mopar 400 sopiva sytytys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja toppariv, 25.3.2017.

  1. toppariv

    toppariv 1st gear

    osaiskohan täällä joku neuvoa millanen sytytys mopar 400cid -78 kannattais alkaa väkertään. aihe on mulle aivan uusi. kone on ihan vakiomopo, vanha kärjellinen jakaja ei vaan oikeen pysy oikeassa ajoituksessa keskipakosäätimen jousetkin oli ihan eriparia ja mun tietotaidolla sitä ei saa ikinä toimimaan :)
     
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Eihän kärjellisiä ole ollut sit 71? 72?. Moparin oma kärjetön paketti on toimiva systeemi.
     
  3. toppariv

    toppariv 1st gear

    no se näyttääkin vahvasti siltä että sinne on vaihettu joku asiaan kuulumaton verkonpaino :) onkohan noita saatavilla jostakin missä riittää suomenkieli ja raha sellasen saamiseen?
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Missäs autossa toi kone on? Jos se on -78 niin siinä on voinut olla Lean burn systeemi, joka on korvattu sit jollain muulla jakajalla.
    Us Partsilta varmaan löytyy paketteja, missä on jakaja, sytkäboksi yms hilut.
    Sit myös jenkeistä löytyy. http://www.manciniracing.com/ma361383400e3.html
     
  5. toppariv

    toppariv 1st gear

    monacossa. yritin sieltä kattella mutta en oikeen löytäny, pitänee kysellä niiltä tai sit koittaa opetella tilaamaan ameriikasta. kiitos näistä :)
     
  6. Kalu

    Kalu Double Gearhead

  7. MudMax

    MudMax Gearhead

    Kiinalaista kopiota on US Partsissa hyllyssä: http://www.uspartsperformance.fi/proform-66993-jakajapaketti
    RB:n jakaja sopii korotuspalalla P3690275, mutta Moparin omaa ei näytä olevan saatavana nyt edes RB:nä: http://www.uspartsperformance.fi/mopar-performance-p3690428-virranjakaja

    Jos entinen jakaja ei ole aivan sohlo, niin uusien jousien lisäksi sen muuttaa helposti kärjettömäksi esim. Pertronix 1381A muutossarjalla, jonka saatavuutta Suomesta en osaa sanoa, mutta Google kertonee ko. merkin myyjistä jotain.
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    413,426,440 jakajat ei käy suoraan B lohkoon. Ne on liian pitkiä. Adapterilla taitaa sopia.
     
  9. toppariv

    toppariv 1st gear

    mä vähän pelkään noita kopioita, niissä usein jotain pientä ruskeaa ja ku aiheesta ei ymmärrä niin saattaa käyä niin että ei toimi oikein ja mennee pää sekasin :) se mikä siellä nyt on on niin saa mennä roskiin tuskin saan sitä millään muutossarjalla ja jousilla toimimaan ku ei pää riitä. kattelin vähän msd 8386 jakajaa tarviikohan se vielä jonku aivopurkin toveriks?
     
  10. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Tossa on edellä pari asiantuntiaa, mutta söhelletään tähän väliin nyt kuitenkin...
    MSD redi tu run jakaja ei tartte erikseen mitään boksia. Samaa mieltä olen myös tuosta kopiohommelista. Itse ostaisin tollasen Mopar Performancen jakajapaketin, jos semmosen nyt jostain saa. Mieleen tulee myös kommentti, vielä joltai moparihepulta, että sillä oli tollanen MSD:n jakaja kusahtanu melkee heti, kiinalaatuahan nekin taitaa olla, vaikka ihan rahaakin maksaa...
     
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mopar paketti on paras, tosin ei taida enää löytää. Seuraavana joku hipo jakaja ja siihen sytkäboksi ja johdot. Itse sanosin viimesenä konversio sarja, koska siinä jää vakioväljäjakaja, jouset yms...
     
