"Autoviitalan" yhdistetty projektitopic, Charger SRT8, Tempest, Camaro "drift", Camino jne.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja MikkoV, 18.11.2015.

  1. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Oisko ajatuksia, millä
    ehostaa Caminon vähän virttynyttä sinistä
    lattiamattoa sinisemmäksi. Ajattelin ruiskutta nyt pestyyn mattoon reilusti ohennettua
    liukkaripohjaista värimassaa välillä harjaillen, mutta tuleeko parempia ajatuksia mieleen...
     
  2. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mustikkamehu?
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    OD:lla joskus joku kilikalimaalauksen saloja paljastellut maalasi penkinpäälliset vinyylimaalisprayllä. Muoviahan se mattokin on.
     
  4. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Eikös siihen ole ihan maaliakin kilikalipullossa? Appiukon Saapin matot maalattiin punaiseksi, tuli erinomainen lopputulos, tosin maalia taisi mennä aika paljon, joku muu väri voi olla siinä mielessä helpompi. En muista oliko vinyylimaali vai matoille ihan omansa.
     
  5. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Ei oo muovimatto Caminossa, paksulla kangasmatolla. VHT:lla kyllä tiedän olevan kangasmaalin mutta kulutuskesto tais olla aika heikko ja hinta suolainen.

    [​IMG]

    Osaako muuten joku tulkita tuosta varustelistasta, että mikä matto / penkin verhoilu Caminoon kuuluu vaikkapa rockautosta?
    Jumalaton määrä vaihtoehtoja varsinkin penkeistä...

    https://www.rockauto.com/en/catalog...5.0l+305cid+v8,1042625,interior,flooring,1264

    https://www.rockauto.com/en/catalog...d+v8,1042625,interior,seat+upholstery,1001572
     
    Muokattu: 6.12.2016
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Juu kanngasmatot Saapissakin. Kulutuskestosta on vaikea sanoa kun museoauto jolla ajetaan pari kertaa kesässä.
     
  7. Vide

    Vide 1st gear

    Nyt kun olet kesän ajellut Tempestillä uretaanipuslat etupäässä, niin onko mitään pahaa sanottavaa verrattuna kumipusliin? Itsellä -67 Tempest custom ja uretaanit jo korin ja rungon välissä ja miettinyt puslien vaihtoa tukivarsiin. Kunhan vaan ei tulisi kaikki tärinät ja pärinät läpi hyttiin asti...

    Tuosta simpukasta kun oli juttua, niin itselle laitoin Jeep Grand Cherokeen simpukan ja tuntuma parani huomattavasti. Pyörätkin kääntyvät nyt enemmän. Tiedä sitten mikä simpukka tuo vanha oli...
     
  8. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Ei mun mielestä tule mitenkään liikaa tärinät tai jurinat läpi, uretaani vaan itsellekin vielä taka-akselille ja korin ja rungon väliin, vielä kun keksisi jostain omaan makuun riittävän jäykät iskarit.

    Minkä ikäisen Jeepin simpukka, menikö kuinka pienin muutoksin?
     
  9. sirkus

    sirkus Gearhead

  10. Vide

    Vide 1st gear

    Itselle tuli muistaakseni -95 Jeepin simpukka ja vaatii tosiaan käydäkseen vain rättinivelen vaihdon ja letkumuutokset. Paineletku kävi muistaakseni suoraan jostai camarosta kun vaihtoi pumppuun tälle letkulle käypäsen paineenrajoitusventtiilin.

    Iskarit on itsellä GAZit. saa säädettyä ainakin riittävän jäykäksi.
     
  11. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Tilailin myös -96 GC simpukan Tempestiin, pitää haalia vielä loput osat swappiin...

    Caminon matto heräsi aika hyvin eloon automaalilla, ohensin reippaasti ja vedin aika paksut kerrokset välillä harjaillen, eikä muuttunut mitenkään sellaiseksi koppuran oloiseksi maton rakenne. Harmi että jäi kuvat ottamatta ennen ja jälkeen.

    Matto kun oli pois niin joutui miggiin tarttumaan vähän toivottua enemmän, toisessa takalattiassa tiesin reiän olevankin, samoin tiesin lavan vuotaneen etureunan saumastaan vettä sisälle. Sitä en tiennyt että maton pehmusteet olivat kosteat varmaan jatkuvasti vuoden minkä auto mulla ollut vaikka sauma oli tiivistetty ja ruostetilanne oli päässyt pahenemaan. Olisin ottanut korjauspellit takajalkatilaan ja lavan etuoosan alle jos olisi tullut kartoitettua etukäteen, nyt meni pellin muotoiluksi.

