-73 Chrysler Town&Country

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja MJF, 28.10.2015.

  1. MJF

    MJF Double Gearhead

    Pikkulohko magnum-swappikin houkuttaisi tehdä jossain välissä. Ruosteiset Jeepit ei ainakaan maksa kovin paljoa mistä saisi moottorin nostettua koko pompsina. Onkohan noilla 318 ja 360 kuin paljon eroa suorituskyvyssä ja kulutuksessa? Paperilla kiihdytysarvoissa ei ole juurikaan eroa, 318 kuluttaa vähemmän. Ainakin kun Grand Cherokeen tai Durangon arvoja vertailin. 8-pisteruiskuna olisi tarkoitus laittaa jos laittaa.
     
  2. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Nuo 5.9:t tuppaa olemaan vähän hintahtavia pyynneiltään.. On ne ajotuntumaltaan kyllä ihan eri koneita, mutta 5.2:kin kanssa matka joutuu.

    Mulla makaa tallissa tällä hetkellä 318/RH46 paketti, johon vaihdoin juuri laatikon hännän A500-takavetomallista paketin sovittamiseksi -67 C-bodyyn. Ehkä ei suorituskykyisin paketti, mutta tarkoitus on tehdä vanhasta lahnasta toimiva peli tapahtumien kiertelyyn, ym. pitempiin ajeluihin edullisesti.
    Nyt alkoi vaan houkuttaa ajatus koneen stroukkaamisesta, kun kilometrejä paketilla on kuitenkin jo 300tuhatta, niin kone ei ehkä ole enää ihan tehtaan tikissä.. Vähän vaan epäilyttää pelaako moottorinohjaus miten hyvin yhteen alakerran tarpeiden kanssa.:confused:

    Koneen laatikoineen nappasin -95 Grand Cherokeesta ja auton hankintahinta on tullut jo takaisin myydyistä osista.. Osia on tosin vielä on jäljelläkin.:cool:

    Luovuttaja-autoa etsiessä kannattaa muistaa, että nuo -96-> on sitten OBDII:a ja RExx-laatikolla(sähköohjaus)
     
    MJF tykkää tästä.
  3. MJF

    MJF Double Gearhead

    Tuopa on hyvä tietää jos koko pakettina tulee suunniteltua :cool:
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei noi mitkään moparin ruiskuvehkeet oo kovin kuuluisia taipuisuudestaan muutoksiin.
     
  5. MJF

    MJF Double Gearhead

    Vaimo on vähän valitellut jarrujen tehottomuutta. Tehostin olikin jo keväällä auki, mutta ei sinne oikeen kunnollista eloa tullut. Tehostaa kyllä, mutta hyvin vähän. Alipainevuotoja ja muuta pientä oon aina välillä etsinyt kiireen keskellä, mutta nyt sain tökättyä Autometerin ahtopainemittarin tehostimen letkuun kiinni. Tasaiset 17-18 in Hg on alipainetta tyhjäkäynnillä, kyllähän tuolla pitäisi tehostimen toimia... Samantien telefooniyhteys maxvo2:lle ja seuraavana iltapäivänä olikin "uusi" tehostin pöydällä. Taisi matkahuolto tuoda ylinopeutta paketin, ei oo koskaan näin nopeaa tullut paketti perille :D Uusi on kanssa -73 autosta, mutta yksikalvoinen farmarin kaksikalvoisen sijasta. Eilen ruuvasin tehostimen paikalleen ja voe mahoton, tämä olis pitäny tehä jo talvella... Kyllähän tuli hyvät jarrut autoon, isokin auto näköjään pysähtyy hyvin. Eikä ole hipaisukytkimellä niinkuin jotkut, hyvin tunnokkaat ja kevyet jarrut tuli :D
    Sen kunniaksi liottelin jälleen ameriikanpaskoja päältä, vielä vaan lähtee ruskeat liemet katosta kun pesee... Ja olihan ilo käydä cruisailemassa illalla remonttipitsoja hakemassa :cool:

