Harrasteena Chrysler LeBaron 2.2 Turbo GTC -89

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja HendriXXX, 6.5.2011.

  1. C-barge

    C-barge Gearhead

    Juupa.... tos päivänä eräänä yk skaveri tuli käymään tallilla ku olin siel puuhastelemas ja sano et vittu ku kylmä..., tarvi tulla lämmittelee. Vähän ihmettelin ku ei meil tallissakaan kummosta lämmitystä oo. Kyselin sit et tulitko jenkillä? "Joo". Sit siin juteltiin et rysys ei oikeen lämppäri skulaa, sanoin et mul vois olla jotian osia mihin kaveri et tuskin tohon..., mil sä oikeen tulit? No kato ite". Ovi auki ja siinhän se seiso. "Onks myynnis"? "On". "Anna avaimet". Koeajo ja must tuli '90 käyttöönotetun LeBaron GTC convertiblen onnellinen omistaja!

    Tost on aikaa nyt pari kuukautta ,totesin heti ku puikkoihin hyppäsin et tää on mun auto. Eihän se virheetön ole, mut leimattu ja pörisee. Suunnilleen kaikki siin toimii enempi tai vähempi. Paitsi jarrut enää, poljin menee pohjaan ja oikee etupyörä lukkoon. Mut kyl sil pärjää ku ajaa ennakoivasti, tarvis vissiin vähän kattoo jossain välissä. Nopeusmittari lopetti rokkaamisen kanssa tovi sitten, en oo yhtään kattonu et miks. Sisustasta puuttuu apparin penkin kyljestä muovisuojus koneiston päältä, takapenkis on yks röökireikä mut muuten ihan siisti. Vesiletkut uusin, ja on edelleen kylmä sekä lämpömittari vaeltelee. Pitäis siihenkin perehtyy mitä on ne eri hanat jne.

    Joskus ylimaalattu ja siin olis kyl uuden ylimalaauksen paikka. Jossain välissä tulee ajankohtaseks. Motti toimii ihan jees ja turbo vislaa mukavasti, varaosiakin on jo toinen täys motti ja loota, jossain vaihees ehkä teen siit jotain mukavaa... Joskus aikoinaan mul oli FIAT 124 Sport Coupe jollasta oon havitellut hankkivani, tos lepakossa fiilis oli niin samanlainen et se oli pakko saada. Maskis kan vähän puutteita, sellanen pitäis jossain välis hommata myös.

    Mut juu, ajattelin et tota pitäis, kolme vuotta ja sehän olis museleimakamaa. Ruostetta ei ainakaan pohjassa oo eikä kuki muutenkaan. Kori on kohtuullisen löysä, mut sille ei vissiin kauheesti oo tehtävissä, ovet kolisee kuopissa. Ehkä saranaoiden entraus jeesais. Mut jahka kiireiltään joku vuos kerkii ni tohon paneudutaan paremmin, siihen saakka vaan ylläpidetään ja suhaillaan. Jo se tos oli hinnan arvosta et pääs broidille leuhkii et mäkin ostin tollasen GTC avon. On kyl kilpailevan konsernin tuote kun on Le Baron, broidilla kun on Continental...

    [​IMG]
     
    GynZi tykkää tästä.
  2. GynZi

    GynZi 1st gear

    No nytpä toi oudon tempun lykkäs. Lähdin tänään ajamaan pientä lenkkiä niin ekat 7km oli nopeusmittari mykkänä, sen jälkeen lähti vasta toimimaan ja toimi ihan normaalisti loppuajan. Onkos noissa mekaaninen vai sähköinen mittari ja mistähän tota vikaa pitäis lähteä etsimään?
     
  3. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Eiköhän siellä lootassa ole joku sähköanturi jossain. Jos vaikka liitoksessa häikkää jos pätkii.. Tai on se anturi menossa. Ei oo kallis anturi, parilla kympillä rockautosta.
     
