Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Okke. On mulla noita sähköikkunallisia vanhojakin, ja sähkökin on vähän niinku omaa alaa. Jos ne ikkunat ei ehjällä kytkimellä toimi, niin jossain on vikaa. Sitä ei releet korjaa.
    E: lisäys... Jos siinä releistäessä sit laittelee kaikki piuhat uusiksi, niin saattaahan se vika tulla samalla korjatuksi... Mutta saahan sitä tehdä.
     
  2. Pasti

    Pasti 1st gear

    -95 subben etuovien kaiuttimet ilmeisesti 6,5". Takana samanlaiset?
     
  3. märkäkakka

    märkäkakka 2nd gear

    Mutta ei tuolla saa vasta kun 33".
    51mm saa kasvattaa maksimis.
     
  4. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Mamman subbarissa on 305/55/18. Piti muutoskatsastaa. Talvinakit 285/75/16 ja vakiot millä tuli maahan oli 265/75/16.
     
  5. venom87

    venom87 3rd gear

    auton renkaan halkaisijaa saa muuttaa 51 mm tai 10%, suuremman ollessa määräävä, maastoautoissa max. 77 mm alkuperäisestä.
     
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mitens ton leveyden kanssa?
    -87 C20 235/85/16 on vakiona ja pitäs kesärenkaat hommata. Meinasin BFgoodrichin renkaita ihan ulkonäöllisistä syistä koossa jotain 255/85/16-295/75/16. Mahdollisimman korkeat ettei kone huuda miljoonaa. Ja mahtuuko toi 295 leveyden puolesta, ettei tarvii mitään levikkeitä ruveta hommaamaan.
    Eihän tolla takavedolla uskalla asfaltin ulkopuolelle poistua... mutta näyttäisi katu uskottavalta... :) :D :p
     
  7. märkäkakka

    märkäkakka 2nd gear

    265/75R16 on 804mm kun 35" 889mm erotusta jää 85mm. Syksyllä muutoskatsastin 33" cevyyn 35" kyselin ei saanut, vaikka kuinka katrsuri yritti laskeskella.
     
  8. venom87

    venom87 3rd gear

    Tuolla ainakin on stro koko 35" 877mm.
    http://personal.inet.fi/cool/nettijussi/stro.htm
     
  9. märkäkakka

    märkäkakka 2nd gear

  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    Paljonkos pitää vetokoukussa olla droppia vakiokorkuisessa -95 subussa,siis siinä mallissa jossa on irrotettava 50x50 neliöputkella tehty versio?
     
  11. pantera

    pantera Double Gearhead

    4-6"
     
    palontie tykkää tästä.
  12. palontie

    palontie Double Gearhead

    Nyt tuli pienen tauon jälkeen hankkittua taas subbe,tosin nyt pehmeillä tulpanjohdoilla,valojahan tässä ei tietenkään ole releytetty niin että yhtäaikaa palais pitkät ja lyhkäset,oisko kellään siitä kytkentäkaavioo kun itelle noi sähköt on yhtä hepreaa.Onko kukaan laittanut näihin ledbareja katolle lisäpitkiksi?Jääkö liian taakse jos laittais siihen kattokaiteitten etuosaan?Toinen ok mesta olis etupuskurin päälle,mutta haluaisin siihen taivutetun mallin,mistäköhän täältä suomesta löytyis?
     
    Pasti tykkää tästä.
  13. smgt

    smgt 3rd gear

    [​IMG]

    Mulla on tuolla tavalla. Tässä pitää huomioida että pitkien valojen rele ruokkii kaikkia valoja. Eli virran kulutus kannattaa laskea.
     
  14. Pasti

    Pasti 1st gear

    Mä oon ainakin niin pinnallinen ihminen että pidän tuollaista ledbaria todella rumana ja auton pilaavana kapistuksena. Kuitenkin minäkin voisin laittaa autooni sellaisen mutta maskin taakse piiloon.
     
  15. palontie

    palontie Double Gearhead

    No jospa tuo sähköstä mitään tietämättömälle jotain jeesii:D,muistaakseni kun edelliseen tein niin herätevirta otettiin releele valokatkaisijan piuhoista ja releitä laitettiin ja paksumpia piuhoja.
     
  16. smgt

    smgt 3rd gear

    Ite oon aina ottanu herätteet releille ajovalon vanhasta pistokkeesta. Ei tartte mitään johtoo pätkästä. Latta abikot työntää vaan liittimen sisään. Tuolla kytkennällä kahella releellä onnistuu releistys. Joku viksumpi kaveri laittas molemmin puolin omat releet ettei pimene kaikki valot yhen releen hajotessa.
     
  17. pantera

    pantera Double Gearhead

    Näissä on niin umpisurkeet valoumpiot ettei releistäminen juuri valotehoon auta, valokatkaisijan lämpenemiseen auttaa joo mutta ei ihmeitä..
     
  18. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    Kyllä kun kunnolla tekee releytykset nii on isovaikutus valotehoon ja kunnon polttimot autaa hitosti.

    Mul ny subbarissa haalistuneet vakio umpio releytettynä ja paremmat polttimot ja valot on ihan kohtuulliset jo. Ja mä ajan 40tkm vuoteen ja pimenän aikaan ja hallilla kotio on 35km matkaa eikä oo ku katuvalot muutaman kilsan.

    Eihän ne mitään päivää tee jos nykyautojen xenoneihin vertaa.
     
  19. kojo

    kojo Gearhead

    Niistä umpioista vanhemmiten menee se heijastinkin ihan harmaaks, ei oo enää siinä kohtaa valoteho kohillaan vaikka kuinka kiillottas sitä "maidottunutta" muovilasia siiitä pinnalta..
     
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    Tässä on kyllä umpiot ihan hyvässä kunnossa,joten johdotan ja releytän valot,kuten edellisessäkin.
     

Kerro tästä muillekin!