Seka(la)ista rakentelua ja konservointia tjn.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja DX, 26.1.2016.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Paljo vääntöä?
     
  2. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    [​IMG]
     
    palontie ja DX tykkäävät tästä.
  3. DX

    DX Double Gearhead

    vastustava on voima

    +580Nm/1700rpm ->

    pläkä jonnekki 3800rpm asti

    nyt ku imupuoli pikkasen suureni, niin käyrästä tulee väkisinkin pyöreäselkäisempi ku matalien kierrosten jälkitäytös heikkenee, väännön huippu noussee pikkasen, tai ainakin venuu pari kol satkua ylemmille kierroksille
     
    Muokattu: 24.2.2017
    Karpov ja helvetinkat tykkäävät tästä.
  4. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Ei mutterisorvia noinpäi väännetä...
     
    karra tykkää tästä.
  5. DX

    DX Double Gearhead

    ei tossa sanota että se on vääntösuunta kun sanotaan, että voima,
    mutta ei siinä myöskään sanota, että onko kyseessä vääntävä, vai vastavoima ja sen päättelin tosta kohteen asennosta suhteessa mutterisorviin, eli ton mutterin voi järkeillä kampuraksi.

    -----------------------------

    on mul ne laput tuola jossain, mut sen muistan, että huipputehon keskikohta oli 4300rpm ja siitä joku seitensatkuu molempiin suuntiin,
    eli aina kun tuuppas isompaa pykälää niin kone ei pudonnut suurimman tehon alueelta.
    sen ja hytin painon perusteella sit valkkasin perävälityksen ja pikkasen sieltä maantieajomukavammasta laidasta.
     
  6. sbf

    sbf Gearhead

    Mitäs veikkaat, paljon puskee 350 kokoinen suht samalla resettillä?
    Mulla nyt yksi työn alla.Tasapäämännät, xe268h, perf rpm ja pitkät peltisarjat.
    Kannet 8 joita varmaan höylätään että ruttu nousee sinne 9,5 yläpuolelle.
     
  7. DX

    DX Double Gearhead

    330hp/5000 rpm ?

    ------------------

    savut otettu omasta mosasta, tarttasin eka öölipaineet iliman tulppia, sen verran jakso imasta kaasaristakin että bensa alkoi lemuta, sittennii kun ruuvasin mokomat, eiku ängeekootkin ineen ja gummihatut piälle niin se pirulainen käynnisty välittömästi ku pyöräytti tarttia, hetken se käryytteli ja sitten kun päästi äijän kaasupolkimelta niin syttyä väh aikasemmalle ja se oli sitten olevinaan siinä, mosa jäi käymään suht siistiä viittäsattaa

    sen kunniaksi tuli naposteltua oldsin takaluukussa jemmailtu randomiin erikoistatilanteeseen pyhitetty vuosikertastrohhi.

    [​IMG]
     
    Vuokralainen, Naumasto, 59Kingswood ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ai täällä ollaan vieläkin konepuuhissa. Onkohan korihommia luvassa jossain vaiheessa..?o_O
     
  9. DX

    DX Double Gearhead

    jep, kaikkia osia sai yhteensä odotella pitkälti toista kuukautta, ameriikan pulikat tuli laivarahdiksi hiton äkkiä, mutta sitte ku tartti jotain rautakauppatason tavaraa suomesta niin johan alko kestää
     
  10. sbf

    sbf Gearhead

    Laskin että tossa 350 koneessa oli noilla factory replacement monttumännillä ja felpron pahveilla puristuksia vähän päälle 7.
    Omistajan toiveena oli tämänhetkisen tehoon edes puolet lisää.Luulisin että siihen tavoitteeseen pääsee ilman mitään kanavien ronkkimisia.
    Laskitko mitä sulle tuli nyt staattista puristusta? kärsä tais olla sama 268xe?
     