  4. sataplus

    sataplus Gearhead

    Mulla oli tuon sisarmalli Daytona ja siinä sama vika. Ajelin ainakin puoli vuotta ennenkuin vaihdoin sen. Välillä toimi, välillä ei. Ei siinä mitään logiikkaa ollut. Hyvä puoli, että ei kertynyt maileja...
     
  5. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Stratuksessa merkkivikana tuo mittarin mykistely, nopeus, rundit, ja tais olla muitakin. Korjauskonstina mittaristo auki ja juotoskatkokset kolveten. Ei oo pätkinyt sen jälkeen.

    Ja tässä tapauksessa kilometrit kertyy talteen, vaikka matkamittarikin oli pimiänä.
     
  6. GynZi

    GynZi 1st gear

    Nytpä Baroni taas tempun lykkäs. Ajelin eilen moottoritiellä, kesken ohituksen kuului pihahdus ja sen jälkeen turbon ääni alkoi kuulumaan huomattavasti kovempana, auto ei reagoinut kaasuun kunnolla ja tuntui niinku paineet ois karannu jonnekin. Ahtomittari kyllä nousi mutta muuta ei turbo tehnyt. Autolla pystyi ajamaan mutta ei kiihdyttämään. Kun hidastin risteykseen moottorijarrutuksella ja lähdin taas ajamaan pysähdyksen jälkeen, auto toimi ihan normaalisti loppumatkan.

    Oma epäilykseni on että hukkaportti jää auki, vahvistaako joku?
     
  7. Vilpo

    Vilpo 3rd gear

    Olisiko puhaltanut jonkun ahtoputken raolleen ja olisi moottorijarrutuksessa "vetänyt" sen takaisin kiinni..? Yleensä nuo ei kyllä itsestään mene takaisin paikalleen, mutta en usko että hukkaporttikaan tuolla tavalla hajoaisi..
     
  8. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Vesivehmaalta kotiopäin tulessa kävi sitten paronille näin:

    [​IMG]

    Nokka-akseli siivosti poikki keskellä suoraa. Kone rupes pätkimään ja luulin että bensapumppu hajosi, mutta huomasin pellin nostettua että nokkapyörä oli työntynyt eteenpäin koneesta.

    Löytyiskö keltään ylimääräistä rullanokkaan TII koneeseen?
     
  9. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Ai prkl! :eek:
    Muistaakseni tämä kone on todella tarkka jakopäänremmin tiukkuudesta, jos se on liian tiukalla ni naps ja nokka poikki..

    Onneksi tuo moottori on läpipyörivä ni ei pitäis olla venatkaan koukussa.

    Viddu ku sais aikaseksi laitella tuo omaki kuntoon. Ollu viimeset pari vuotta motivaatio niin hukassa. Välimatka tallipaikkaan ku on 250km ni vaikeuttaa jonku verran tekemisiä. Ja sitte ku se auto ei saa koskaan jäädä sinne talliin vaan aina pitää siirtää takas ulkokatokseen.
    Viikonlopussa ei kerkeä ku romut saada pahimmoilleen leviteltyä ni pitää jo alkaa kasaamaan ja siirtää pois.. :mad:

    No ehkä joskus vielä tai sitte myyn pois.. :(
     
  10. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Niin tuossa on todennäköisesti käynyt että remmi oli liian tiukalla. Toinen vaihtoehto on että kansi on niin pahasti kiertynyt että akseli jumii laakeripintoihin.

    On nää kyllä hyviä vehkeitä ajaa silloin kun ne toimii.

    Ensin jysähti kytkin kun ostin auton.
    Sitten jysähti itse laatikko.
    Seuraavaksi kansipahvi ja nyt tuo nokka-akseli. :D
     
  11. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Tykänny mäkin oon paronista. Omalla tavallaan vinkeä kampe. Nyt ei ole pariin vuoteen ollu kunnossa. Ei kai siinä paljoa ois, vaan ku sais sen motivaation ekana.
    Tuli joka kesä 10tkm vähintään paronin mittariin, luottopeli oli.