    [​IMG][​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
  6. MJF

    MJF Double Gearhead

    Thermoquad on taas takaisin paikallaan. Sisään tuli uudet o-renkaat ja kiihdytyspumppu ja keskiosan suutinkanavan tötsät liimasin varalta uudestaan kiinni. En kyllä huomannut että olisi vuotanut, mutta monessa tuntui olevan vikaa liimauksissa ja siitä johtuen bensan holvaamista. Entinen kiihdytyspumppu oli revennyt ja toinen o-rengas oli irti ottaessa eri kokoinen o_O Varmaan ollut huonosti paikallaan. Jo keväällä remppaa tehdessä ihmettelin eikö neuloja tarvi säätää mitenkään kun ohjeissa ei niistä mitään puhuttu. Jostain netistä löysin nyt ohjeen niille ja tarkistin, ihan päin mäntyä oli. Ohje oli 1-1½ kierrosta kiinnipäin, tässä oli varmaan 5 kierrosta. Kiinni = rikkaammalle. Koeajolla ainakin toimi nyt oikeenkin hyvin, pitää huomenna jatkaa koeajoja :)
    Edelbrockia irrottaissa ihmettelin löysiä pultteja ja vastaan tulikin sulanut muovinen korotuslevy. Ei kait se noin kuumana imusarja oo vaikka pakokaasut sieltä kiertäisikin? Oliskohan läppä jumissa pakosarjassa? No sekin pitää huomenna tarkistaa...

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
  7. MJF

    MJF Double Gearhead

    Neuloja tuli laskettua vieläkin alemmas, käynti ja vedot paranee vaan. Seosmittarihan tuohon pitäisi laittaa että näkisi mitä sieltä oikeasti tulee. Ei ainakaan kukkasia tule vieläkään pakoputken päästä :D Pakosarjan läppä ei ollut jumissa, keviästi liikkuu.
    318 Magnum tuli ostettua Ruotsista purkaamolta. Kokonaisia Jeeppejä on tullut kytättyä jo pitempään blocketista, mutta niin pirun kaukana kaikki. Jotain pientä irto-osaa nyt joutuu katteleen tuohon mottiin, pirulaiset kun purkavat purkaamolla.
    Torissa olis A500 laatikkokin vanista, mutta milläs senkin saat Lappeenrannasta tänne pohjoseen? Helpompaa näyttää olevan ulkomailta ostaa isompaa tavaraa kuin rajojen sisäpuolelta. Rekkavirmat ei oo ruvennu millekään kun on yksityisasiakkaista kyse.
     
  8. MJF

    MJF Double Gearhead

    [​IMG]

    Sepä kävi nopeasti, aika tasan 2 vuorokautta moottorin maksamisesta se oli tallin ovella. Aika nopeaa mun mielestä kun tuli kuitenkin Tukholman eteläpuolelta. Nopeampaa kuin kirjeposti paikkakunnan sisällä :D
     
    mukko, 12345678910, LPV ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. MJF

    MJF Double Gearhead

    Eipähän ole tällekään ollut aikaa projektoida, ompahan sitten ollut liikenteessä taas jonkun viikon :)

    Lattioiden hitsaus olisi edessä ennen keväällä olevaa katsastusta ja samalla kun istuimet joutuu ottaan irti niin oli suunnitelmissa verhoiluttaa ne. SMS taitaa olla ainut mistä saa alkuperäisiä materiaaleja, mutta heidän saama palaute toimitusajoista on ollut aika surkeaa luettavaa. Nyt ovat kuitenkin vastailleet sähköpostiin kiitettävän nopeasti ja ainakin väittävät että materiaalit olisivat hyllytavaraa... Tämän väristä kangas/vinyylisisustaa ei ole saanut näihin, kankaaksi siis valikoitui -72 Imperialin kangas. Malli on vielä mietinnässä, tekeekö ihan alkuperäisen mukaan vai esimerkiksi New Yorker Broughamin mallin mukaan. Samalla varmaan saisi lämmitykset istuimiin, pirun kylmä istua näin pakkasilla :D Mutta onkohan mistään tarvikelämppäreistä mihinkään, ei viitsisi polttaa heti reikääkään uusiin verhoiluihin.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  10. wedge44068

    wedge44068 2nd gear

    On kai niistä,mullakki on tosa yhet jouten,lunasta pois!Aikanaan noita laitoin sellasiin tuonti autoihin mihin ei saanu "järkevällä hinnalla" merkki tuotteita.
     
  11. MJF

    MJF Double Gearhead

    Pari viikkoa menikin kun vuoronpäältä jokainen sairasti perheessä, ensin mahataudin ja sitten kuumeflunssat, nyt vasta sain kankaat ja vinyylit tilattua SMS:ssältä. Saapa nähä tuleeko kahessa viikossa vai kahessa vuodessa... Vieläkin vastaili sähköposteihin muutaman minuutin viiveillä ja rahat kelpasi heti :D
    Jonkin verran on tullut ajeltua ja tänään pesin enimmät suolat pois pinnasta ja ajoin halliin kuivumaan. Seuraavilla vapailla pitänee ruveta purkaan lattia paljaaksi niin pääsee tutkimaan kuinka paljon peltiä menee uusiksi. Vielä näyttäisi että muutamalla kämmenen kokoisella paikalla selviäisi. Plus varapyöräkotelon pohja taitaa mennä kokonaan uusiksi. Jossain vaiheessa pitää käyttää vänkärin puolen lokasuoja irti ja paikata siitäkin alaosaa ja oikoa sivuvalon kohdan tälliä. Pariinkin kertaan taidettu tuota kulmaa kolhia kun on jo maalattu eri väriseksi, lokasuojaa ja vänkärin etuovea lukuunottamatta on vielä orkkismaaleissa.
    Mistähän tuohon kyselis tuota T8 ruskeaa maalia? Sais olla paremmin saman väristä mitä tuo nykynen maalaus...
     
