taas pukkas uutta veekasia...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tampio, 14.12.2005.

  1. 360fourbarrel

    360fourbarrel 3rd gear

    IsoMustaMuna vetää aika tiukkapipoista linjaa, joka on omiaan ajamaan pois tämän harrastuksen parista. Jos auton pitää olla täysin viimeisen päälle tiptop ennen kuin sitä voi julkisesti esitellä, aika vähiin jää esittelyt.
     
  2. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Tässähän lähtee autonrakentamis/ autoilu harrastuksesta maku jos ei kehtaa kotopihaa kauemmas lähtiä, ku ei ookkaan nii tip top. Ja varsinkaan tapahtumiin jos aletaan arvostella, saatika ny sitte lehteen. Täytyy antaa peukkuja. Mä tykkään ainakin ihastella sellaasia perus siistejä jenkkejä.
    Pääasia, että pelastetaan mätänemästä jostain mettänrannasta.

    Lehden Chevy 56 oli kans perskatin siisti. Perus siisti.
     
  3. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tällä palstalla valtaosa voi vain haaveilla tuon Chargerin tasoisesta autosta, mutta eihän sekään tiukkapipoisimmille kelpaa.
     
    simeoni tykkää tästä.
  4. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    :p
     
  5. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    Ei kai tässä missään Pohjois-Koreassa -ainakaan vielä- eletä..Jokainen
    taaplatkoon tyylillään ja budjetillaan.

    [​IMG]

    Minusta ainakin Jannen 70 Charger oli upea.

    Esim.Vorssan piknikissä oman mielenkiinnon pitävät yllä pikkasen kulahtaneet,
    modifioidut.Semmonen 'konkurssi' restauroitu show puudeli,jonka kyljistä
    teryleenin persaus kiiltäen peilataan omaa päälakea,minulle booring thing.
    En toki moista 'tuomarointia' tuomitse.Jokainen tyylillään!

    Hienoa että V8:issa on myös näitä 'käyttöautoja' esillä.

    t. AZ
     
  6. starcraft

    starcraft Gearhead

    Muakin ihmetyttää joidenkin tapa etsiä suurennuslasilla virheitä toisten autoista. Erilaisia tapoja harrastaa on yhtä paljon kuin harrastajia! Vähän löysempää pipoa päähän please!
     
    BigOJS tykkää tästä.
  7. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    V8 on Amerikan Raudan tultua kuvioihin alkanut näyttämään jotenkin vähän turhan kliiniseltä ja "ukkoutuneelta". Siinä mielessä noi lehden uudistukset oli hyviä. Graafinen ilme on hieman parempi, autoista saa enemmän irti isoista kuvista. Tekniikka-artikkelit ja tallikierrokset on plussaa (niitä luvattiin olevan jatkossa totuttua enemmän). Oon vähän kaivannutkin lehdestä sitä samaa fiilistä, minkä saa esim. 90-luvun veekaseista kun niissä oli se tulokulma jotenkin maanläheisempi ja esim. tekniikka-artikkeleita ja sellaisia "tavallisten ihmisten tavallisia autoja" oli enemmän....ja ehkä siihen rakoon tää Amerikan Rauta on just iskeny. Niistä V8:n muinaisista tekniikka-artikkeleista se autojen perustekniikka tuli mopopoikana opiskeltua. Onhan se tietysti maailma muuttunu uustuonnin, uustuotannon ja internetin myötä, mutta silti minua enemmän kiinnostaa lukea esim. cruisingeista, tallikierroksista, projektikertomuksista, tekniikasta, ja esim. sen tyylisistä autoista ku uusimmassa numerossa oli nyt tarjolla ('70 Charger, '56 Chevy...), kuin Mobilisti-tyylistä esittelyä jostain virheettömäksi entisöidystä tai sellaisena ostetusta museoleimatusta autosta. Tietysti monenlaista autoesittelyä on hyvä olla jotta jokaiselle harrastajalle olis tarjota jotakin (ja kyllä Mobilistikin meille tulee), mutta silti jos lehden painopiste on siirtymässä auton omistamisesta enemmän auton rakentamiseen ja ajamiseen, ollaan ainakin minun osalta oikeilla jäljillä.
     
