Halvat 230V pistorasiat ja kytkimet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja oml, 2.4.2017.

  1. oml

    oml Gearhead

    Makuuaitan rakennusprojektissa on sähköistystyöt meneillään ja aittaan meinattiin laittaa halvat pistorasiat ja kytkimet. Onko jollakin kokemusta näistä "pirkka" pistorasioista mikä merkki toimii ja mitä ei ainakaan kannata ostaa? Pistorasioilla tuskin tulee olemaan kovinkaan monta käyttökertaa vuodessa ja yhden ABB Jussi maadoitetun pistorasian hinnalla (18,99€) saa 3 Electrogear merkkistä maadoitettua pistorasiaa (4,99€)
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä ne toimii, jos saa ehjänä ja oikein paikalleen. Ainoastaan asentajaa saattaa vähän tökkiä, kun ne on aika työläitä asennusvaiheessa.
     
  3. jrasi

    jrasi Gearhead

    Ja osa on niin kovia kuoreltaan, että johtojen kolot halkeaa helposti, jos koittaa puukon kärjellä tai strippereillä vääntää.
     
    big t tykkää tästä.
  4. Toke

    Toke Gearhead

    Kyllä ne on kaikinpuolin todella surkea esitys aiheesta. Liittimet lapsellisia ja välillä saattaa ammattimiehellekkin jäädä tahtomattaan löysä liitos. Tarkoittaa tulipaloriskiä . Harkitte vielä.
     
  5. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Talliin lisäsin muutaman markettipistorasian, mutta ei niistä ollut juuri hyötyä kun oli niin tehokkaat lapsilukot ettei niihin saanut pistotulppaa työnnettyä. Ja maadoitusliuskat menivät mykkyrälle.
     
  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Noissa halvemmissa tosiaan nuo lapsilukot osaa olla veemäisiä o_O
     
  7. Substitute

    Substitute Gearhead

    Bilteman pistorasioista, valokytkimistä ja muistakin sähköasennustarvikkeista on mulla hyvät kokemukset. Mutta tuo mitä aikaisemmin sanottiin johtojen kiristämisestä kannattaa muistaa etenkin jos tulee kaksi johtoa/liitin. Autotalli on varusteltu pääasiassa niillä. Mutta hyvähän se olisi suosia suomalaista.
     
  8. oml

    oml Gearhead

    Bilteman kojerasioissa ja nysissä on ainakin ABB:n leimat, mutta sähkäri kertoi että bilteman kytkimen kasaamiseen ei ollut riittänyt sähkärin ammattitaito.
     
  9. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    kirppiksillä ja ekotoreillahan on noita laadukkaampia yleensä paketissa uusia tyyliin euron kipale!
     
  10. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    aihetta sivuten.. onko vielä myynnissä rasioita joissa on ruuvi kiinnitys niiden jousien sijasta?

    ---
    ja joo.. halvoissa on tuo muovi ärsyttävää ja toiset töpselit eivät tosiaan tykkää mennä paikoilleen.
     
  11. Toke

    Toke Gearhead

    Siis ruuvikiinnitys johdolle? Onhan niitä, laatumerkeillä molemmat vaihtoehdot valikoimissa
     
  12. plagu

    plagu Gearhead

    Miks ruuvikiinnitys? Parempi ja nopeempi se jousi on.
     
  13. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    mä en tykkää jousista. mä oon liian old skool luottaakseni niihin. :) nopeampi ehkä mutta ei mä en vaan luota niihin. ruuvit ei kuoleennu ittekseen. jouset voi. etenkin halvemmissa kytkimissä.
     
  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mitä vaunuja purkanut, niin yhtään hapettunutta ruuvikiinnitystä ei ole tullut vastaan, mutta tosiaan väsyneitä ja hapettuneita jousi kiristeisiä on tullut vastaan

    Ruuvit on monesti ollut tosin löysällä, mutta se on enemmin asentajan kuin pistokkeen tai katkaisijan vika

    Pari seinää purkanut, niin pelottavan paljon tulee vastaan irtonaista johtoliitosta, melkein järkejään kaikki vähän löysällä
     

Kerro tästä muillekin!