rockautosta tilaaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Hertta08, 11.3.2009.

  1. Newbie93Ram

    Newbie93Ram 1st gear

    Ongelmia ja vielä ensimmäistä kertaa tilaamassa rokautosta.. Tilauksesta on jo kolmatta viikkoo ja ei näy eikä kuulu. DHL mukaan on ollu ti 21. päivänä Hamburg DE ja sen jälkeen ei mitään tapahtumia. Eikö tuon ois pitäny jo johonki saapua? Kyselyä pistin DHL mut vasstausta ei oo kuulunu. Alanko heittelee pöytiä ja tuoleja ku alakaa v*tuttaa.. mihin kyselyä seuraavaks, onko kellään vinkkiä?
     
  2. z 28 jari

    z 28 jari Gearhead

  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Juu ei muuta kuin Rokkiautoon kyselyä, siellä homma toimii. Minullakin hukkui yksi paketti ja kun sitä kysyin, niin yön yli etsivät ja sitten laittoivat uuden tulemaan. Noilta kuljetusfirmoilta tuntuu olevan aika turha mitään kysellä.

    Kun etsii sieltä sivuilta omat tiedot ja sen lähetyksen, niin sieltäkin pääsee ilmoittamaan kadonneen lähetyksen muistaakseni.
     
  4. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Yhtään kadonnutta pakettia ei ole omalle kohdalle tullut, mutta yhden kerran vääränlaisia osia ja pari kertaa kuljetusvaurioita, jota on kyllä korvattu jälkitoimituksilla mukisematta.
    Esim. Kk-laskereita mukana kolmea eri alikokoa std. tilauksessa, kannentiivistepaketti survottu väkisin liian pieneen laatikkoon ja valurautainen jarrupääsylinteri ireallaan samassa laatkossa satuloiden tiivistesarjojen kanssa.
    Noi epäonnistuneet toimitukset on hetken harmittanu varsinkin jos osalla on ollut kiire, mutta viimeksi toissapäivänä tilasin taas Rokkiautosta tavaraa ja tilaan jatkossakin.
     
  5. Moparisti

    Moparisti Gearhead

    Apuja kaivattaisi, ekaa kertaa tilailemassa Rokkiautosta tavaraa.
    Mitä kannattaa ottaa huomioon tulleja ajatellen? Kannattaako maksaa verot etukäteen yms? Tax idtä tarvitseekö laittaa? Kannattaako maksaa suoraan visalla vai Paypalin kautta? Kiitoksia etukäteen
     
  6. Newbie93Ram

    Newbie93Ram 1st gear

    Rockautolle kyl 5/5 palvelusta. Laitoin reklamaation tavaroista ja tuli puolen tunnin sisään vastaus (jenkeissä ilmeisesti jo maanantaiaamu näin paikallista sunnuntain iltapäiväaikaa). että alkavat ehtimään ja DHLllä on 7vrk aikaa ettiä ja toimittaa osat, jos ei niin oltava yteydessä jatkotoimenpiteitä varten. Luulis että jos ongelmia on tullu ennestäänkin niin alkaisivat miettimään toista rahtifirmaa, tietysti ku maksais ite enemmän niin ne tulis jonkun muun liikkeen kautta.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  7. GMies

    GMies Gearhead

    Olen maksanut vuosikaudet PayPal’la koska en halua jaella luottokortin tietoja maailmalle. Kyllä Rockiauto on luotettava, että yhtä hyvin voisi maksaa Visalla.

    Maksan tullit ja alvit aina täällä tavaran saapuessa, on ”pitkässä juoksussa” edullisempaa.
     
    Moparisti tykkää tästä.
  8. rallikuski

    rallikuski Gearhead

    Itsellä kävi ekaa kertaa että puuttui tavaraa paketista.
    DHL oli toimittanut paketin amerikasta suomeen ja posti sitten suomessa kuljetti paketin vantaalta mun postilaatikkoon.
    Tästä johtuen ei ollut mitään paketin saapumis/kuittaustietoja kirjaantunut mihinkään seurantaan.