    Toivottavasti saat kuntoon paronisi, ei noita enää liikaa liikenteessä ole ja harvenee ne vähäisetkin..
     
  12. GynZi

    GynZi 1st gear

    Noin vaan sain baronin leimattua. Viis reikää pohjassa ja uus katti, edellinen omistaja oli tyhjännyt katin eikä siitä viitsinyt mitään mainita. Nyt kuitenkin saa taas vuoden päästellä. Samalla tuli korjausten yhteydessä tehtyä huoltoa tuohon, uusi ilmansuodatin löytyi motonetistä vaikka niiden valikoima ei tunne lebaronia ollenkaan, Voyagerin suodatin sopi täydellisesti paikalle. Öljynsuodattimen taas arvoin 2.0 Neonista ja katalysaattori on tarvikemalli.
    Seuraavaksi tarttis laittaa uus väri pintaan, kun vanha maali ja lakka on hilseillyt pois. Auto pysyy punaisena, mutta sävy vaihtuu. Tällä hetkellä ajatuksena on Renaultin Flamme Red, eli sama punainen mitä näkyy uusissa Clioissa. Jotenkin omaa silmää miellyttää toi vähän kultaan taittava tummempi punainen :)

    [​IMG]
     
    HendriXXX tykkää tästä.
  13. isalmela

    isalmela Gearhead

    Tosi hieno kuva!
     
  14. GynZi

    GynZi 1st gear

    Ja nythän mä sen baronin maalasin, totesin maalikaupassa punaisen olevan jo vähän nähty ja päädyin traktorien värikarttojen kautta John Deeren vanteen keltaiseen :D Keltaisessa pelotti jenkkitaksimielleyhtymä, mutta toi olikin onneks sen verran hailakampi sävy ettei moista tule..
    [​IMG]
     
    HendriXXX tykkää tästä.
  15. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Hiano. Melkein kun Maserati. Vielä kun maalaat ton maskin mustaksi ja siistit nuo kylkilistat ja vanteet. :odrazz:
     
  16. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Paroni herätelty taas unilta ja sain jopa pestyä 2v paskat päältä. Lähti laakista käyntiin ja kaikki pelasi. Se näytti pesun jälkeen jopa autolta taas. :cool:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Hitsuu hommia olis ja peltityötä muutenki lommonoikomisen merkeissä. Talveksi puuhaa..
     
    isalmela tykkää tästä.
  17. Jsp

    Jsp Gearhead

    Leparoni on sen verran perverssi värkki että on itekki tullu noita joskus etittyä. Hieno kiesi.
     
    autoilija ja HendriXXX tykkäävät tästä.
  18. GynZi

    GynZi 1st gear

    Onkos kellään kokemusta mistä pelistä tähän sopis termostaatti, vai pitääkö lähteä netistä ettimään?

    edit: itse itselleni vastaten, näköjään mistä tahansa ysärichrysleristä :D
     
    Muokattu: 10.10.2017
  19. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Juurikin näin :D
     
  20. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Ite otin kanssa "turbopäärynän" ajoon viikonloppuna. :poff: Hyvin sihisee ja puhisee. Apukuskin puoleinen vetari meinaa kohta räjähtää ja näemmä seisonnan jäljiltä ei tarvii enää tankata tankkia jatkossa täyteen kun tulee suurin osa pihalle. Toinen erikoinen ongelma on se että tää mun kosla haluaa kansirempan jälkeen käydä kylmänä. Kaupungissa kun pöröttelee niin viisarin neula on puolessavälissä, mutta maantiellä lämmöt tippu alarajaan asti ja heittää vikakoodia "engine temp low too long period". Outoa. Yleensä nää tuppaa käymään liian kuumana. :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!