Suzuki T ja GT topic!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja sdfsd, 27.6.2016.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    73
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kaasutinhommaa tehnyt, kuuluuko sinne uimurikammion tyhjennysruuviin joku tiiviste vai pitääkö se kartion kaltanen ne pensan sisällä?
     
  3. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Kuuluu alunperin ohut tiiviste ja jos semmoista orkkista ei satu hyllystäsi löytymään niin ihan samanlainen se on kuin niissä myynnissä olevissa halppiskauppojen tiivistelaatikoissa missä kaikenkokoisia erimoisia ja kokoisia yleenä punaisia(joo,saa se olla vaikka muunkin värinen):D,siitä sopivan kokoinen niin homma ok,ei siis mitään metallista tiivistettä tähän.
     
  4. Tumi

    Tumi 3rd gear

    Kartiokärkinen tyhjennysruuvi pitää jos ei ole pahasti ruhjottu eikä ole hiekanjyviä välissä. Testaa puhaltamalla letkunipan läpi. Kohokammion pohjassa kartioruuvi on vähän riskaabeli koska kaikki hiekat ja sakat valuu juuri siihen kartioon. Yksi Honda valutti aikoinaan bensat pakoputkelle kun keväällä käyttelin lämpimäksi HOASin soluasunnon keittiössä, leimahduspiste oli varmaan aika lähellä.
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Täytyy katsoa jos jonkun tiivisteen sinne löytäisi. Periaatteessa voisi vetää vaikka jotain tiivistyssilikonia sinne kun en noita tyhjennysruuveja ole ikinä yhdessäkään laitteessa käyttänyt.
     
  6. stealth

    stealth Gearhead

    Omistin 90 luvulla T500 suzukin ja ajoin sillä monta ajokautta, suzuki oli hyvä ajettava pitkän akselivälinsä ansiosta ja huvittelin usein sorapätkillä, vauhtia noin 80-90 pienempää pykälää silmään lisää kierroksia ja kytkin ylös, pito irti renkaasta ja kaivoi kivasti rantua aina yli 100 kmh asti. Suzu oli kyllä huomattavasti kestävämpi kuin SA 350 kawa joskin kawassa oli enemmän ruutia, jollaisen omistin ennen suzukia. Niin tuo mun suzuki oli kyllä hieman piristettyo_O
     
  7. Kemer

    Kemer 2nd gear

    Hienoa että omakohtaisia muisteluja ynnä kokemuksiakin tänne ilmestyy...ei ne näillä ajelleet sitten kaikki horsmaa vielä kasvakkaan eikä muutenkaan puolihöperöinä:)
    Nuo T500 on hienoja pyöriä ja GT500 nimellähän nuo viimeiset myytiin,aika paljon harvinaisempia kuin T250/GT250 täällä,oisko ollut iso ero hinnassa jo ennen verojen isoa korotusta ja varmaan ainakin sen jälkeen..
    Vanhaa TM 1/75 tuossa luin jossa viimeisiä uusia ja vanhalla hinnalla yhä myynnissä olevia Kawa 350 S2 malleja koeajoivat joita jutun mukaan oli tuotu maahan reilu vuosi sitten enemmänkin.
    Tuolloin varsinkin tuon uuden rajun tuplarahastuksen(miten tuntuu jotenkin niin tutulta yhäkin,rahaa,rahaa lisää ja hieno selitys miksi.. .) jälkeen se oli ainoita suht järkihintaisia yli 125cc uusia pyöriä.
    Isommat jo aiemmin rantautuneet Suomi pyörät taidettiin kuluttaa aika loppuun ja rakentaa moneen otteeseen uusiin puihin olivatpa sitten enempikin vinksinvonksin tai muuten teknisesti räjähtäneitä kun uuteen tai uudempaankaan ei enää realistisia mahdollisuuksia monellakaan ollut.
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    MAYDAYMAYDAY!!

    Perkele ei putket istu ollenkaan. Toisen sivupytyn pakoputken on pakko olla uudemmasta/vanhemmasta, siis istuvuus sellanen lähellä mutta ei kuitenkaan yhtään sinneppäinkään.

    Yks silmiinpistävä ero on takana missä sopimattomassa onpieni koverrus iskarin pultin paikalla, sopivassa sellanen oikeen iso koko putken korkunen kovera kohta. Sopimaton myös on liian korkeella ja ei saa laippaa suoraan pyttyä vasten kun on toiselta puolelta 5mm auki ja toiselta puolelta kiinni.

