Ford Crown Victoria

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 13.2.2007.

  1. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mitenkä paljon tommosessa crown vicissä on takajalkatilaa? Verrattuna vaikka volvon s80:seen? Mulla nyt on mennyt viimeaikaiset kaupat munilleen mut elättelen toivoa et sais vielä joskus talven työntää takavetojenkillä. Takana pitäs vaan olla tilaa hyvin kun olen niin pitkäkinttuinen ja viihdyn rötköttävässä asennossa--->pennut valittaa takatilanpuutetta kaikissa euroautoissa.
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Eiks taxi versiossa (p70?) ole takapenkillä joku kolme tuumaa enemmän tilaa?
    Semmonen olis jo aika hyvä.

    Volvoon en osaa verrata, mutta sisätilat ei ole mun mielestä crown vicissä kummoset.

    Jostain consumer reportista löytys varmaan vertailukelpoiset mitat.

    Edit. Edmundsista löyty mitat, rear leg room 2011 cv: 39.6", 2008 s80: 35".
    Tuo on valtava ero crown vicin eduksi.
     
    Muokattu: 15.2.2017
  3. karivanner

    karivanner 2nd gear

    Poliisiautossa on kuskin penkin takana umpi väliseinä ja silti sinne tungetaan amerikkalainen runsaslihainen rikollinen. Nyt kun seinä on pois niin onhan siellä ihan sopivasti tilaa :)
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Oon 197cm ja s80 ei ole tilava jos edessä istuu edes 180cm. Eli jos tavoitteena vaan s80 sisätilat niin siihen ei varmaan kummosta vaadi heh.
     
  5. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Ei vaan lapset valittavat tilanpuutetta euroautoissa joihin s80 lukeutuu, mulla oli sellanen, ja haluan paremmat tilat kuin siinä oli, ja kysyin että millä tasolla crown vicin tilat on siihen nähden.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin ja meinasin just tota että jos haluaa paremmat tilat kuin tossa niin se ei paljon vaadi.
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tarkistin ton taxihomman, P70 oli venytetty versio peräti 6 tuumaa pidemmällä akselivälillä kuin muut. Huomaa ehkä parhaiten takaoven/ikkunan mittasuhteista. Tehtiin 2002-2012.

    [​IMG]
     
  8. mätkä

    mätkä Gearhead

    Kiitos Karivanner ja 1purehell. Taidan nyt kylmiltään vaihtaa niidennkahden rullapyörän laakerin kun vika ei ole koko ajan päällä. Halvin ja ehkä hyväkin arvaus
     
    1purehell tykkää tästä.
  9. mätkä

    mätkä Gearhead

    Gulfia 5W20 ölppää näyttäis olevan paikallisessa 40e 4 litraa. Api hyväksyntä on, se tuskin paljoa vaatii. Mietin kans josko sitä seuraavaks?
     
    Beach tykkää tästä.
  10. Beach

    Beach 2nd gear

    Se 13500 euron Vic oli kuvissa ihan siisti. Siviilimalli. Ehkä hinnassa olisi ollut silti tinkivaraa. Taisi jäädä myymättä sillä erää, tai ainakin ilmoitus oli melko pitkään nettiautossa. 8000 euron Vic (P71) oli selkeästi hinnoiteltu sen mukaan, että oli myynnissä syksyllä.

    *************

    Melkein kaikki 5w-20 öljyt mitä minä olen löytänyt, on tarkoitettu Ford:in litraiseen Ecoboost-koneeseen. Varaosamyyjä arveli, että öljy on suunniteltu toimimaan sen jakohihnan kanssa, joka on moottoriöljyn kanssa tekemisissä.

    Pari kauppaa vielä käymättä. Jos ei ala sopivia öljyjä löytymään, niin ehkä sitten jokin 0w-30 voisi olla vaihtoehto.
     
  11. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Ylöjärven Crown vic ainakin näytti "myyty"- statusta kun se hävisi, kun ne menee yleensä "ei myynnissä"-tilaan kun ei mene kaupaksi. (Muoks. Olikin sitten myyty Lahteen).
    Se Tampereen toinen 8000 auto meni aika nopsaan? Sitten taas Tampereen -00 grand marquis on ollut koko syksyn ja talven myynnissä, jollain muutaman satasen viikonloppuhintakikkailuin. Nyt se taitaa olla 8300e?
    Turun tienoolta myytiin yks p71 alle viikossa, hinta jossain kuudessa tonnissa.
    Eipä näitä kauheesti ole.
     
    Muokattu: 17.2.2017
  12. Beach

    Beach 2nd gear

    Taisi olla verottamaton se kuudentonnin P71? Vuosimalli -7?
     
  13. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    En muista yhtään muuta kuin että se oli suhteellisen edullinen...
     
  14. Beach

    Beach 2nd gear

    Gulf:ia löysin sitten itsekin lopulta. Kokeillaan sitä.
     
  15. masafi

    masafi 1st gear

    Tuossa mun autossa on 2 reikää katossa, ollut valomajakat katolla.Ajattelin laittaa antennit niihin.No antennit ja niihinhän pitää saada jotain käyttöä.Jotain La puhelinta? Ei ole tullut noiden kanssa pelailtua,vain metsästys vhf:kanssa.Olisko jotain vinkkiä minkälaista kannattaa laittaa?
     
  16. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Muokattu: 19.2.2017
  17. masafi

    masafi 1st gear

    180x90 on tuo auton mukana tulleen radion runko.Suomi radiota varmaan laittelen mutta tilaa jää vielä.Tai sitten joku näytöllinen vehe?
    Tulee vastaan tuommoinen 2-din soittimen koko.Mitähän se mahtaa olla milleissä ?
     
    Muokattu: 19.2.2017
  18. masafi

    masafi 1st gear

    Jep ei käy 2 din vehkeet suurentamatta aukkoa.Ja sitä en halua tehdä.Löytyykös jostain johto adaptereita esim.Pioneerin soittimeen.Ettei tarttis abikoilla alkaa väsää?
     
  19. masafi

    masafi 1st gear

    Kun ei tullut ohje kirjasta mukana nii mikä on öljyn vaihto väli ja mitäs öljyä kannattaa käyttää?Mites tuo öljyn suodatin kannattaako vaihtaa joka kerta?
     
  20. Bay City Bstrd

    Bay City Bstrd 1st gear

    2004- mallin huoltokirjassa sanotaan öljyn- ja suodattimen vaihtoväliksi normaalikäytössä 5000 mailia. Tarinoiden mukaan kannattaa käyttää suodatinta, jossa on takaiskuventtiili, ettei öljy valu öljypohjaan. Eniten kärsii jakoketjun kiristäjäsysteemi, joka on näissä kaiketi ihan paska. Kahden dinin grammarin saa laitettua siististi, mutta vaatii vähän askartelua. Siihen löytyy Youtubesta ainakin yksi hyvä video, niinkuin melkein kaikkeen muuhunkin...
     
    masafi tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!