    Ei mitään priimaa, enkä viitsinyt saumoja sisältä hinkuttaa pois, mutta kai nuo kötöstykset välttävät. Por15 lopuksi niskaan.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Etujalkatilat onneksi näyttivät siltä kuin kuvittelin koko pohjan näyttävän...

    [​IMG]
     
    hevimies ja Vuokralainen tykkäävät tästä.
  12. MudMax

    MudMax Gearhead

  13. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Löytyykö muuten tietoa, onko -74 Malibun etujarrut hyödynnettävissä millään muotoa Tempestiin?

    ...Chargeria on tullut nypläiltyä taas etiäppäin jonkinverran, sivulasit on kiinni, lämppärinkotelo entisöitynä jne. tarvii laitella kuvia.
     
  14. LPV

    LPV 3rd gear

    Pienen Googlailun jälkeen niissä on ainakin samat pyörän laakerit, joten levy sopii heittämällä, kaiketi... Satulalle tietenkin voi joutua tekemään kiinnikkeet "ihan itte". Ei taida olla sulle mikään vieras taiteen laji tuo "ihan itte"? :) Propo-venttiilin sinne kai joutuu myös laittamaan, kun takapään rumpujarruille pitää mennä pienempi paine kuin eteen. Niitähän on säädettäviäkin olemassa...
     
  15. 383

    383 Gearhead

    Ei käy niissä on isompi laakeri 73 eteenpäin
     
  16. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Koko olka-akseli ei siis sovi?
     
  17. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Chargeriprojekti jatkuu, itseasiassa tuli lyötyä pikku vetoa auon valmiusasteesta vapuksi (siis tämän vuoden) ja paineita lisätäkseni ilmoitin tuon vielä Pirkkahallin näyttelyyn, joten paree on jatkuakin.

    Entisöity lämppärinkotelo kiinni...
    [​IMG]

    Sekava johtosarjatyömaa, kojelaudan johotosarjan läpikäynti ja modifiointi. Aika työmaa, hiirensyömien johtojen uusimista vähän, mutta ennekaikkea läpikäyntia, modifiointia ja modernisointia. moottorinohjauksen johtosarja tulee täysin erillisenä ja tuohon vain liitin missä eculle menevät tästä, Sulakerasian uusin, mutta pääosa vanhoista siirtyy konehuoneen sulakerasiaan, toin virtalukolle akulta sulakkeen kautta virran, mutta paluu pääsulakerasialle ja heräte isolle kytkentäreleelle, jolta sitten tulee virtalukon kautta tulevat omien sulakkeidensa kautta takaisin kojelaudan johtosarjaan. Alunperinhän kaikki virta meni ampeerimittarin ja virtalukon kautta.

    [​IMG]

    Ja sit sai johtosarjan oikeaoppisesti kiinni kojeautaan, ennenkuin törkkää kojelautaa kiinni.
    [​IMG]

    Nippelitepolta vähän kiinnitystarvikkeita, ja kojelaudan loppuun entisöinti

    [​IMG]

    Tässä tulee muuten näppärä pro-tip, ei tarvi tuhalat aikaa niin paljon merkkaamiseen autoa purkaessa, kun tilailee uudet kiinnitystarvikkeet tällasissa näppärissä pusseissa missä laput mukana, eiku...

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nysse ei oo kiinni, (uus mattokin on ilmestyny autoon tässä välissä)

    [​IMG]

    Ja nysse on :)

    [​IMG]

    Pikku työvaihe, mutta pikku virstanpylväs projektissa.

    Ja sit etulasin listojen uudet kiinnitysklipsit kiinni

    [​IMG]
     
    Muokattu: 31.3.2017
  18. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    En löytyny oikein mielestäni mittarinpohjaa, enkä kokenut järkeväksi silputa orggismittaristoakaan, joten tein ite.

    [​IMG]

    Merkkivalot uupuu vielä tässä kuvassa. 8mm ledejä missä alumiinikehys. [​IMG]

    [​IMG]

    Sit taas hiekkapuhallusta ja maalausta ja rattiakselin entiöinti

    [​IMG]

    [​IMG]

    Korvasin samalla alapään kadonneen laakeroinnin Y-laakeriyksikön 25x52 laakerilla.

    Sit rattiakselilta piti saada vielä yhteys simpukalle.

