Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kannet saa pois hytti paikallaan mutta helppoa se ei ole. Studit saatat saada paikalleen hytti paikallaan jos käsiä ja voimaa riittää.

    Hommaa samalla parannettu HPOP rst sihti, -öljycooler (vain Ford! Ei tarvikkeita)ja egr kannattaa vain hitsata umpeen molemmista päistä. Antaa jääh.nesteen virrata lävi.

    Kansia jos koneistaa niin pitää hommata lyhyemmät työntötangot Fordita. Ja kansissa on ainoastaan varaa ottaa 12 tuhannesosa tuumaa.
     
    Muokattu: 12.3.2017
  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Minusta sitten tuli 6.0L omistaja. Rahat ei riittäny hyvään 7.3L täällä jenkeissä. Ostin valmiiksi vahvistetun ja viritetyn '06 crew cap duallyn. Joku custom ohjelma SCT kapulalla. Vetoja on paljon, liikaakin. Kunhan saapuu Suomeen niin pitää tutkia tarkemmin.

    Katsotaan mitä kohtalolla on minun varalle. Minulla kyllä on suunnitelmia auton varalta.

    Jos jollain löytyy lavakatetta ni kiinnostaa.. ja jos jotakuta kiinnostaa lasikuituinen lukittava levy. Tuon ja otan pois.
     
    Janne76 tykkää tästä.
  3. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    No heh, luulen ja toivon että ei oo huono valinta, ainakiin oman kokemuksen perustella. 06 on jo paremalla HPOP pumpulla ja muutenkin tehtaalta jo aika paljo tehty parannuksia. Ja jos see on viel jo valmiks huolelisest käyty läpi, poistetu ne murhenkryynyt, sit mikas siinnä kun turbo viheltämä ja GO [​IMG]
     
  4. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Saapa nähä kuinka tosiaan käy pulttien kanssa. Uuden mallin sihti ja oem cooleri on jo vaihettu aiemmin, sekä egr poistettu kokonaan.
    Työntötangotkin tilasin jo valmiiksi, ne Fordin omat, jotka on ilmeisesti aina varaosana sitä lyhyempää mallia kun muita ei ole tarjolla. Niin sanotut 6.4:sen tönärit.
    http://www.ebay.com/itm/6-0-6-4-Pow...id=100623&rk=1&rkt=6&mehot=pp&sd=232026165503
     
  5. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Mietin tos [​IMG] ooks toi masterkoodi itestä vaihdetavis, eks siihen joku omien koodien juttu, mutta masterkoodi ava sen oven aina. Ooks ma väärin ymmärtäny sen asian.
     
  6. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Mun käsityksen mukaan sitä master koodia ei saa vaihdettua.
    Omia koodeja voit lisätä ja muokata.
     
  7. Uti86

    Uti86 1st gear

    Olisiko kellään 2004 F250 6.0 powerstroke PCM:mää ylimääräisenä nurkissa? Oma näiltä näkymin rikki ja olisi hyvä testata varmasti ehjällä boxilla. Jos vika boxissa voin ostaa tarjotun PCMmän pois. Leikin SCT:llä ja auto ei starttaa enää vaikka "alkupeäinen" ohjelmakin laitettu takaisin. Ei ollut apua SCT tech supportista koska boxi vanhaa xtreme 8900 sarjaa.. Startti, akut, sulakkeet -ja releet ehjät. PCM rele vaan nakuttaa nopeasti kun yrittää startata. Vika ilmaantui heti ohjelman ropeltamisen jälkeen.

    4C3A-12A650-AXF

    Puh. 050-5551224
     
    Muokattu: 6.4.2017
  8. Tonto75

    Tonto75 2nd gear


    Mitähän tarjoittaa leikkiminen SCT:llä?

    Meidän 2003-värkissä on toiminut SCT-tuunaus vaikkapa edestakas vatkaten joka kerta.

    Helpotan tähän Pimerooliksen ja Remmivedon pohdintaa, laita listaa mitä tuunerilla tehtiin ja mitä sitten?
     
  9. Uti86

    Uti86 1st gear


    Autossa oli valmiina SCT ohjelma ja entinen omistaja sanoi että kapulassa on ohjelmia ja kunhan laittaa vaan minkä vaan kapulan sisästä niin toimii.

