49-54 servoletti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Buddy, 17.12.2005.

  1. -late-

    -late- Gearhead

    Tais olla toissa talvena, tai viime talvena, kun tuumin että nyt korjataan pyyhkijät. Alipainepyyhkijät ei ollu koskaan toiminu kunnolla, minun aikana siis, eli n. 13 vuoteen. Ei kyllä käyny mielessäkään mikään modaus. Aikani koitin korjailla moottorin vuotoa ja sitten tyynesti tilasin korjatun alipainemoottorin. Sittemmin on pelittäny hienosti, mut joka kerta tulee mieleen ettei tässä taas mitään järkeä ollu lähimaillakaan.

    Noi fenderit on 49-50 erilaiset vasemmalla ja oikealla. Molemmissa se lukko tulee etupuolelle, on vähän matalampikin takapäästä. Käsittääkseni 51-52 on samanlaiset eli sopivat kummalle puolelle tahansa. Ovat symmetriset muodoltaan, vasemmalla lukko tulee takapuolelle.

    Mulla vois olla jouten ´51 jarrusarja eli kilvet ja rummut. Sylinterit, kengät, letkut ja hilppeet saa uutena. Noilla sais ´49-50 autoihin aavistuksen huoltovapautta ja tehoakin ilman näkyviä muutoksia. Meinasin tuunata oman ´50 mut ehken sittenkään noin hurjasti.

    Voisin vähän penkoa hyllyjäkin kun joku mielikuva olis Stylelinen takaluukun kahvastakin. Ainakin hyvät siivet on ja jonkinmoiset Powerglide siivetkin. Valokehykset taisin jo myydä.
     
  2. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Löytyis 49-52 pontiac uudelleen kromautettu takapuskuri ja hopealla maalatut etu ja takapuskuri. Uudelleen kromattu ilman käpyjä. Tämähän käy chevyyn, kun sama peruskori. Pientä kustom tatsia o_O. toi kromattu 650€ ja noi maalatut 150€. Kiinnikeraudatkin saattoi olla.
    nollaneljäsataa 977497

    Niin ja noista deliveryistä. minulla on ollut 50.nen umpikylki 90 luvulla ja kaverilla toinen, mihin oli puhkaistu akkunat. Projekteja kumpikin ja vissiin sinne tasolle on jääneet seuraavillakin omistajilla. Omani oli ajokuntoinen ostaessa. Toinen kylki 1,5 cm lyhyempi kuin toinen...
     
  3. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Hyvät 1951 konepelti ja takaluukku (sedan) löytyisi kans. 150€ kpl Tangon kruunaamattoman kuninkaan vanhat;)
     
  4. Lassi

    Lassi Gearhead

    Tämmöset on skirtsit. Onko nämä nyt sitten 51-52 mallia? Jääkö nämä alareunasta vajaaksi pykälää vanhemmassa? Muistelisin että oli jotenkin tyhmän näköinen omassa autossa, tosin kaaret/kyljet oli muotoiltu paksulti kitillä. Näyttäs nuo skirtsitkin olevan tehty samaan muottiin käypäseks vaikka pelleiltään onkin ihan ehjät, eli turhaan kitatut..

    Itellehän nämä käy kun tein kaaret näiden mukaan.

    http://aijaa.com/YN1wPD

    http://aijaa.com/zQG4kE

    "Muokkausta sen verran, että skirtsit menikin jo kaupaksi"


    Minulla pitäs olla uudet sylinterit noihin laten jarruihin. "kerää koko sarja od:lta"
     
    Muokattu: 21.2.2017
  5. Vezques

    Vezques 3rd gear

    Moi,
    Autossani on putkiperä ja manuaali, manuskan mukaan tällanen öljy: Hypoid S.A.E 90 Multi-Purpose. Mutta miten paljon sitä menee yhteensä?
     
  6. C2.0

    C2.0 Gearhead

    Muistaakseni 4 purkkia riittää... Taisin itse ostaa viis, et ei lopu kesken.
     
    Vezques tykkää tästä.
  7. Vezques

    Vezques 3rd gear

    Otin 20ltr, kun halvalla sai.
     
  8. El C

    El C 3rd gear

    Saman huomion tein oman farkkuni (ei siis Delivery) kyljistä, reilu pituusero, inhottavasti ero oli pyöränaukon kohdalla. Hiukan aiheutti ihmettelyä kun koitti saada mitoitusta kohdilleen.
     
  9. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Laatikkoon menee muistaakseni 0.8L
     
  10. Vezques

    Vezques 3rd gear

    sibe70 tykkää tästä.
  11. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Olisko kellään '52:n kellon lampunkantaa?
     
  12. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    1.5 pints eli 0.710 litraa
     
  13. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Haluaisiko joku vaihtaa 49-54 Chevrolettinsa 60-DeSotoon? :)
     
  14. Vezques

    Vezques 3rd gear

    Yllättävän hyvin jenkeistä tullut helmapelti istui.

    [​IMG]
     
  15. Roadster34

    Roadster34 Gearhead

    Halutaan ostaa 50:seen oven lista. 0400-165344
     
  16. pataatti

    pataatti Gearhead

    Löytyisiköhän keneltäkään ylimääräistä ehjää taka norraa 54 vuotiseen?
     
  17. El C

    El C 3rd gear

    Olisko sama kuin -54? Jos se käy niin mulla pitäis yks olla.
     
  18. pataatti

    pataatti Gearhead

    Jousi ongelma on taidettu ratkaista
     
  19. Lassi

    Lassi Gearhead

    ^ jos ei, niin minulla on jonkilaisia tallessa. Irrotettu viiskymppisestä.
     
  20. pataatti

    pataatti Gearhead

    No ihanne tilannehan olis että sais just sopivan. Nyt olis tulossa sovellus.
     

Kerro tästä muillekin!