    [​IMG]

    Varastosta löytyi Lincolnin tollanen tuplanivel herkällä liu-ulla, tuo sopi mitaltaan ja mitoituksiltaan pirun näppärästi kombinaatioon, päähän vaan kiinni hitsaillen ja tapituksella varmistaen Borgesonin booriholkki.

    [​IMG]

    Eli simpukaksi vaihtui Borgesonin konversiosimpukka, 14:1 välityksella ja sitten ne nopeet AAR pitkät simpukan ja apusimpukan varret, oliko ne 12:1. No nyt ainakin tuntuis olevan noin 2.5 kierrosta tapista tappiin mikä on just passeli noin ajatustasolla, sellasta mä oon ainakin aina harrastepeleihin hakenut jos näitä on muuteltu.

    Tässä muuten näkyy simpukan lisäksi yks saatanan pakosarjatyömaa. Otin noi Dougs headersin hemi konversio pakosarjat, mitkä ei kyllä ihan sopinu, mutta pikku taivittamisella kyllä kun passaili paketin oikeaan paikkaan, tämä siis orggissimpukan kanssa. Sit kun päätin vielä hommata tuon borgesonin, joka on huomattavasti sirompi aattelin et tilaa jää vaikka kuinka paljon. Ja ei... Ykkösen primääri kokonaan pois ja uusi reititys, mikä tässä harmittaa on se, että jos tämä olisi ollut tiedossa, koko paketti ois saanu mennä jokusen sentin taaksepäin, ja pakosarjalla ois ollut paremmin tilaa. No ei kai tällasessa katuautossa tuolla niin kauheeta merkitystä ole mut...

    [​IMG]

    No, sit oli autossa kääntyvät etupyörät ja siirtelin pirssin hallirakennuksen toiseen päähän ja nosturille :)
     
  19. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Sit alustan kimppuun. Tuli joskus vuosia sitten 300C jarruremppaa tehdessä sovitettua sellasen jarrulevya Chargerin napoihin, sehän napsahti paikalleen kuin nakutettu. Joten kun sattui löytymään 300C SRT8 etusatulat, ostin pois. Ne oli pikkuvikaiset takuuvaihto-osat (mäntien pinnoite hilseili pois, joten hinta oli kovin sopiva). Uudet männät ja kumisarjat sai rokkiautosta edukkaasti joten voila´, ja kaveriksi samaan autoon tarkoitetut 360mm levyt kaveriksi.

    Väsäiltiin vanerista kiinnikkeet joilla moiset sai naitettua etunapaan :D No noi ei jää ihan pysyväksi ratkaisuksi. Mutta josko noista cad-mallinnoksen sais tehtyä, eli jostain päin Sastamalaa saanee jatkossa tuollaisia kiinnikkeitä jos jollain tarvetta tulee.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Takapään kanssa ei mennyt sitten ihan putkeen, otin 22x320mm 300C takalevyt, ja yritin tilata T5 transportterin satulat ebaystä missä käsijarru satulassa. 22x320 levylle tarkoitetut. No sieltä tuli sit 10x314 versiot kumminkin :( No, painoin leuan rintaan tilasin sitten 300C jääähdyttämättömät levyt, 10x320 eiköhän tuo niilläkin pysähdy. Suht simppeli swappi, noille hitsaan kiinnikelevyt jarrukilpeen, on kuitenkin aikalailla tukeva kapistus.
    Eli löytyy joutilaana uudet 22x320mm levyt ;)

    Eteen Hemin 0,96" vääntösauvat, meinasin jotain päälle tuumasia, mutta Tyly sai mut ylipuhuttua noihin, jotka löytyi hänen varastostaan.

    [​IMG]

    Taakse HD lehtijouset ja 7/8" Adcon vakaajasetti, noi pannat on varmaan parempi varmistaa vielä kyllä hitsaamalla banjoon. Saakeli jouset olin onnistunu pulttaan väärille paikoilleen, mikäköhän ero noissakin on oik/vas. tarvii vaihtaa vielä. Tollasen panhardin kiinnikkeen kötöstyksenkin oon joskus mennyt hitsailemaan, tarvii sellanen vielä kans väsätä.

    [​IMG]

    Ja eteen oli kans ostettuna vakaajaksi vähän paksumpi Adco

    [​IMG]
     
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    On se kauheeta kattoo kun amatöörit pienellä budejetilla joutuu jotain vanhaa amerikan sporttia rakentaa,tuskin tästäkään mitään tulee:D
     
    Visa, Kalu, tooke ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!