Auto Sveitsistä verotettavaksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Tapi, 9.1.2004.

  1. Tapi

    Tapi Gearhead

    Mihin maksuihin joudun varautumaan jos ostan autoni Sveitsistä? Kun se mokoma ei ole EU-maa. Onko verotuksessa eri kohtelu?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tullia tullia joudut luultavasti maksamaan veron lisäksi, kuten USA:sta tuodessa. Mutta kannattaa tarkistaa, että onko Sveitsillä joku verosopimus EU:n kanssa. Siinä verosopimuksessa voi olla joitain lieventäviä klausuuleja?? Varma tosin en ole.
     
  3. 10%tulli,ostohinnasta+tuontikuluista.Johon päälle 22 alv. Ja sen jälkeen kuin eu:sta tuodussa. Olen itse lähdössä tämän kuun lopussa ja ilmeisesti ostan autoni juuri sveitsistä....kokemukseni perusteella autokanta on siellä vielä parempaa/parempikuntoista kuin saksassa ja mittareita ei niin hanakasti ruuvailla.
     
  4. 10%tulli,ostohinnasta+tuontikuluista.Johon päälle 22 alv. Ja sen jälkeen kuin eu:sta tuodussa. Olen itse lähdössä tämän kuun lopussa ja ilmeisesti ostan autoni juuri sveitsistä....kokemukseni perusteella autokanta on siellä vielä parempaa/parempikuntoista kuin saksassa ja mittareita ei niin hanakasti ruuvailla.
     
  5. Tulipahan vahingossa kahteen kertaan että uskoisitte! :wink:
     
  6. Tapi

    Tapi Gearhead

    Kiitos. Tuo osoittautui vain hieman ongelmalliseksi, koska kyseessä on vanhahko (tai siis uudehko -89) auto ja sen hinta nousee tuontikuluille laskettuina alveina noin 2000 € verrattuna vastaavaan EU:n alueelta tuotuun. Halvassa (noin 2 k€) autossa kulut kasvavat liikaa jotta hinta voisi kilpailla Saksalaisten kanssa..
     
  7. litres

    litres Gearhead

    Onko tähän aiheeseen mitään päivitystä?
     
  8. karra

    karra Double Gearhead

    Olen kuulllut että koska Sveitsi on ETA maa niin noita tulleja ja alveja ei menisi. En nyt ihan varma ole mutta sieltähän on saksalaisia laatuautoja haettu EU-maihin. Saa kai se jostain ihan varmasti selville...
     
  9. valpas

    valpas Gearhead

    Pitäskö kysyä Annelta?
     
  10. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Yksi keino oli tullata sekä rekisteröidä auto ensin Viroon ja tuoda se sitten Suomeen.
     
  11. XJR

    XJR 3rd gear

    Tullia ei mene mutta toki alvi täytyy maksaa kun EU:n tuot. Alvi kannattaa maksaa halvemman taksan maahan eli esim. Saksaan tai Luxemburgiin.
     

Kerro tästä muillekin!