Chevy K1500 1992 vilkkuongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja karg, 27.3.2016.

  1. karg

    karg 1st gear

    Mistähän kantsis ettiä vikaa kun vilkut vilkkuu hemmetin kiivasta tahtia? Kaikki polttimot on ehjiä. Aiemmin oli joku tarvikerele hoitamassa vilkkuja ja sillä vilkut on vähän rauhallisemmat, mutta silti melko kiivaat. Pistin kokeeks ACDelcon "orkkisreleen", niin nyt vilkkuu varmaan 200 kertaa minuutissa, eikä oo väliä kumpaan suuntaan vilkuttelee.

    https://www.dropbox.com/s/on00zw67nkrirp4/vilkut.mp4?dl=0
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Sulla on liian vähän kuormaa, noihin on joutunu laittamaan vastuksia kuormaksi, että saa vilkun taajuuden oikeaksi...
     
  3. wilburi

    wilburi Gearhead

    Ja kaikki polttimot on ehjät itsellä kiihty vilkutus ku polttimo oli pimeenä
     
  4. karg

    karg 1st gear

    Kuinkas isoa vastusta kantsis koittaa?
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Yleensä noissa on jenkkilässä tuplat vilkkupolttimot eteen, joku 17-21W, kokoeile liittää 21W polttimo rinnalle, jos taajuus oikeampi, siinä oikea kuorma (= vastus)...
     
  6. karg

    karg 1st gear

  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jaa 21/5 wattiset? Onkos sulla oikeasti kytkettynä 21W käyttöön vai oliskos vaan 5W käytössä??
     
  8. karg

    karg 1st gear

    Tarvii katella ja mittailla huomenna päivän valossa asiaa. Muistelen että niihin lampun kantoihin tulee 3 johtoo, joista 1 on katkastu. Voi olla että joku aiempi rane on vaihtanu noi kannat ja pistäny sitte väärät langat käyttöön.
     
  9. karg

    karg 1st gear

    Näyttäs toimivan oikein. Katkaistu johto on jatkuvaa valaistusta varten ja polttelee ylempää lankaa (5W) jos parkit on päällä. Alempi lanka (21W) vilkkuu. Mahtaiskohan auttaa jos pistäs jenkkimalliset 1157-lamput (27/8.3W), jos löytäs jostain semmosia.
     
  10. karg

    karg 1st gear

    Nonni, vika selvis. Pistin kokeeks molempien alapolttimoiden kantoihin kolmannet piuhat kii, mitkä oli irrallaan umpioiden takana. Ton jälkeen vilkut rauhottu. Chevy haluaa näköjään vilkuttaa molempia 21W hehkulankoja, mutta samapa tuo. Nyt palaa oranssi ja valkonen 5W parkkeina ja samat värit 21W vilkkuina.
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tuo ei sitten tod.näk. tule kelpaamaan seuraavalla leimalla, joten kannattaa valmiiksi miettiä lopullinen korjaus. Esim. hankkimalla vaikka vähemmälle polttimomäärälle tarkoitettu vilkkurele.
     
  12. karg

    karg 1st gear

    Joo sama tuli mieleen, mut menköön tolla toistaseks. Seuraava katsastus on viimeistään ens vuoden kesäkuussa, niin ehtii tuumailla. Se on onneks 5min homma irrottaa ne kolmannet piuhat katsastusta varten.
     
  13. karg

    karg 1st gear

    Heh, en jaksanu tehdä mitään muutoksia. Katsastusäijä katteli noita valoja ja mutis jotain väärästä konfiksesta, mutta eipä tullu mitään merkintää paperiin, että pitäis muutella :) Olkoon taas toistaseks sama setuppi.
     

Kerro tästä muillekin!