    Laitoin viestiä rokkiautoon että kappas, lapussa on määrä 4kpl mutta paketissa vain 2kpl.
    Kyselivät että miten oon voinu saada paketin kun ei oo mtn kuittaustietoja, ja vastailin että tossa se mail boxissa odotteli kun tulin töistä kotiin.
    Kyselivät sitten että vahvistanko varmasti vastaanottaneeni paketin, ja vastailin myöntävästi.
    5min ja perään tuli s-postia että pahoittelevat syvästi sattunutta mokaa, ja laittavat puuttuvat kamppeet tulemaan.

    Täytyy kyllä sanoa että aika kivutonta toimintaa, eikä osilla onneksi mikään kova hoppu ollut...
     
  9. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    visalla maksanut monta vuotta,takuu toimii alle tunnissa,suomessa laturissa jopa kk ssa.
     
    Moparisti tykkää tästä.
  10. qaw

    qaw 2nd gear

    Mulle tuli viallinen jarrupääsylinteri rokkiautosta. Reklamoin, ja ohjeistivat tilaamaan uuden ja palauttamaan viallisen, näin tein. Kun tuli palautuksen aika, sieltä ilmoitettiinkin että eivät voi tehdä palautusrahtikirjaa, koska rahdin hinta ylittää osan hinnan ja mun pitää omalla kustannuksella lähettää osa takaisin ennen kuin hyvittävät mitään. Palautuskuluja eivät silti hyvitä. Eli käytännössä en saisi takaisin juuri mitään. Tein paypaliin disputen, katsotaan eteneekö sitä kautta.

    Eli pieni varoituksen sana, jos tulee paskaa niin melko turha reklamoida.
     
  11. timopajala

    timopajala Gearhead

    Luulen et se sun paketti seisoo dhl varastolla ja sun tarvii maksa siitä verot et lähtee eteenpäin. Jos tullaat itse niin 20€ maksaa et dhl luovuttaa sulle tiedot tullausta varten ja jos annat dhl hoitaa tullaus niin muistaakseni 4,7% tavaran arvosta ottaa dhl+tullaus maksut päälle
     
  12. Newbie93Ram

    Newbie93Ram 1st gear

    Apua.. Miten ne tiedot saa kysyttyä? Ja miten voi olla varma et pitääkö ne maksaa ennen ku ne lähtee köijjäämään mulle niitä? Tai no jos on kokemusta niin luotan siihen. Mä oon ihan tietämätön, kukkaan ei mulle tuommosta puhunut kun kyselin vähän vaikka keneltä miten pitää tilata...
     
  13. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Tuolta tullaustenkanssa setvimisestä selviää aikapaljon vähemmällä kun maksaa ne tullit etukäteen kun käyttää dhl tai fedex kuriiria.. Tax id :tä ei tarvitse laittaa... Muutenkin nopeampi kuin posti
     
  14. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Just tänään soitin kiukkusena dhl:n suuntaan.Kattellut että paketti ke aamusta asti hesassa seissy ja jokapaikassa ilmotettu toimitus pe 7.4 työpäivän loppuun menessä.Tuli jo ti se viesti missä sain antaa luvan jättää paketti oven taakse ilman kuittausta.Paketista kaikki maksettu jo etukäteen.No täti sano että tarviivat sen sotun ja sitä kysely viestiä ei oo mulle koskaan tullutkaan.:mad: No ei asenella viikonloppuna mitään,kun ma menee toimitus.
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ekaks kannattaa kysyä samanlaisten tavaroitten hinta suomesta parista paikkaa.

