Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    6.2 Marine männät tiputtaa 18:1, ite kaljassa laskeskelin että sorvasin senverran että tipahti 19:1 huituville. Ja niinku kerrottiin niin kovalla pakkasella ei tarvii ajella ennen lämmitystä.
    Mitään muuta haittaa siitä ei ole paisti että aamuisin pikkasen pölläyttelee.
     
  2. jake81

    jake81 Gearhead

    No siinä tuli haitat mut mites hyödyt??
     
  3. tst

    tst Gearhead

    Minkäkokoisilla avaimilla loota irtoaa jos kattelen räikkälenkkejä valmiiksi?
     
  4. jake81

    jake81 Gearhead

    9/16 jos meinaat vyötärökehän pultteja ja niihin on paras pitkä hylsy ja perkeleesti jatkoa. Mulla oli pulttien perässä vielä 8mm kierre missä oli sit jotain kiinnikerautoja ja niissä kanta on 13mm, muota kokoja mitä tarvi niin 15mm, 18mm, 7/16 ja 1/2 kita avain jäähdyttimen liitoksiin. Unohdinkohan nyt jotain??
     
  5. jake81

    jake81 Gearhead

    Btw. Tietääkö joku saako jostain m10 muttereita 15mm kannalla??
     
  6. tst

    tst Gearhead

    Muokattu: 14.2.2017
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ekassa "versiossa" joskus 20v sitten kävi silleen että suli pari mäntää ja kanspaffeja sai vaihdella melko useesti. Mäntien sorvaamisen jälkeen ei ole menny yhtään mäntää eikä ahdon takia kanspaffeja, ei autoissa eikä paateissa.
     
    jake81 tykkää tästä.
  8. jake81

    jake81 Gearhead

    Ajatus ei ole tehon haku vaan tosiaan se että pääsis samoihin tehoihin rasittamatta mosaa niin paljon, toki eipä ne lisä heposetkaan haittaa.
     
  9. tst

    tst Gearhead

    6 pulttia kaivoin vyötärökehältä, olikohan niitä vielä siellä?
     
  10. kojo

    kojo Gearhead

  11. jake81

    jake81 Gearhead

    Ihmettelin tossa sellaista että kun lohkossa on ulommat runkopultit m10 mut pukeissa reiät on kuitenkin 12mm... väärät pukit??
     
  12. rust n loud

    rust n loud 1st gear

    Ongelma: Chevy Van (express) -98 / laatikossa toimii vain pakki ja yksi vaihde eteen, mittaritaulun vaihteenvalitsin -näyttö pimeenä (digitaalinen).

    Ongelma ilmeni aamulla, ei aikaisempaa oireilua. Vikakoodeja ei löydy, laatikon pyöreä sähköliitin irroitettu ja puhdistettu varmuuden vuoksi (ei ollut likaa).

    Onneksi on tämä keskustelufoorumi jossa kaikki subbe/van tietäjät :)
    Haku toiminnolla koetin hakea tietoja mutta ei arpa osunut.
    Onko vastaava ongelma jo tuttu jollekin?
    Onko laatikon sähköt sulakkeen takana ja missä kyseinen sulake sjaitsee?
    Laatikolle ilmeisesti ohjausboxi, missähän se sijaitsee?
     
  13. kojo

    kojo Gearhead

    Lootan sähkönsyöttö menee sulakkeen kautta ja tietokone sitten maadottelee kilkkeitä tarpeen mukaan.
    Laatikolle on ohjausboxi, mutta se on ton ikäsessä myöskin moottorin ohjain boxi eli jos kone käy niin se on hengissä.
     
  14. rust n loud

    rust n loud 1st gear

    Kiitokset Kojo neuvosta. Tsekkaan sulakkeen. Joo, kone käy, ajamaankin pääsee mutta kone huutaa hoosiannaa kun pieni vaihde päällä.
     
  15. rust n loud

    rust n loud 1st gear

    Laatikon sulake ehjä.
    Varmuuksi vielä vaihdettu uuteen.
    Jaaha, mistähän päin sitä nyt räpläis?
    Akut olleet latauksessa, virtaa pitäisi riittää.
    Hyviä neuvoja lisää?
     
  16. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ja siellä lootassa öljyä ja terveen hajuiset?
     
  17. rust n loud

    rust n loud 1st gear

    Juuh, normiväristä/hajuista onpi, riittävästi myöskin.
    Sähkön puutteeseen taitais viitata kun mittaritaulun vaihteenvalitsimen palkki pimeenä. Normikunnossa siinä valo jotta näkee valita vaihteet. Nyt joutuu pinnistään muistia oliko D missä kohtaa.
     
  18. velsuk

    velsuk 3rd gear

    Olisiko siellä kuitenkin ykkönen ja kakkonen tallella? Jos loota on muuten toiminut hyvin ja varsinkin jos auto on seissyt niin veikkaan venttiilikoneiston jumimista. Silloin kuitenkin pitäisi loput vaihteet löytyä reippaasti polkemalla. Koneiston purku ja kasaus on aika nopea urakka, samalla voi miettiä shift kittiä ja kuvernööriviritystä.
     
  19. rust n loud

    rust n loud 1st gear

    Mielestäni vain 1-vaihde pelittää mutta kokeilen huomenna uudelleen, samalla poljentaa suoralla jalalla, alkaiskohan muutkin välitykset löytyä.
    Vika ilmaantui yllättäen ilman ennakkovaroitusta. Oon ehtinyt jo syyttää muijaakin että sen syytä, kun hyvää hyvyyttään pesi viikonloppuna kulkineen mun puolesta :)
     
  20. tst

    tst Gearhead

    Mulla oli 4l80e:ssä joskus nelonen hukassa ja akunkengät irrottamalla pelasi hetken. Solenoidien putsauksen jälkeen tuli kuntoon.
     

Kerro tästä muillekin!