Letukan laatikoista,..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja DeS, 6.4.2017.

  1. DeS

    DeS Gearhead

    Enpä ole moisiin ikänäni sekaantunut, mutta nyt alkaa olemaan ajankohtaista, niin kyselempäs hieman,.. Eli: 230/250 kutosen perään automaatti. Suht pienikin saisi ulkomittojensa puolesta olla. Kokonaisvälitys saisi olla pitkä, perävälitys kun on tiheä (4,1 tjsp). Ja ihan ruisailukäyttöön, niin,.. eipä sitä Letukankaan kutosella rallia ajeta,.. Mitäs mieltä Gurut ovat? TH200/ TH350/ TH700?
     
  2. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    En ole guru mutta muutama asia:

    TH200 ja TH350 isoimman vaihteen välitys on suora eli 1.
    TH200-4R ja TH700 isoimman vaihteen välitys 0.67 (TH200-4R) ja 0.70 (TH700).

    Rengaskoon kun vielä tiedät niin loppuhan on vaan matematiikkaa, että kuinka paljon kierroksia on esim. satkun vauhdissa milläkin lootalla :)

    Jos voimaa ei ole niin kaikki luetellut askit kestänee vakiokunnossa.
     
  3. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ite oon joskus korjannut matka-ajon korkeita kierroksia laittamalla niin korkeat takarenkaat, kun mahtuu.
    Jeesaa jonkun verran, ja kun on noita renkaita nurkissa ollut.:)
     
  4. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Kruising auto? Automaatti?...... powerglide ehdottomasti: kuminauhamaista kiihtyvyyttä ja ei turhia vaihtoja pikkuvauhdeissa. ... pg ehdottomasti :D:D:rolleyes:
     
    Impalas tykkää tästä.
  5. Impalas

    Impalas 1st gear

    PG on halpa ja ikuinen.
    Th-200 on myös täysin riittävä. Niitä saa myös halvalla kun on 'vähiten haluttu' malli.
     
  6. DeS

    DeS Gearhead

    Suora nytkin on isoin välitys Ylivaihdeaski kiehtoisi, mutta mitä tuossa kaivelin nettiä niin ovat sen verran "muhkumpia" että riskinä on ettei mahdu!
     
  7. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Tolla välityksellä ylivaihdeloota on ihan perusteltu jos meinaa vahänkin ajella pidempää matkaa. Onhan olemassa myös manuaalina 5 vaihteista hoikempaa versiota. Perävälitystä voi myös muokata mieleisekseen.
     
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ääni 200 r 4:lle, mutta nyt en muista, onko aina tuplajakoinen, vai onko pelkästään pob-jakoinen olemassa?
     
  9. rodhot

    rodhot Gearhead

    R4:en on tuplajakoinen ja th700:en pelkästään Chevyn jaolla. Laatikon mittaakin kannatta miettiä jos rungossa x haittaamassa.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    On.
    Tätä hommaa vois lähestyä silleen että jos on 4.1:1 ruuvi niin loikkariplootalla se "muuttuu" 2.8:1 ruuviksi.
    Mun kesävessassa on 4.3:1 perä ja se "muuttuu" 200R4 toosalla 2.9:1 muotoon. Ton päälle vielä lukkoturbaanos.
     
  11. DeS

    DeS Gearhead

    Rungossa on X mutta pitäis olla tilaa, pitäis,.... 200r4 kiehtoisi mutta kun se näyttää kuvissa "muhkummalta" mitä 200/350, niin paljonko se on "muhkumpi", se kiinnostais nyt! Samoin onko 200r4:ää lyhyellä hännällä?
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    X runkoseen 9" 350 on hjyvä mutta olen -55 käkkylään laittanu 6" hännällä olevan 350 toosan "suoralla" jortaanilla. Sen perusteella 200R4 menis myös koska pituus on sama. Niissä ei ole irtohäntää.
     
  13. DeS

    DeS Gearhead

    Selvennyksenä, nyt ei puhuta X-runko Letukasta vaan Kaiserista,... Paras varmaan olisi että saisi lainaan jostain molemman tyypin laatikot 200/200r4 ja testata kumpi, eli toivottavasti r4, käy!
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Multa saa lainaksi kuoret jos tulee hakemaan.
     

Kerro tästä muillekin!