    Onko kellään oikeen vuosimallin putkea olemassa? Tai tietoa saako tota muokattua helposti että saa sopimaan, itte sanoisin että ei saa pelkällä sovituskappaleella kannakkeeseen niin paljoa kääntymään.

    Putki siis oikeen pytyn pakoputki yhdysputkella, gt550.
     
  9. stealth

    stealth Gearhead

    Jeps, tuo 750GT on myöst tuttu peli, siin oli ongelmana vain tuo kampiakselin heikkous, reippaalla kuminpoltolla saattoi onnistua katkaisemaan kampuran vaihteistonpuolelta, tästä ei tosin ole omakohtaista kokemusta. Pidän tuota T500 suzua edelleen aikansa ehkä luotettavanpana 2-T pyöränä, siinä oli kulutus n4-5l/100km ja ajettavuus,luotettavuus yms. hyvinkin kohdallaan ja tehoa oli ihan sopivasti verrattuna 250 kuutioiseen joka tuntui alitehoiselta.

    Tuo 350 kawa oli luku sinänsä, tehoa helvetisti mutta, kulutus kauhea,12-15l/100 ja keskimmäisen pytyn kiinnileikkaaminen ja männän palaminen oli ongelma. Huom.kawan omistajat, pankaa suuremmat pääsuuttimet niin ongelma ei hypi silmille, varsinkin jos on tehoputket.
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Höm, panikoinko turhaan. Nukutun yön jälkeennäyttää että kun sen yhdysputken ottaa pois pakoputlesta, istuisi putki vähän paremmin. Ei mikään istuvuuden malliesimerkki siltikään.

    Yrittääkkö vielä yhdysputkilla vai joko olisi pakkasproppujen aika ja poistaa yhdysputki ja muutta suuttimet isommiksi, uudempaa vastaavaksi.
     
  11. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Putki tosiaan voi olla uudemmasta tai vanhemmmasta(-74 muuttui) ja ellei runkoa ole joku&joskus muokannut niin se varhaisempi putkimalli on noihin-72 ja -73 malleihin ja kyse siis tehdas vm eikä kyseessä sinulla esim varhainen-74 jo?
    Noh,sen väliputken voi poistaa,ei sillä muuta tehtaan suunnittelemaa vaikutusta ole kuin tasata syklejä ja antaa pikkasen alavääntöä lisää verrattuna ettei sitä ole.

    Mikäli vehkeessä ei käytetä orkkisvaimentimia niin silloinhan se poistuu muutenkin tehareissa.

    Jos saat sopimaan paremmin ilman väliputkea niin jätä pois mutta ihmetyttää miksi se ei sovi jos putkimalli on ok ,onko joku väärin tai toisin verrattuna niihin 2 muuhun alkukäyrään koska siinähän on melkoinen säätövara käyrien alussa olevia tähtösiä kun pyörittelee suuntaan jos toiseenkin siis paljonko putki vastaa sylinteriin/tiivisteeseen niin säätövarana se on takapäässä paljon elikkäs takajalkatappien kanssa olevaan samaan pultinreikään tuleva pakoputken kiinnike siirtyy senttitolkulla joten myös sitä hahloa pakoputken kannattimessa voi leventää ellei jopa poraa uutta reikää tai jos laittaa esim 2 pakosarjan tiivistettä/tai 1 paksumman niin silläkin saa pelattua .

    Näin kiinnitys on ainakin GT380 mallissa.

    Ilmeiset ja ymmärtääkseni olet käyrän alkupään laittanut siihen paikoilleen silleen sormikireyteen ja se vaimentimen takakiinnike ei tule kohdilleen vai onko sen vaimentimen muoto taivutukseltaan niin erimoinen ettei sitä siihen saakkaan muuten kuin omin konstein?
    Mikäli tuo käyrän alkupäässä oleva "ison tähtösen" säätö on pielessä ja putken alku vastaa sylinteriin "väärin"kulmaltaankin niin takapää ei ole kyllä myöskään sinnepäinkään,tuo vaikuttaa pituus kuin korkeus-suuntaankin paljon ja mikäli putki jää vääntämään pahasti se voi tehdä tuhojaan alkupäässä ajanmyötä murtumina.