  8. oolanti

    oolanti Gearhead

    Onneksi toiset osaavat sentään arvostaa muidenkin tekemisiä, kun toiset taas eivät osaa. Ekana mainittu poppoo käsittää upeita empaattisia ihmisiä, kun vastaavasti viimeksi mainittu porukka on melkoisena vähemmistönä kotimaisissa jenkkiautopiireissä, mutta valitettavasti niitäkin löytyy, at least one :rolleyes: Ja kyllä tuolla sinun Chargerilla on katu-uskottavuus vähintäänkin kohdillaan, no doupt! Ottaisin mielelläni omaankin talliini ;) Mutta niinhän se on, ettei makuasioista sovi kiistellä ja sanoillakin on näemmä hiemen eri merkitys eri "kulttuureissa". Esim. upea-sanalla on itselleni ainakin jokseenkin eri merkitys, kun puhutaan juuri autoista. Laadukas-sana tarkoittaa ainakin omassa sanavarastossani nimenomaan laadukkaasti rakennettua autoa eli härmäläisittäin hyvin rakennettua autoa. Moni rotta-autokin on upea, vaikka ei olisikaan ns. viimeisen päälle laadukkaasti rakennettu. Siksi "upea" on sanana enemmänkin tunnepohjainen ilmaisu jostakin asiasta, mikä miellyttää omaa silmää, UGH :)
     
  9. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Ostin uuden numeron.Olin vannonut jo ja päättänyt etten osta kasia enää mutta ilmoitus lehden uudistumisesta tuli oikeaan aikaan.

    Jos lehdessä ei olisi lukenut uudistumisesta en olisi sitä huomannut, kyllä hämmästelin ja ihmettelin.Ulkoasu oli parempaan suuntaan + 10%

    Olen jenkkiautofani ja luen todella paljon erillaisia lehtiä mutta jos olen täysin rehellinen, on suurimmat pettymykset lähes aina V8 ja GTI lehti.Lehdet on kuin lukisi saman numeron vuodesta toiseen.Kuin aika olisi pysähtynyt vuoteen 2001.

    Amerikan Rauta ja Tuning on jo reilusti mielenkiintoisempia.

    Suomessa on kuitenkin paljon hyviä lehtiä. Esimerkki hyvästä lehdestä on mielestäni Mobilisti.Olkoon juttuna joku Pobedan romu tai vaikka vanha ompelukone, silti kiinnostavaa.

    Olen säännöllisesti ostanut kasia viimeisen 15 vuoden ajan.En enää.
     
  10. max

    max Double Gearhead

    Olen pannut merkille sen,et ne jotka rupeavat arvostelemaan näkemättä kokonaisuutta tai ylipäätään haluavat nähdä ne niinsanotut "virheet" niin eivät tästä hommasta paljon ymmärrä,tai ovat vaan yksinkertaisia.
     
  11. EVO X

    EVO X Gearhead

    Taitto oli muuttunut freesimpään suuntaan. Hyvä juttu, vaikkakin se taittaminen taisi siirtyä toimitukselta ulkopuoliselle nyt sitten tämän muutoksen myötä?
    Tiivistettyä osio on varmaan se mitä ensimmäisenä yleensä luen. Nytkin oli hyviä juttuja mitä olis jäänyt muuten huomaamatta. Olen kyllä itse tämän harrastuksen kanssa jossain välitilassa kun oikein mikään automalli kunnosta riippumatta ei tahdo jaksaa kiinnostaa niin paljoa että lukisi koko artikkelin. Ennen tuli moneen kertaan luettua moni jutuista. Ehkäpä kun joskus saa taas jonkun uuden projektin työn alle niin kiinnostuksen kipinä syttyy taas.
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Noi virheiden etsijät on kyllä kumma porukka. Mullekkin on tultu ilmottamaan että autossani on lakkavikaa, naarmu konepellissä, väärän värinen kuskin ovi, ruostetta vinyylin alla ja millon mitäkin sellasta "Aijaa ihanks totta, en ookkaan huomannu" asiaa.
     