  12. sangi74

    sangi74 Gearhead

    440 magnumilla oli tuolla marketissa Malloryn jakaja myytävänä oisko siitä sulle
     
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Malli huokea voisi olla Rockauton kunnostettu jakaja, GM-HEI -moduli ja -puola. Muutaman johdon joutuu kytkemään ja noi modulit on slanttifoorumilta opitun perusteella parempia kuin moparin boxina myytävät uudet. En oo kokeillu, mun sytkäosat on jostakin aspenin romusta kaivettu paitsi jakajan aihion hankin rokkiautosta.
     
  14. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Tän ehdin ikävä kyllä myydä jo.

    Toi jakajajuttu nykyään tuntuu olevan aika hankala aihe. Kukin haukkuu tai kehuu jokaista vuorollaan.

    Kärjettömistä mulla on toiminut aina parhaiten msd:n tai mopar perffin aidot omat osat. Ongelma on se, että mopar perffiä ei oikein saa enää, paitsi sytkäbokseja. MSD:n ready to run jakajia ja boksejakin tosin on hajoillut mystisesti sekä minulla että lähipiirissä.

    Proformista ei ole omaa kokemusta. Kuultujen juttujen perusteella ihan ok, laadullisesti paljon vaihtelua. Joillain toiminut, joillain ei.

    X-racer kannattaa kiertää kaukaa, vaikka yksilöitä lienee nekin. Muutama ollut ja omalla kohdalla ongelmat loppuneet kun vaihtanut jotain muuta tilalle.

    Noita Malloryn uniliteja ollu itsellä muutama, toiminu ihan ongelmitta vakiohkoissa koneissa.

    Yks hyvä budjetticombo kaverin 493:ssa on 440Sourcen billettijakaja sekä moparin kromiboksi ja suurtehopuola. Nuo kaikki osat saa ainakin uutena ja riittää todistetusti tonne 10s varttimailirykäisyihin. Hintaisekseen tuo sorsan jakaja ihmeenkin fiksu.
     
  15. Herje

    Herje Double Gearhead

    Mulla on tommonen Proform ja hei moduuli "sytkä boxina"
    Ihan toimiva kapistus ollu.
    Suoraan paketista oli lukijan ilmarako aika reippaan oloinen..
     
  16. toppariv

    toppariv 1st gear

    kiitoksia avuista. kokeilen nyt tuota proformia ku muuta ei oikeen suomesta näytä löytyvän.... kertositko herje lisää tuosta hei moduulista mikä sulla on?
     
  17. Herje

    Herje Double Gearhead

    Vauhtikaupan ihan perus 4-pin hei moduuli ja blaster 2 puolana.
    Nämä siis releistettynä.
     
  18. toppariv

    toppariv 1st gear

    no niin jakaja tuli ja laitoin paikolleen, ei kipinää :) pikku tutkimisen ja kokeilemisen jälkeen tuloksena kipinä kun ohjauksen virran syöttää verkkolaturista.. jännite siis liian matala startatessa.. no akku vaihtoon kaapelit vaihtoon ja starttiin uudet hiilet, nyt akunnapajännite pysyy 11,2v startatessa mutta ei riitä vieläkään et tulis kipinä. onko tuo 11,2 volttia normaalia matalampi jännite akunnavolla mitattuna startatessa osaiskohan joku kertoa?
     
  19. Latvis

    Latvis 2nd gear

    Itse askartelin rouvan mopariin vimekesänä tuollaisen Proformin setin ja Blaster 2:n.

    Lisäksi vedin suoraan akulta (sulakkeen läpi toki) johdon releelle, jonka ruuvasin lähelle syttyboksia.

    Nyt virtalukolta tuleva jännite ainoastaan napsauttaa releen päälle ja kytkee virrat sytkäboksille ja Blasterin oman etuvastuksen kautta puolalle.

    Sytytys ongelmat on ainakin toistaiseksi loistaneet poissaolollaan.

    Minäkin haluaisin kuulla lisää tuosta "vauhtikaupan hei modulista".
    Siis viskataanko tuossa hommassa moparin omalla syttyboksilla "ns. vesilintua" ja kyketään tuo vauhtikaupan palikka tilalle?
     
  20. Herje

    Herje Double Gearhead

    Juurikin näin.
    Mutta etuvastusta ei tarvita
     

Kerro tästä muillekin!