    Mikäli nämä on kumminkin kunnossa ja huomioitu niin tuleeko siitä siinä tapauksessa ihan tyhmän näköinen verrattuna toiseen puoleen vaikka sen kiinni saakin jotenkin,haittaako se vai kannattaako jahdata oikeanmoista vaimentajaa ennemmin kuin menettää järkensä,runnoo lopulta vaimentajan tai pahimmillaan aikaansaa sylinterinpäähän murtuman joka hankalampi juttu korjata.

    Jos vaimennin on kunnoltaan semmoinen että sen saa myytyä uuteen kotiin niin eiköhän sille hakija löydy ja etsit toisen joko hyvän tai huonommankin,riippuu taas mikä tavoite ja huonokromisen ehjän saa maalattua ja lommojakin ehkä oikaistua jonkinverran mutta uudelleen kromaukset,hitsailut ja oikomiset priimakuntoon on niin tyyristä touhua että kannattaa etsiä vaikka Ebaysta ulkomailta hyvä vaikka pikkasen maksaakin jos katseenkestävää alkuperäistä rakennat tyyliltään.
     
    Muokattu: 19.3.2017
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Olen siis tehnyt näin.

    1)Mittasin ja sääsin keskiputken laipan (iso tähti?) sillailla että milli, pari milliä on laipan ja sylkän välissä rakoa, tiiviste on siis paikallaan reijässään. tein tän saman kaikille putkille
    2) keskimmäinen Y-haara putki kiinni kevyeen sormitiukkuteen.
    3) yhdysputki väliin ja toisen puolen putki kiinni roikkumaan jalkatapista ja pyttyyn kevyeeseen tiukkuuteen
    4) toien puolen yhdysputki väliin ja toisen puolen putki kiinni vastaavalla tavalla.
    5)kuormaliinalla putket kiinni toisiinsa kun en ole voimamies

    lopputulos: vasen ja keskipytty on nätisti, laipat suorassa ja oikea pytty laippa ihan vinossa. Putki pitäs saada takahaarukan "sisälle" mikäli laipan haluis suoraan.

    Tänään otin sen yhdysputken pois ja nyt istuu siedettävästi laipasta, taidan vielä koittaa yhdyspukella kerran ja jollei onnistu niin tulppaan ne yhdyspuken reijät pakkaspropulla

    Mua ei haittaa hirveemmin jos on ton näkönen, kunhan sais vaan siten ettei vetäis putki ihan hillittömästi johonkin suuntaan ja saisi putken tulemaan suht suoraan pakoaukkoon että tiivisteet pitäisi, sillon kun ostin tän ei mikään pitänyt.
     
    Muokattu: 20.3.2017
  13. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Joo,keskiputken laippa on se minun iso tähti kun parempaakaan en keksinyt,pääasia että ymmärrettiin mikä se oli:D
    Tuossa GT380 ei yhdysputkea olekkaan ja säätely senpuoleen helpompaa oletettavasti kuin tuo missä se on mutta toki kait sitä yhdysputkeakin voi muokata vaikka vähän oudolta tämä kuulostaakin miksi se ei sovi jos oikeat osat kerta.
    Tuo kuulostaa aika oudolta ja noin vierekkäin kun vertaat niin onko ne käyrän alut silmämääräisesti samanlaisia taivutukseltaan ja pituudeltaankin?
    Jos on niin pitäisihän se kaiken järjen mukaan asettua paikoilleen jos jopa vaimenninkin tyylillisesti on samanmoinen kuin toisen puolen laitimmainen.
    Voisi ajatella käyrän pientä muokkaamista,ei se montaa milliä tarviisi taipua oikeaan suuntaan kun loppupää onkin monta senttiä mutta siitä ei oikein kaunis lopputulos ole odotettavissa ja putkikin on aika paksua+hankala taivuttaa siististi.

    Tuli mieleen semmoinen mahdollisuus että onko moottorin kaikki sylinterit(nehän on eri paloissa,vain kansi yhteneväinen yksi pala)samaa vanhempaa vuosikertaa vai onko mahdollisesti se oikeapuoleinen uudempaa mallia ja siinä tuo lähtökin on eri kulmassa??