    Ei rockauto välttämättä ole halvempi etenkään kun taala nous lähiaikoina aika paljon. Voi olla toki.
     
    speedy ja Moparisti tykkäävät tästä.
  16. timopajala

    timopajala Gearhead

    Joo kannattaa tosiaan kysellä jo suomen hintoja ennen kun alkaa tilaileen mitään, oon ite kans saanu monet jo halvemmalla suomesta kun maksavat vähemmän rahteja isoissa tilauksissa niin saan itselle tavaran edullisemmin jne. Ei oo enää tänäpäivänä niin itsestään selvä homma et tulee edullisemmaks tilata itse
     
    speedy tykkää tästä.
  17. timopajala

    timopajala Gearhead

    Sun tarvii nyt ihan ekaks saada tietää et onko se suomessa ja niiden varastolla, sit sun pitää päättää tullaatko itse vai annatko niiden tullata sen. Jos annat niiden tullata niin sun tarvii antaa sotus niille tullausta varten. Jos tullaat itse niin sieltä tulee 20€ lasku ja tiedot millä pystyt tullauksen itse hoitamaan.
     
  18. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    tulpat ,tulpanjohtosarja,vj koppa,IAC v8 90e usasta,suomesta ei saa edes pelkkää IAC samaan rahaan,tulpat onkin suomessa jo omassa kastissa,kuten kaikki kulutusosat,paljon on muutakin ,eipä ole suomesta tullut enää osteltua,suomessa vaikka tilaat maanantaina,viedään sitten kerralla ke tai to vasta lähtemään,takuut perseestä,esim laturi,latasi liikaa eli jännitteesäädin viallinen,olisi pitänyt lähettää laturi takaisin jotta menee testiin,testejä tehdään kuulemma vain yhdessä paikassa ja jono on kk,hieno homma,näin se homma etenee,ps ostin jännitteen säätimen parillakympillä itse ja vaihdoin kun muutama minuutti menee.nyt olen tilannut jo lakat,pohjamaalit ulkoa,ym ym kannattaa todella uhrata vähän aikaa netissä selaamiseen.
     
  19. Beach

    Beach 2nd gear

    Kaksi kertaa olen nyt tilannut Rockautosta, aina sillä halvimmalla mahdollisella rahdilla. Molemmilla kerroilla on tullut Tullipostista saapumisilmoitus postin kautta, jonka mukaan itse tullataan tavarat netissä. Paketti ei liiku tullipostista ennen kuin tullaus on tehty, ja maksut maksettu. Kun itse tullaa, ei tule toimenpiteestä lisäkuluja. Jos tullauttaa jollain muulla taholla, tulee siitä lisäkuluja, tullimaksun ja ALV:n lisäksi. Paikallisesta postikonttorista olen sitten lopulta hakenut paketit.

    *************

    Jos ottaa isomman määrän tavaraa kerralla, niin sitten ulkomailta tilaaminen näyttäisi vielä kannattavan. Tiedostaen sen, että mitään sinne ei kannata palauttaa. Jos ulkomailta tulee kuraa, jää se yleensä omaksi tappioksi.

    Esim. kuvassa oli TRW:n tukivarsi, tuotemerkillä AC Delco. Kun tuotetta sitten kotona hypistelin, niin eipä näkynyt TRW:tä missään. Samanlaisen kiinalaisen osan jollain muulla tuotemerkillä olisi saanut 18 taalalla, mutta maksoinkin 50 taalaa kertaa kaksi. Lopulta kelpuutin vain pallonivelen suojakumit niistä tukivarsista. Tuli niille kumeille hintaa. :D

    En edes lähtenyt selvittelemään palautusmahdollisuutta, kun tiedän siitä tulevan vielä pahemman mielen.

    Sekin on usein mielessä, että jos kaiken aina tilaa ulkomailta, niin ei täällä Suomessa ole kohta yhtäkään kauppaa. Liikaa niitä ei ole nytkään.
     
    timopajala tykkää tästä.
  20. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    ^Jos on myyty jotain muuta kuin mitä ilmoitus/sivu antaa oletaa, niin eihän sitä sinun omalla kustannuksella pidäkään palauttaa.
     

Kerro tästä muillekin!