Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Ck

    Ck Gearhead

    Alipainepumpun korjausarja ja sitten sen lohkon kyljessä olevan luukun alta yleensä falskaa reilusti. Toki kannatta vaihtaa kampuran stefa jos loota on irti.
     
  2. Axxxu

    Axxxu 1st gear

    Ja hyvää iltaa porukalle! Juuri liittyin kun kiinnostaa oikeen prkeleen tavalla 3-koppanen Rami. Onkos kellään asianomaisista tietoa myynnissä olevasta ramista rek. JOA-354? Aika edullinen hinta, mutta kuulemma 1 vaihteelta 2 vaihteelle joutuu kaasulla kiusaamaan, että vaihtaa. Enteileekö tämmönen suurempaa kalliimpaa remonttia lähitulevaisuudessa?
    Ja siis 5.9 cumminsin perässä automaattilaatikko tottakai.
     
  3. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Eikös noissa oo vielä throttle valve cable, voi olla että se vaan tarvis säätä. Tai sit on täys remppa tulossa.
     
  4. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Nyt en ymmärtäny yhtään. Mikä luukku?

    edit. Nyt ymmärsin luukun.
     
  5. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Tarvii vissiin ottaa syöttöpumppu irti et saa ton " tappet coverin " irti ja uuden tiivisteen laitettua.

    Onko syöttöpumpun irrotuksessa mitään huomioitavaa? Irti vaan härskisti ja samalla tavalla takasin?

    Samaan syssyyn sitten ottaa vacuumipumpun irti ja vaihtaa tiivisteet. Pitää tutkia vuotaako se kun tohon on vissiin se pumppu joskus vaihdettu.
     
  6. Ck

    Ck Gearhead

    pumpun kun irrottaa niin siä pumpun alapuolella lohkossa on sellanen tappi mikä lukittuu vaan moottorin tietyssä asennossa. Se lukitsee jakopään tiettyyn asentoon (jakopään rattaassa reikä mihin tappi menee) Lisäksi pumpusta pitää irrottaa kyljestä plugi minkä sisällä on selllanen tappi missä on hahlo jolla pumpun asento lukitaan.



     
    Saetkae tykkää tästä.
  7. Yamato

    Yamato 1st gear

    Tänään otin piiiiitkän videon 0-80km/h kiihdytyksestä tasaisella tiellä kierroksilla ~2000 rpm. 18 sekuntia siinä suunnilleen meni. Ja ahdot koko ajan yli kilossa. Turpaanilukko päällä noilla ahdoilla on kummasti enemmän menohaluja vaihteesta riippumatta..

    Linkki videoon https://www.dropbox.com/s/teyel6o19mg7u31/2017-04-24 13.15.47.mp4?dl=0
    Ihan videon lopussa menee lukko päälle ja kierrokset tippuu laakista.

    Vidu, kun ei ole mitään tietoa tuosta paikallaan olevasta limpusta. Vakio se ei joka tapauksessa ole.
     
    turbosleeper ja Saetkae tykkäävät tästä.
  8. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    mimmoset hehkut sulla on tötsissä?
     
  9. sisu

    sisu Gearhead

    Imusarja hehku cumminsissa on. ;)
     
  10. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Eikös toi vois olla Governor solkussa vika?
     
  11. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    ^^lähinnä hezeltä vastausta kaipailin, ettei vaan sekottais tavan hehkuja dögen "hehkuun", sillä suoraruiskut ei välttämättä tartte samanmoisia hehkuja kuin dinosaurusesikammiot.
     
  12. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    onko sulla omaa tallia / työkaluja / osaamista autohommiin?
     
  13. Nobody

    Nobody 1st gear

    Saisko täältä apuja ku Katsastus edessä ja pitäs savutusta ja kierroksia saada reilusti pois eikä minkäänlaista kokemusta p7100 säätämisestä.
    Onko näin että afc n perästä suoja tulppa pois,lukkomutteri auki ja kuusiokoloa löysätä ni Paljo ku tarvii?
    Ja onko mahdollista särkeä jotain?
    Eli tällä hetkellä kiertää vapaalla aivan liikaa ja vaikka rajoitin kaasuvaijerin liikkeen muutamaan milliin ni silti kiertää yli 3000.
    Ostin auton "rimmattuna" ja myyjän mukaan pumpusta otettu kaikki irti.
    Ja auto -94 2500 ram.
     
  14. Ck

    Ck Gearhead

    Ei
    Kyllä se on sisältä rikki. Mutta halpa silti, ei tollanen toosa kallis oo korjata.
     
  15. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Hain vähän happosta putkea ja aloin kolvailemaan lavarautaa. Tuohon vielä pari putkea vinosti lavan pyöräkoteloihin kiinni ja kiillotus.

    Mites muuten onko porukalla roof markereita dötseissa ja onko katsurit/virkavalta puuttunut? Eli klassinen kolme oranssia tuikkua keskellä kattoa ja reunoilla yksittäiset.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Cumminski ja Saetkae tykkäävät tästä.
  16. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    Katsastukseen pistän vähän sähkärinteippiä markereiden päälle ja sillä hyvä. Poliisi on viimeksi n 4 vuotta sitten niitä ihastellut. Taitaa niillä poliiseilla olla muitakin kiinnostuksen aiheita, kuin jotkut vanhan pikapin kattovalot.
     
  17. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Mullakin on markerit katolla. Keskellä oranssit, reunoilla valkoiset. Katsastukseen otan oranssit pois. Noi mun valot on väriltään smoke ja niissä on vaan kirkkaat tai oranssit polttimot sisällä. Virkavaltaa ei ole markerit tähän päivään mennessä kiinnostanut. Jos ei autossa ole markereita niin en niitä kyllä jälkikäteenkään asentais. Siinä on kuitenkin taas 5 mahdollista vuoto kohtaa.
     
  18. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    No eiköhän ne sinne saa laitettua ihan yhtä tiiviisti kun tehtaalla :D
     
    smgt tykkää tästä.
  19. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Saa ihan varmasti koska kolmoskoppasessa ne ei alkujaankaan pidä vettä. :D:D Syynä tähän että tehtaalla joku valopää keksinyt laittaa kuperaa kattoa vasten suorapohjaiset lamput. Tarvikkeena saatavat valot onkin sitten kuperat ja siten tiiviimmän. Niissä on kyllä tiivistekin koko alalla, ainoastaan lampun kannalle jätetty reikä. Orkkiksissa kiertää reunassa vaan joku ohut makkara.
     
  20. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    samalla tapaa vuotaa kakkoskoppaisen orggis kattomarkerit.

    ja ei ole koskaan kukaan sanonut niistä, siinähän on vuosimallikohtainenkin juttu...

    "Vetoauton tunnusvalaisimet eli ns. rekkavalot

    Vetoauton tunnusvalaisimet sallitaan autoissa, jotka on otettu käyttöön ennen 1.10.2000. Vetoauton tunnusvalaisimet ovat sallittuja muissakin N2 ja N3 – luokan ajoneuvoissa, joita käytetään perävaunun vetoon Venäjälle suuntautuvassa kansainvälisessä liikenteessä."

    eli mun käsittääkseni tossa aika selvästi sanotaan,että rekkavalot saa olla ennen 1.10.2000 rekisteröidyissä kuorma-autoissa, ja uudemmissakin jos venäjälle ajelee kärryn kanssa..siellähän ne on pakolliset.
     

Kerro tästä muillekin!