    Eikö tuossa ole jo lähes kaikki realistiset vaihtoehdot kun kovin montaa liikkuvaa osaa eikä liikkumatontakaan ole kyseessä..;)
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Taas koitin yhdysputkilla ja ei vaan mene, 2 istuu hyvin, 1 päin vattua. Yhdysputken kun ottaa pois huonosti istuvasta pytystä niin menee paljon paremmin.

    Tulppaan noi putket, ei jaksa pelata enäää kun ei kerta sovi niin ei sovi, olkoot vittu.


    Koneen pytyt on kaikki valurautaputkella eli ilmeisesti vanhasta kaikki. Eihän magneetti ota kiinni pinnotettuun pyttyyn?

    48mm on reikä ja sellasen propun metsästys alkakoon
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Uuh sain japaninvessan käymään ja ajelinkin sillä jo. Renkaat niin kopourat että perkele lyö tyhjää kun vääntää kaasua. Ja mikä vääntö.

    Mooasi vähän kun testaili ilman ilmanputsaria mutta putsarin kanssa ei tainnut, huomenna jatkuu. Saa nähdä täytyykö pistää isommat suuttimet. Jalalla kaasari tulvii kun on pyörä niin vinossa mutta pystyssä tais loppua tulvinta joka tuli kun ekan kerran vedin pensaa kammioihin.

    Putkissa on joku eroa, ei sovi sisähuilutkaan päikseen noissa isoissa putkissa.

    Keskipytyssä ei ollut toiselle pultille jenkaa ollenkaan, vedin yhdellä kasaan ja pakoputki paskaa törkeesti väliin niin sain pitämään.

    Aika jytinä on pakoputkissa, varmaan villat palaneet mutten anna sen häiritä iloani nyt.
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Pitäsköhän panna sen mallin isommat suuttimet missä noita yhdysputkia ei ole lainkaan?

    Onko pytyissäkin jotain eroa uudemmassa ja vanhemmassa?


    Käynnistinkampikin jotain kähisi kun kävi mopo tyhjää.
     
  17. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Hienoa että savut otettu ja jonkimoiset koeajotkin ilman kaatumista...meinaan ainakin meilläpäin tiet on jäässä enempi tai vähempi...:D
    Tuo on kyllä outoa ettei ne putket istu väliputken kera,ei ummarra jos kerta putket on oikeaa sorttia tuohon niin eikait niitä kukaan vintturaankaan vääntänyt ole ja sen lie huomaisikin?
    Joo,ilmanputsrin puutos sekoittaa tuon kaasutinpuolen säädöt&seokset tehokkaasti,2 tahtinen on melkoisen tarkka asiasta jos kyllä nelitahtinenkin asiaan reagoi.
    Kaasuttimet olleet muistaakseni sinulla auki vaan mites bensapinnan säätö+kohojen kunto muuten oli?
    Saattaapi tietty koho(t) takerrellakkin.

    Mikäli niiden isompien putkien sisushuilut ei passaa keskenään niin sitten toinen vaimennin on vääränmoinen tuohon vm,meinaan ne huilut on vaihtokelpoisia keskenään kuten pikkuvaimentimien huilut keskenään.
    Ainakin näin on GT380:ssa.
    Siihen puuttuvaan jenkaan vetäiset kierretapilla uudet jengat,pykälää isomman niin hyvä tulee eikä vuoda ,pehmeää tavaraa vetäistä pikkasen isompi reikä ja tapilla jenka mutta varovasti niiden lastujen kanssa ettei mene väärään paikkaan..
    Tuohon keskipyttyyn tulee jopa enempi tuota painolastia ja vääntöä kun siinä 2 vaimenninta perässä jotka molemmat vääntää ja kääntää enempi tai vähempi niin se ei välttämättä kauan kestäne yhdellä ja hankalampi juttu korjata jos se toinenkin pultti pettää joko nätisti tai nappaa palan mukaansa siitä kiinnityskohdasta.

    Yhdysputket on kaikissa varhaisimmissa GT550 ja 750 malleissa mutta ei missään GT380:ssa.
    Tietolähteistä rippuen yhdysputki poistui (joiltain markkinoilta) M mallista eteenpäin niin 550 kuin 750.