  12. MJF

    MJF Double Gearhead

    Varapyöräkotelo ei ollutkaan niin paha mitä muistelin, riittää varmaan kun puoliksi uusii pohjan :D Ei kai sitä tarvi ihmetellä mistä tuo auton paino tulee, varapyöräkotelossakin on umpiseinä sivulasiin asti paksusta pellistä jonka takana vasta kylkipelti :) Huomiselle olis ohjelmassa sisustan purkua ja lattian tutkimista. Kankaat on lähtenyt perjantaina Tanskasta tännepäin, saas nähdä millä soutuveneellä ne sieltä tulee kun ei ole merkintöjä seurannassa sen jälkeen...
    Smoothie vanteet tuli pihaan asti toimitettuna Hämeenkyröstä, kiitokset vielä sinne päin jos luet täällä :) Road wheelien keskikuppeja mallasin niihin, tarvii varmaan mallata allekin asti niiden kanssa :)

    [​IMG][​IMG] [​IMG]
     
    jpalvima ja Herje tykkäävät tästä.
  13. MJF

    MJF Double Gearhead

    Vielä jäi räikkä purkupuolelle, etupenkeistä taaksepäin sai kabiinin tyhjäksi. Pirusti on ruuvattu panelia ja peltiä farkkuun. Ja vielä paksuja moninkertaisia peltejä lattiassakin... Joku sielä on ruuvaillut jo aikaisemminkin, mitäsattuu ruuveja joka paikassa. Pitää jostain koittaa löytää orkkistyylisiä ruuveja isompina pompseina. Mitään sen kummempia yllätyksiä ei oikeastaan löytynyt, jos ei lasketa buildsheetiä sellaiseksi :)

    [​IMG]
     
  14. MJF

    MJF Double Gearhead

    Siinähän ne nyt on jalkatilat. Ei oikeen hyvin kuvissa näy, mutta urien pohjalta on puhki. Noh, aamulla sikkikoneella uusia palasia tekemään, ei mitään yllätystä ollut. Vanteetkin tuli pyöräytettyä alle.

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    jpalvima ja esmi tykkäävät tästä.
  15. MJF

    MJF Double Gearhead

    Eipä mennyt tämä päivä ihan putkeen. Paikkapellit saatiin kuitenkin pokattua Coronet-65 kanssa millin sähkösinkitystä. Matkalla sinne tuli rysäytettyä routamonttuun ja käyttiksestä öljypohja halki. Sitä korjaillessa ja hitsauttaissa menikin loppupäivä. Huommena isolla kirkolla käymään ja samalla kyseleen että saisiko sieltä oikian väristä maalia.

    [​IMG]
     
  16. 1320

    1320 Gearhead

    Tällaiset isot pitkäkatot on hienoja, tuonne mahtuu jo porukkaa ja tavaraakin kiitettävästi kyytiin.

    Omistajan toiveesta laitan tähän pari kuvaa, tämä toinen samanlainen on nykyään Ollilla työn alla Vantaalla. Tässäkin keulille on tulossa 440.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    FuryIII '71, Herje ja palontie tykkäävät tästä.
  17. palontie

    palontie Double Gearhead

    Hieno projekti on sielläkin.
     
  18. MJF

    MJF Double Gearhead

    Olli soittelikin talvella, löytyköhän takajousia autoon? Mukava nähdä että sielläkin homma etenee :)
    Pintamaalia löytyi Oulusta kaupasta, mutta sisustan vaalean ruskea tuli toisesta paikkaa ja siellä oli joku värisokea tekemässä maalia :(
     
  19. 1320

    1320 Gearhead

    Takajouset taisi käydä Vallilan Takomossa jäykistettävänä jos en ihan väärin muista. :odwink:
     
    MJF tykkää tästä.
  20. Hai

    Hai Double Gearhead

    Joo, ja eilen tiskattiin lohko RP:ssä.
     

Kerro tästä muillekin!