Suburbanin etunapa ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja SubK2500, 24.4.2017.

  1. SubK2500

    SubK2500 1st gear

    Tervehdys,

    Aloitteleva Suburbanisti alkaa kyselemään viisaammilta ennen kuin alkaa huutelemaan muualle.

    Tuli hommattua monien vuosien haaveilun jälkeen itselleni sitten Suburban muutama kuukausi sitten kun päätin että vapaa-auto etu on liian kallis ja piti keksiä jotain hauskempaa ja "halvempaa" :D Auto siis 1997 Suburban K2500 4WD ja ostaessa tietty jo pikku vikoja, joista suurimpana myyjä kertoikin, että etunapa "väliaikainen" (väljä) kun oli tien päällä joutunut jonkun laittamaan epäonnistuneen jarrurempan seurauksena. No samalla kun auton paperit laitettiin tilattiin myös Rockautosta uudet navat etupäähän. Vihdoin kun ne seilasi Suomeen niin niitähän alettiin vaihtaa-> toinen kivuttomasti ja toisessa perinteisesti viimeisen pultin syndrooma ja joutui purkaa vähän enemmän että sai annettua lämpöä ja pultti irti. No eilen sitten löin paketin kasaan lopulta ja aloin nostamaan takaisin paikalleen kun alkoi ihmettely (klonk klonk)

    Eli kysymys, uusi napa/laakeri liikkuu siis navana pitkittäis suunnassa karkealla näppituntumalla 0,5-1mm. Jarrulevystä heiluttamalla alkaa tuntumaan jo melkoisesti enemmän. Ominaisuus vai virhe? Mitä tehtävissä kun uusi napa tuntuu jo valmiiksi väljältä? Vai kuuluuko olla (kiristääkö navan pultti lopullisesti kun vetää kasaan lopullisesti)? Vai onko ainoa vaihtoehto reklamoida?

    Kyselen nyt täältä ensin, ennenkuin alan reklamoimaan Rockautoa (ja jakamaan epätietoisuuttani koko maailmalle :D)
     
  2. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    kuvia?
     
  3. SubK2500

    SubK2500 1st gear

    [​IMG] [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    En tiiä saako kuvista nyt tarkkaan selkoa mut tosissaan kun tosta laakerista tollee nostelee niin näkyy toi välys aavistuksen kuvissakin. Ja tosiaan kun navan pultit (neljä kappaletta) lyö kiinni runkoonsa niin heilunta ei lopu
     
  4. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    onko vetarin päässä mutteri, jonka voi kiristää?
     
  5. SubK2500

    SubK2500 1st gear

    Vetarin päässä tietty vetarin oma mutteri mut onko sen tehtävä kiristää toi välys pois? Kysymys heräsi ennen kuin paketin löin kasaan kun toisella puolella vanhassa navassa ei ko välystä ollut. Tietty paljon enemmän likaa välissä
     
  6. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    koitas laittaa pakka kasaan oikeilla momenteilla samalla lakruja pyöritellen ja kerro tänne paljonko nuljuu, kun on momentissa?
     
  7. pesälä

    pesälä 2nd gear

    Eikös ton mutterin kuulu kiristää toi välys pois. Toihan näyttää ihan perus pyöränlaakerilta. Vetari momenttiin niin pitäs välykset hävitä
     
  8. SubK2500

    SubK2500 1st gear

    No niin. Eilenpä löin paketin kasaan ja kyllähän se välys siitä lähti. Epäilys (ja siten koko kysymys/huoli) olikin siis turha. Aloittelijaa vähän vaan hämmästytti kun toinen vanhoista (väljä) heilui samankaltaisesti mutta toinen ei ollenkaan.

    Kiitos vastanneilla.

    Parantui kummasti subikan ajo-ominaisuudet.
     
  9. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    kippis! kovaa ajoa kesää kohti!
     

Kerro tästä muillekin!