    Vuodesta 1975 eteenpäin Nicasil pinnoite ja erilaiset männänrenkaat tulivat(sylintereitä ei voi porata)kaikkiin GT550:siin,Lisäksi EU vientimalleihin hengitystä parannettiin "bigger transfer ports and 2 more ports were added for better breathing".
    Sylinterit eroavat siis J,K mallin ja uudempien välillä.
    Ulkoisesti ja enempi entisöintiin kuuluvia juttuja on että tuossa rivoituksessa on eroja ja sitämyöden myös ram air kannessa ym esim pintakäsittely muuttui gun metal lakkauksesta kiillotettuun alumiiniin ja läpinäkyvään lakkaan ,tuossa isoimmat erot mitä minä löysin kaivelemalla mutta varmaan jotain muutakin eroa löytyy todennäk kaasuttimien kiinnityksestä koska niiden tyyppiä muutettiin myös samoihin aikoihin.
     
    Muokattu: 28.3.2017
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Täytyy vetää sinne keskipyttyyn isompi jenka jos tota olet mieltä ettei mee yhdellä.

    Näemmä täytyy mennä rengaskaupoillekkin, sisäkumi falskaa ja venttiilitapit sojottaa mihin sattuu. Kiristin ruuvia ei kukaan ole jaksanut pistää ja toisesta renkaasta on siittä venttiilitapin ulkojenkasta joku onnistunut tuhoomaan kierteet.

    Ketjuista oli unohtunut katkoskohdasta se lukitussokka pois......


    Samaa työlaatua nuo millä koko pyöränkin entistys on tehty. Runko, bensatankki, muovit ja lampun pitimet maalattu suht hyvin mutta kaikki sellanen ajoon vaikuttava on tehty ihan täysin päin persettä tai jätetty vallan tekemättä.
     
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Hömm. Tulvii vieläkin gaasarit.

    Kuva bensapinnan säädöstä oli epämääränen. Siinä kaasari oli väärinpäin mutta neulaventtiilin se jousihärpäke ei ollut pohjassa. Mulla taas se meni aina pohjaan joten täyty avittaa kallistamalla kaasaria. Vika on varmaan tossa, olos pitänyt vaan mitata ylösalasin jollon bensapinta tulee alemmas.


    Sähkövikaakin on, yllättäen vaan kaikki sähköt häipyy. Luulen että virtalukko ei toimi. Kiihdytyksrssäkin pätkii kun tärrää ja pitkän valo välkkyy samalla mittaristossa. Sähköstartissakin jotain kosketusvikaa mutta se ei haittaa. Jonkun (ilmeisesti) maajohdon laitoin kiinni akkuun mikä leijaili vapaana. Eihän mikään muu kun virtalukko voi tehä tollasta kaiken sammumista?

    Tulpat oli ihan väärät, 2 lämpöarvoa liian kylmät ja ne hajoskin tänään heti, hain oikeet tilalle. Tulpan hattu oli kiinnitetty vain lykkäämällä se paikalleen, kukaan ei ollut jaksanut kiertää sitä paikalleen.

    Ajossa takapää on ihan velmu pomppija. Vähän niin kun joku 70- luvun jenkkifarmarin perä töyssysellä tiellä.

    Jarru jumittelee, meinaan etujarru.

    Että sillailla "entisöity". Ilmeisesti nykyään museoleiman saa sillä kun maalaa tankin, lampun ja rungon vaikka olis kuinka ajokelvoton laite ja täynnä jotain sähkövirityksiä, vielä kolme jotain mysteerijohtoa menee johonkin jossakin.

    No hyvä siittä vielä tulee, jollei täksi kesäksi niin ainakin ens kesäksi.
     
    Muokattu: 29.3.2017
  20. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Hyvä siitä tulee ja niinku laulussa sanotaan:vielä on kesää jäljellä,saattaapi pysytellä asteetkin samalla tasolla kun nyt,mistä tuon tietää:)
    Kuva bensapinnan säädöstä on todentotta lievästi sanottuna epämääräinen korjauskirjoissa jos edes sitä vakiona olevaa suttuista kuvaa kaikkiin maltettu laittaakkaan...
    Tätä minäkään en tiennyt mutta viisaat kertoivat että silloin kun vaari ja mummo oli nuoria,kuten nämä GT susukitkin niin tuo neulaventtiili oli kiinteä eikä jousikuormitteinen niinkuin nyt näissä korjaus-sarjoissa,mutta siis alunperin.
    Niitäkin varmaan NOS tavarana löytyy jostain ken haluaa mutta eiköhän näihin kaikkiin ole jo vaihtunut 45v aikana uudemmat niiden orkkisten tilalle elikkäs tuo mittausoperaatiokin muuttunut sitten noiden ohjeiden.
    Ylösalaisin kämmenelle ja antaa kohon lärpäkkeen painaa omalla painollaan siihen neulankärkeen,ainakaan minulla se oli siinä ja siinä painoiko se kärkeä sisään eikä tuo pitäisi ihan mm päälle olla toimiakseen mutta jos se tulvii niin alennat toki pikkasen bensapintaa ettei uita kalliita aineita pitkin lattiaa ja moottorinkylkiä.
    Kokeiluhommia,vanhat vehkeet.

