chevy 305 vs 350 vortec

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja vauhtipete, 31.3.2017.

  1. vauhtipete

    vauhtipete 2nd gear

    Käykö 305 kannet ja imukansi 350 vortecin päälle?
    Ja käykö 305 perässä oleva turbiini sekä th350 loota tohon vortecin perään?
    Syy moiseen on äärimmäisen tiukka budjetti ja auto pitäis saada nopeesti ajoon.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Käy ja käy.
     
  3. vauhtipete

    vauhtipete 2nd gear

    Onko jotain huomioitavaa tossa hommassa vai kaikki ihan bolt-on?
    Moottorit on tällä hetkellä 50km päässä toisistaan ja kumpikin vielä purkamatta niin siks kyselen :D
    Auto siis tällä hetkellä laatikkovikainen ja tarkoitus olis vaihtaa toi vortec tulevaisuudessa kokonaan sinne, nyt olis vaan niin helppo melkein samalla työllä vaihtaa alakertakin kun laatikko pitää joka tapauksessa irrottaa.
    Sit myöhemmin laittais noi vortecin omat kannet takaisin kun saan hommattua ecun ruiskulle.
     
  4. menu*

    menu* Gearhead

    pessimisti sanois että tulee väliaikaisratkaisuksi niin paljon ylimääräistä ruuvamista, säätöä ja modausta että ei toteudu budjetti eikä onnistu viikonlopussa. Riippuu myös nykyisen 305 vuosimallista mitä kaikkea. Aina tarvii vähintään pultteja, tiivisteitä, kiinnikeitä joku osa on just se toinen versio jne.
     
    Muokattu: 1.4.2017
    jariha tykkää tästä.
  5. vauhtipete

    vauhtipete 2nd gear

    Joku sanois että autoverokin on väliaikainen :D
    Ei ole siis ihan heti tulossa ruiskua kun toinen projekti on niin pahasti kesken että sen kanssa menee varmaan pari vuotta vielä, pohjan vaihtoa ynnämuuta pikkuhommaa.
    305 on -80 ja 350 -97 autosta, ja siinä on kaikki apulaitteetkin paikallaan.
    Toi 305 ruikkaa satunnaisesti öljyä kannen alta ja sen yläkertakin toimis paremmin isomman kellarin kanssa niin senkin takia toi homma houkuttelis.
    Mikä tossa sit vois olla kallista?
    Viikonlopussa toi nyt ei onnistu missään tapauksessa :D
     
  6. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Helpoimmalla pääsis kun hankkisit kaasari-imusarjan vortec kansille ja lykkäisit siihen sen kaasarin päälle. Varmasti tehoakin koneessa olisi enemmän vortecin paremmin virtaavilla kansilla vs 305 kannet
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    On bolt on .
     
  8. vauhtipete

    vauhtipete 2nd gear

    Muuten joo mut uutena maksaa saman mitä se megaruutta.
     
  9. vauhtipete

    vauhtipete 2nd gear

    Kiire loppui kun otin alakerran auki, laakerit roskiskamaa.
    Tehdään nyt sit kunnolla.
    Kiitoksia vastanneille.
     
    Rotten tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!