G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. Wizzy

    Wizzy 1st gear

    Hakusessa olisi kuskin oven yläsarana mutta taitaa mennä jenkkilästä tilailuksi.
     
  2. ftms

    ftms Gearhead

    nyt tapahtuu omallekin g-bodylle pitkästä aikaa jotain. 9" lukon blueprinttauksen jälkeen akseli menee auton alle ja pääsee vihdoin tekemään putket uusille jarruille...
     
  3. ftms

    ftms Gearhead

    9" Fordin levylukon säätämiseen speksit ja tarvittava työkalukin löytyivät Autoharrasteesta. levypakan paksuus pitää olla oikea sillä se vaikuttaa lukon pitovoiman lisäksi myös tasauspyörästön pikkupyörien (pinionien) hammasvälykseen. [​IMG]
    Perä tuli säädettyä ja kasattua sekä asennettuakin auton alle... nyt pääsee vihdoin asentamaan levyjarruja. [​IMG]
     
    Muokattu: 29.1.2017
  4. ftms

    ftms Gearhead

    nyt pitkästä aikaa vehje on taas pyörillään. uusi perä näyttää juuri sopivan levyiseltä - renkaat mahtuu hyvin. takapää on muutaman sentin liian korkealla mutta laskeutunee siitä kunhan kaikki korin osat (ovet, takalaita, takapuskuri) on taas paikallaan
     
  5. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

    https://www.opgi.com/monte-carlo/L220221/

    78-87 T-Toppiin olis ylimääräiset kattopala/ovien tiivisteet.
    Sopii varmaankin kaikkiin palakatto G-koppaisiiin...
    Tarjouksia kuunnellaan....;)
    0500659971 / Ripa
     
  6. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    laita nyt ihmeessä kuva tästäkin vaiheesta.

    teitkö tuon 9" sovituksen ja kiinnikkeet jne itse?
     
  7. ftms

    ftms Gearhead

    tässä kuvassa lavalla on jo lisäpainot. oletan että korkeus jää varmaan tällaiseksi

    [​IMG]

    perä on ihan itse tehty. samoin jarrujen sovitusosat ovat omaa suunnittelua ja valmistusta niin edessä kuin takanakin

    [​IMG]

    osat on vielä löysästi paikallaan tilapäisillä pulteilla mutta kaikki näyttäisi sopivan toistaiseksi.
    seuraavaksi pitää suunnitella ja valmistaa g-bodyn käsijarruvaijereille bracketit jotka yhdistää ne C5 corveten käsijarrun levittimiin...
     
  8. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    kommeeta. on se hienoo ku jokku osaa ja viittii tehdä ihan itse. itte kun ei kykenis.

    ----
    droppiakselit taisivat saapua tänään. katsotaan tuleeko niitä koskaan asennettua. :D cruisailu halu yleensä voittaa rakentelun keväällä ja kesällä.
     
  9. ftms

    ftms Gearhead

    eteen tuli tässä päivityksessä myös vähän isommat jarrut. etupään korkeuden näkee vasta myöhemmin keväällä kun kori ja tekniikka on kasattu ja paikallaan
    [​IMG]
     
  10. pataatti

    pataatti Gearhead

  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Bingo täällä bingo.

    Itseasiassa mulla on niinkin hassusti et mulla on niitä kolme
     
  12. pataatti

    pataatti Gearhead

    Oletko halukas myymään yhden tai kaikki jos ei nyt kauheita maksa?
     
  13. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Joo enköhän mä voi, tarjoo yyveel jtn. Voin laittaa kuvan kun eksyn seuraavan kerran romujen luo.
     
  14. ftms

    ftms Gearhead

    kysäisen tässä etukäteen onko kenelläkään ylimääräisiä madallusjousia g-koppaan eteen?
    luulen että keula jää niin kevyeksi että normaaleilla pikkulohkon jousilla jää liian korkeaksi... menee varmaan 2-3kk ennenkuin pääsee testaamaan
     
  15. ftms

    ftms Gearhead

    nyt tuli vuoroon keskeneräisenä talven odottanut 4L60E vaihteisto. tänään pumpun päivitys, seuraavaksi venttiilikoneisto ja servot vaihtuu sonnaxin hp osiin...
     
  16. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

  17. Achti

    Achti Gearhead

    G-body miehille... miksei naisillekkin...

    Teivon romutoriin mennessä Cutlassista -81 tippuu vahvistettu 7.5" perä alas.

    Sisältää:
    - Vahvistettu banjo
    - Moserin vetarit
    - Richmondin välitys 3.73
    - Auburnin lukko
    - Minimaalisella välyksellä olevat C-clipsit
    - Arpin pyöränstudit
    - Levyjarrut (Cossun levyt ja 03 avensiksen satulat käsijarrulla)
    - Dieselin yoke isolla ristikolla
    - Kierrejousien kupit on tehty uusiksi ja vahvistettu
    - Akseliputket on hitsattu banjoon
    - Akseliputkiin on hitsattu u-palkit takapuolelle
    - Perän koppa tehty teräslevystä, kopassa on u-palkkeihin kiinnittyvät korvat, joilla estetään akseliputkien sivuttainen vääntyminen.
    - Lisäksi Anti-hop bar löytyy myös

    Kaikki on perässä uutta, perällä ajettu peräti yksi kesä. Itselle tulossa 9" fordilainen, siksi tämä tulossa myyntiin.

    Lahjoitus hinnalla perä ei ole tulossa myyntiin, hinta keikkuu siinä tonnin nurkilla.

    Siitä saa kestoa ja laatua samaan hintaan.
     
  18. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Tietääkö kukaan mikä on g-bodyn etualatukivarren alapallon kierre?
     
  19. G20

    G20 Gearhead

    M12 taisi olla, hiljattain töistä pyörittelin ränsiitin raidetangonpään mutterit alapalloihin.
     
    Pas(i)kiainen tykkää tästä.
  20. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Kokeillaampa tätä kautta, eli onko kenelläkään muistikuvaa että joku ois ostanu '78-80 neliovisen tummanruskean Cutlassin Kemijärveltä joskus? Entinen taksi ja mitä ilmeisimmin diesel. Oli jo 80-luvun puolivälissä seisonnassa erään talon pihalla ja on siitä joskus sitten kadonnut ehkä 2000-luvulla. Menikö paliin vai minne...
     

Kerro tästä muillekin!