    Käyntimurheet ja nuo muutkin voi liittyä huonoon maadoitukseen,joko virtalukkopuolelta tai ihan puolien maadoitukseen joka on vakiona vaatimatonta luokkaa siihen ram-air kanteen vedetty alunperin vaan tutkit tuon onko se vielä siinä vai muutettu johonkin muualle,puhdistat kontaktipinnat+maadoitusprikka jos kaapelikengällä,voi myös lisätä ylimääräisen maajohdon niin ainakin toimii senpuoleen.
    Mikäli tuo puolien maajohto ei maata kunnolla=ei kipinää tulppiin eikä tietty kulkupuoleenkaan mitään enää tule.
    Virtalukko on helppo purkaa ja avata+putsata,sieltä voi löytyä jos vaikka mitä mönjää,hapettumaa,puoliksi irtonaisia liitoksia tai risoja johtoja jne.
    Siellä siis niin plus kuin miinusmurheita voi tulla vastaan,kunnon puhdistus+voitelu tekee monesti ihmeitä.
    Nyt kannattaa myös tutkia yleisesti johtojen ja liitosten kuntoa kun siellä tankin alla hääräät!
    Sulake ja sen kunto,siis se voi välillä yhdistää/ei jos hapettunut liitos,pitäisi löytymän akun läheltä plus johdosta.
    Nuo johdot kiertää ja kiemurtelee kumminkin lähestulkoon tyyliin "kaikki kaikkeen liittyen" niin hyvä tarkistaa ettei eristevikoja ja johtoliittimet yhdistää,jos viitsii niin otat auki ja ruiskaiset CRC tms ja painat kiinni joka liitoksen minkä näet.
    Eipä niitä montaa liitosta ole vanhassa moottoripyörässä.

    Takaiskarit on säädettävät,ainakin alunperin ja oletamme että ne jotka kiinni on ovat ehjät?

    Jenkkifarmarin(no minulla ollut joskus moinen GM sedan.)takapään pomppinen loppui ilmaiskareilla ja siinä autossa oli jopa niille oma Monroen kompura kojelaudan alla olevalla käyttöpainikkeella+mittarilla,perhana kun on jälkikäteen harmittanut kun ei älynnyt ottaa sitä kompuraa+mittaria itselleen kun ovat meinaan arvotavaraa,uudet ilmaiskarit kumminkin kohtuuhintaisia siihen kompuraan nähden.
    Nyt on toinen amerikanauto ja siinä nyt takapää ilmaiskareilla mutta ei kompuraa,pumppuhommia ja venttiili takapuskurin alla...

    Etujarru sinulla vissiin jo tuossa levyllä..todennäköisesti mäntä jumittaa ja eikun auki-tutkit ja jos saa vanhalla putsatuilla männällä/sylinterillä toimimaan mieluusti uusin tiivistein niin hyvä.
    Riippuu vähän miten kauan on päässyt muhimaan&syöpymään huonon vetisen nesteen kera ja missä kunnossa sisuskalut,niin asentajalla kuin jarruissa:D
    Jarruneste lie semmoista mustaa ikivanhaa kuraa eikä ihme että jumittaa,vaihdat tietty senkin.

    Jarruletkun kunto,levyn kuin jarrupalojenkin näkee siinä samalla eikä maksa omaisuutta uusia,aika tärkeistä asioista kumminkin kyse...

    Museotarkistus on henkimaailman hommia ja kaikkea on nähty,kuultu ja kuulemma yritetty saada läpimenoon,osa näköjään mennykin tai muuteltu jälkikäteen, paikkakuntakohtaisia eroja on.
     

Kerro tästä muillekin!