  11. DX

    DX Double Gearhead

    en mittaillut, mutta uudet männät on orkkista vastaavat monttumännät, pahvienkin paksuus näytti samalta, eli kai rututkin liki samat on kuin ennenkin, muistaakseni jossain ysipuol kieppeillä, dynaaminen jossain kasin kieppeillä, hyvin toimii pumppubensalla, joillain ysivitosillakin.
     
  12. DX

    DX Double Gearhead

    caminoon tarttis tehdä lahohommia, käyttöromua korjataan kesällä ku keretään ja kai tota olssiakin tulee jatkettua jossain vaiheessa,
    sdfsd oli pikkasen kiinnostunut miten luukku on tehty niin laitanpa tosta rojektikuvatukset, tossa nyt ei näy miten puolikkaat on yhdistetty, sikalla toisiinsa liimasin ja koslaan paikallensa niin sai passailtua asennot kohdilleen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    sisäpuoli saikin jäädä karvapersiiksi, mattimustilla koristelu

    [​IMG]
     
    T., 4d sedan, Rusty ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mikä oli peltikannen paino ja kuitukannen paino?
     
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Teitkö suoraan ulkopuolen tosta ekasta "naaraasta"?
     
  15. DX

    DX Double Gearhead

    jep, fiiperilaikka kiilotusrälläkkään ja sillä ajelin eka luntit matalaksi ja karvakitillä oikasu, softilla silottelu.
    orkkis luukku oli olevinaan jokasuuntaan niin väärän mallinen etten varmaan edes harkinnut siitä alkaa muottia tekemään, kun helpompi oli sovitella itte kappaletta

    pikkasen hatara muistikuva, G-topikista vois löytyä oikeatkin, mutta olisko ollut 22 ja 10 kiloa
     
    Muokattu: 26.2.2017
  16. sbf

    sbf Gearhead

    Otin tänään oikein heittokellon ja mausermitan käyttöön ja laskin tarkan puristusssuhteen 350 sbo 8 kantiselle felpro tiivisteillä.
    Veret seisauttavat 6,94:1 puristukset.
    Kävis varmaan petroolilla ihan jees.
     
    DX tykkää tästä.
  17. T.

    T. 3rd gear

    Minä olisin pikkasen kiinnostunut siitä että mitä oli pellin ja kuidun välissä että irtosivat toisistaan, ja jääkö maalit kontin kannesta mihin kuntoon kuidun irroituksen jälkeen?
     
  18. DX

    DX Double Gearhead

    leveää pakkauskelmua, sehän ei sula eikä tartu oikeastaan mihinkään ja kaikki kelmuun jääneet rypyt kopioituvat kauniisti lasikuituun.
     
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mitenköhän kaasupillin asettinoki mahtais tossa kohtaa toimia? Siihen ei ota oikeen mikään kiinni ja on liukasta.
     
  20. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Noin normaalisti käytetään kappaleessa josta muotti otetaan ensin irrotusvahaa, ja sen lisäksi irrotusainetta, ns. filmiä. Näitä saa lasikuitutarvikkeita myyvistä kaupoista.

    Tarkoitus ei ole sanoa että kelmu ei toimi, mutta sanoisin että noi aineet kun on kehitetty tohon irrottamiseen niin ne toimii tosi hyvin, ja vois sanoa että niiden kanssa on helpompi touhuta. Niin olen saanut omat lasikuituosat tehtyä, ja ilman vaurioita alkuperäiseen maalipintaan kunhan ne on maalattu jollain kunnon automaalilla, kuten akryylillä tai uretaanilla.

    Yksittäiskappaletta kun tekee niin monesti toi DX.n tyyli tehdä suoraan kappaleen päälle valmis tuote on jees, se täytyy tietty siinä punnita että onko kuinka kykyjä tehdä siitä pinnasta maalauskelpoinen, itse olen ainakin pirun hidas tossa hommassa, sataan kertaan kittailen ja hion.... No se lienee mun ongelmanio_O

    Tossa esimerkki, puusta tollanen carb hatin malli ja suoraan sen päälle tehty kappale. Muottia ei ole mitään järkeä tuollaisessa tapauksessa tehdä:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    DX ja T. tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!