin laakerista, mutta tulikin siitä pyörästä. Laakeri oli ihan peruskamaa ja vartin homma vaihtaa. Eikä se uusi rullakaan paljon maksanut. Aluksi piti ääntä myös vain pakkasella, mutta paheni ja paheni koko ajan.
     
  17. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Mun vanhemmassa TC:ssa ujeltaa kovemmalla pakkasella tehostimen pumppu. Kesäpäivän ratoksi odottelee pumpun ja simpukan vaihto!
     
  18. masafi

    masafi 1st gear

    Tuli 2478,76€ autoveroa 2007 crown vicille.
    PERUSTELUT Ajoneuvon kunto on huomioitu verotusarvoa määritettäessä pois lukien normaalista kulumisesta johtuneet sekä autoverolain 15 §: n mukaiset viat, puutteet tai epäkuntoisuudet. Kunnon määrityksessä on otettu huomioon myös ajoneuvon ikä ja ajokilometrimäärä. Vaikka verotettavan auton verotusarvon määrittelyssä on tehty 15% alennus menetelmään liittyvien epävarmuustekijöiden ja kuntopoikkeamien huomioimiseksi, verotusarvoa alennetaan vielä lisäksi 5% normaalia runsaampien käytönjälkien ja kirjavan värityksen johdosta. Arvonmääritys Yleinen pyyntihinta: 11421 euroa. Verohallinto on hankkinut selvitystä verotettavan ajoneuvon kanssa samanlaisten käytettyjen, Suomessa jo rekisteröityjen ajoneuvojen yleisistä pyyntihinnoista veropäivänä. Arvonmäärityksessä on käytetty alla olevia hintahavaintoja. Hintahavaintoja on korjattu ajokilometrien (0.8% / 5000km) ja vuosimallin (n. 9.2% /vuosi) osalta vastaamaan verotettavaa ajoneuvoa. Verotettavan ajoneuvon yleinen pyyntihinta on määritetty näiden hintojen keskiarvona , josta on ensin vähennetty 15 % menetelmään liittyvien epävarmuustekijöiden huomioimiseksi. Lähde: www.nettiauto.com (11.11.2016) Merkki: FORD Malli: CROWN VICTORIA 4.6 4D AUT VM: 2003 Tkm: 198 Pyyntihinta: 8000 Lähde: www.nettiauto.com (13.12.2016) Merkki: FORD Malli: CROWN VICTORIA 4.6 4D AUT VM: 2004 Tkm: 125 Pyyntihinta: 13500
     
  19. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Tuolleenhan pystyy muuten tekemään mukavaa jekkua muille autontuojille kun laittaa autonsa myyntiin nettiautoon jollain älyttömällä hintapyynnillä.
     
    masafi tykkää tästä.
  20. masafi

    masafi 1st gear

    Sentään löyty vicejä verrokiksi ettei menny town carien mukaan.Mut kannattaa laittaa kuvia mukaan ja yrittää saada alea.Tuosta kaks värityksestäkin tuli jotain alea?Huoh helpottaa ei muuta ku kovaa ajoa.Polliisikin pysäytti 1 päivä.Ei kuulemma tarttenut virka apua.Pakko oli lohkasta.Eivät olleet nähneet siirtokilpeä takaikkunasta kun oli tummat klasit.Kyseli onko poliisi jäykistykset ja et itellä ollut town car :)Laitoin just tilaukseen vanteita, ajovalot, kylkilistat ,oven sisä kahva Floridasta tulee kontissa..Auto massattavana nyty.
     

Kerro tästä muillekin!