    - Tökkasin mokkulan kiinni, valitsin performance ohjelman ja latasin sen.
    - Tein juuri niin kun näyttö käski eli ohjelmoinnin jälkeen virrat pois.
    - Kapula irti obd pistokkeesta ja yritin startata. PCM rele nakuttaa perklsti avainta käännettäessä eikä yritä startata. (Startin heräte suoraan akkuun niin starttaa mutta ei käynnisty joten vika ei akuissa/startissa)
    - Mokkula obd:hen takasin ja vakio ohjelma sisään. Sama homma rele nakuttaa eikä starttaa.
    - Loppujen lopuksi SCT näyttöön tuli teksti "Device is unmarried" kun yrittää päästä ohjelmoimaan vakio ohjelmaa uudelleen. Valittaa myös jos yrittää laittaa kapulassa valmiiksi olevia ohjelmia "Code 1012:Failed to read vehicle code".

    Nämä tiedot juuri luettu sct:stä:

    -Vehicle infon alla:
    strategy codes ovat PCM strategy: N/A ja VIN: N/A.

    - Device infon alla:
    -MONITOR DEVICE INFORMATION-
    Firmware version: 1.1.111
    Serial number: TM090961169506- MAC:10:00:E8:AD:FB:7F
    HWID:0001 - KID:002
    -VEHICLE INTERFACE DEVICE INFORMATION-
    Vehicle interface name:TSX_D:AD:F8:7B
    Model/PN: Tsx vehicle interface - Ford/8901
    Firmware version: 1.3.106 Tune Revion: 1.1.1
    Serial Number: TD0826117C722
    Market:US Married Status: Unlocked
    Vehicles flashed 3/5
     
    Muokattu: 6.4.2017
  10. Tonto75

    Tonto75 2nd gear

    Se ohjelman lataaminen on hiukan käsrsivällisyyttä vaativa.
    Konehuoneesta kuuluu monensorttista sirinää ja hurinaa ennenkuin asia on ok.
    Jos auto pelasi ennen sorkkimistasi hyvin ja sit ei ollenkaan, lie vika ohjelmapuolella.
    Pimeroolis tsekkaa tän kuhan kerkii nukkua duunin jälkeen.

    Paska hommma, tsemppiä!

    P.S.

    Married status-Unlocked: Aijai..
    Meidän pirssissä se on aina "locked" eli ei pääse toisen auton kapulalla värkkäämään toista.
    Vielä enempi tsemppiä!

    Edit:

    Kuten jäljempänä huomataan, eipä estäkään tuo "married-locked" sitä etteikö autoa voisi renkata useammallakin kapulalla.
    Hyvä kun selvisi tämäkin!
     
    Muokattu: 12.4.2017
  11. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Vilkkuuko ajonestonvalo?

    Joskus ajonesto menee päälle ohjelmoitaessa. Harvemmin pcm kyrvähtää pelkästä ohjelmoinnista, siihen tarvitaan joku muut toimenpide samaan aikaan. Esim. virtojen katkaisu tai starttausyritys.
     
  12. Uti86

    Uti86 1st gear


    Terve, Ei sytytä theft light merkkivaloa missään vaiheessa.
     
  13. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Millainen virtaavain sul on siinnä, peltinen tai sit sillä passiivisellä sirulla. Jos on se viimeinen, sit PCM vaihtokokeilu täyty poissulkea ja muutenkin ei oo suodava toimenpite. Imeisest latasit ohjelmat ns päälekäin. Kokeile nyt kuiteenkin palaut sitä stocki sinne viel kerra. Mut epäileen et joudut kyl diilerin koneen päähen, kuka näkee mika purista ja kirjoita sulle takaisin tehdaasohjelma. Ja sit tiety ehkka toi kapula joutu hyllyle. Sit siel sun nurkil ei oo äkitseltas tiedos noita kavereita kuka sen pystyis tekema. Voortin liiket sen pysty tekee, mut otaks ne asia tehtaavaks, riippu vähä siit milla saat ne taivutetu ja löytyks osaava. Ne ei yleensä kauhe innoikaita ole jos ei vahinkos ole joku alan harrastaja paikal.
     