  13. XVD

    XVD Gearhead

    Katteelliset panettelee ku ei itellä oo sitä mitä toisella sattuu olemaan. Onneksi nuita meikäläisen romukasoja ei kukaan huoli mihinkään lehteen moitittaviksi.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  14. 69

    69 Gearhead

    Mun miälestä kansikuvan buikki on helkutin hieno.
     
  15. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Kannattaako noista haukuista niin pillastua, kertoo enemmän haukkujasta itsestään. Charger on hieno ja lehden uudistukset tervetulleita, mukavaa nähdä että palaute huomioidaan.
     
    Muokattu: 28.2.2017
  16. BBC

    BBC Guest

    Ei kenenkään tarvi ottaa hernettä nenään.
    Tarkistetaan työn jälki, niin nähdään onko Uskomaton, Hieno, siisti vai normaali.

    Omistaja voi panna mulle tiedot, niin ajan katsomaan kun käyn keski-pohjanmaalla.

    Chevy 53; Olet rautainen rakentamisen ammattilainen (minä en pidä itseäni semmoisena), joten uskon että mitä sanot on 100% totta. Respect, tiätsä.
     
  17. Mutku

    Mutku Gearhead

    Moipos,

    On se kuitenkin hyvä, että kaikenkuntoisia ja kaikenlaatuisesti rakennettuja harrastevehkeitä on esillä lehdissä.

    Joittenkin lehdissä esiteltyjen autojen kohdalla näyttää tekemisen tason rima olevan korkealla ja esim. joku kiiltoaste voi olla joka kulmasta äkkiseltään normiruuvaajaa pökerryttävä. Joittenkin toisten autojen kohdalla on taas yhtä suuri saavutus se, että auto on saatu yleensä pidettyä kilvitettynä ja lakua piirtämässä.

    Meinaan, että yks harrastaja osaa ja on tehnyt autolleen "kaiken", toinen osaa ja on tehnytkin autolleen melkein kaiken ja teettänyt loput, kolmas opettelee ja tekee/yrittää tehdä kaikkea ja neljäs vaan ajaa luu ulkona suu marrilla just niin kauan kuin se vehjes alla suostuu. Noita kaikkia edelläolevienlaisia harrasteautoja mielestäni tarvitaan lehtien esittelyissä.

    Ettei "demaroidu" tämä harrasteautoilu liikaa. Eli ettei tasapäistetä liikaa. Ettei siis väännetä väkisin jotain ihme tavoitetta harrastajille, että tuossa on "maali", että minkälainen se harraseauton pitää olla.

    Eri asioita osaavat harrastajat arvostavat lehdissä esiteltävistä harrasteautoista helposti eri asioita. Joku näkee jopa kokonaisuuden, mutta useimmat, kuten vaikka tämä puupää allekirjoittanut täällä, tarttuu helpommin yksityiskohtiin, ja tietty joskus joku alkaa vääntää enemmänvähemmän tosissaan jostain lillukanvarresta.

    Äh, komeita vehkeitä ne on kaikki. "Hienosti omalla käyrällään" niinku neuvolantäti sanoisi. Heh.
     
    Muokattu: 28.2.2017
  18. impala67

    impala67 Double Gearhead

    heh, eikö kukaan muu bongannut pikkuvirhettä 58 plymakuvasta; 2dht:sta oli tullut oikein "tolppa"malli
     
  19. 69

    69 Gearhead

    Edellisen lehden yhteydessä oli lahja sinulle v8-magazinen tilaaja. Tarjoamme sinulle mahdollisuuden tutustua veloituksetta toiseen Fokus Median lehteen. Tilaa ilmainen näytenumero.
    Tilasin noin kuukausi sitten.
    Koskas se tulee ??
     
  20. oolanti

    oolanti Gearhead

    Tuota tuota, kannattaisi olla yhteydessä asiakaspalveluun, tämähän ei ole ns. asiakaspalvelun "palautelaatikko" ;)
     

Kerro tästä muillekin!