  14. Uti86

    Uti86 1st gear


    Terve,

    Peltinen avain on. Taisi mennä päällekäin kun en missän vaiheessa poistanut edellistä tai palauttanut vakioksi ennen ohjelmointi yritystä. SCT purkki ei pääse enää koko auton järjestelmään käsiksi joten omalla laitteella ohjelmointi mahdotonta. Sain kyllä alkupeäisen ohjelman ladattua tietokoneelle ja SCT tech supportista sanoivat että saisi esim. uudemmalla SCT kapulalla ohjelmoitua takaisin. Soitin Foordin liikkeeseen eivätkä kuulema pysty ohjelmoimaan PCM:mää vakioksi/uusiksi. Ei tietääkseni täälläpäin ole ketään kuka näihin tehdasohjelmia laittelisi taikka kellä olisi SCT kapulaa.
     
  15. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Jos on peltinen avain , sit ajonesto ei pitais tempuile. Kokeiles nyt viel sitä perinteist akut irti juttu, jol et oo tehny viel sitä. Ja pita hetken johdot irti.
    Pystyvät, jos löyty diilerin kone ja jos on siniovaali seinalla, niin kaikkin maailman voortein ja sen sukulaisin pääsevat käsiks, paitsi Galaxin, mika ei ole voorti. Kun toimenpitee on netinpohjainen, eli yhteys luodan voortin pääkontorin kans ja sielt tulee automaatisest siihen auton kuuluva ohjelma. Mut see on aina see sama juttu, kun on jokunen vastarinta niitä jenkejä kohti. Tai ne ei osa, ei uskalla otta asia tehtaavaksi. Oma autoni kävi Tallinnan " Ameerika Auto" huolos ohjelmoitavaksi ja tuli hyvä.
     
  16. Uti86

    Uti86 1st gear

    Akut kokeiltu irti ja ei auttanut fordin dealeri mitenkään. Paikallinen korjaamo MTM huolto pystyisi laittamaan PCM:mään ohjelman mutta minun tiedostot on sekaisin. Sanoi että jos vaan löytyy jostain semmoinen ohjelma mielellään vakio mutta virikin käy mikä toimii kyseisissä autoissa niin saan auton ajoon. Jos jollain on tietokoneella jemmassa PCM:män tiedosto ja viitsii/haluaa laittaa sähköpostiin niin kokeilisi että saako autoa käyntiin.

    samiutriainen86@gmail.com
     
  17. Eskobastion

    Eskobastion 1st gear

    Kannattaa sitten vielä varmistaa, että ECU:uun tulee ohjelmoitua uusi ohjelma oikealla strategy codella eli sinun vuosimallillasi VXA (early build 04) tai VXB (late build 04). Jos väärä strategiaversio, niin ei toimi. Eli tarkista tämä ennen kuin päivittelet. Ja siis myöskään uudempien vuosimallien strategiaversiota VXC;tä et voi käyttää,

    Edit: Editoitu, koska 04:ssa kaksi eri stragegiaversiota riippuen koneen valmistusajasta.
     
    Muokattu: 8.4.2017
  18. Eskobastion

    Eskobastion 1st gear

    Tuo locked tarkoittaa, etä *kapula* on lukittu pysyvästi tiettyyn ajoneuvoon. SCT;tä voi käyttää viidessä eri ajoneuvossa ennen kuin se lukittuu pysyvästi. Ei asialla ole mitään merkitystä tai erityistä lisäarvoa. Päin vastoin, locked-tilassa olevaa kapulaa on hankala esimerkiksi myydä, koska sen lukituksen purkaminen maksaa jos sitä haluaa käyttää jossain muussa autossa. Eikä se sun kapulan lukitseminen estä ketään muuta räpläämästä jollain toisella kapulalla sun autoa.. :)
     
    Tonto75 tykkää tästä.
  19. Eskobastion

    Eskobastion 1st gear

    Voisin olla kiinnostunut tuosta. Laitatko tietoja, hintaa ja vaikka kuvan marko@markoeskola.fi.
     
  20. Uti86

    Uti86 1st gear


    Tuli vaan mieleen että itse en tallentanut alkuperäistä stock fileä kapulaan missään vaiheessa ja sieltä löytyi kuitenkin "flash.lbu" "stock.lbu" tiedostot kun latasin ne koneelle. Eli aiempien omistajien on täytynyt tallennella näitä. Maanantaina voisi kokeilla ajaa näitä MTM huollossa autoon tiedä vaikka alkaisi toimimaan?
     

Kerro tästä muillekin!