porakone

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja cuda69, 9.7.2007.

  1. cuda69

    cuda69 Gearhead

    nyt se sitten kuoli minun 22 vuotta vanha bosch porakone R.I.P. onko kokemusta mikä ois kohtuuhintainen ja laatuinen 13mm pikaistukalla varustettu kone?
     
  2. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    AEG ergomax, tai hiukan kalliimpi, sama kone käytännössä, Milwaukee T-Tec.
    Ei varmaan kelpaa kaikille, mutta omasta mielestä asiallinen, hyvä vääntöinen kone.
     
  3. cuda69

    cuda69 Gearhead

    mikä konserni myy nykyään aeg:tä?en muista oulussa törmänneeni kyseiseen merkkiin pitkiin aikoihin.
     
  4. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Ainakin K-raudat edustaa, lisäks erikoisliikkeet.
     
  5. exo

    exo 1st gear

    metabolla o hyvä pikkukone...näppärä ja kestävä....hintaki oli jossai alle satasen komiasti
     
  6. Olli_

    Olli_ 1st gear

    Makitalla löytyy laidasta laitaan. Halvimmat taitaa olla alle satkun.
     
  7. Antti the Mato

    Antti the Mato Gearhead

    Vai loppuko vaan hiilet?
     
  8. hannux

    hannux 1st gear

    Akkukone

    Mä taas etsin hyvää, pientä akkuporakonetta. Isommat hommat tehdään pylväskoneella. Bosch; DeWalt; AEG; Niitä saa noin sadalle eurolla alkaen.
    Tänään hypistelin sinistä Boschia; 99eur/10mm. Mikäs tuo DeWalt on merkkinä? Bosch? AEG? Panasonic... ?
     
  9. Olli_

    Olli_ 1st gear

    Re: Akkukone

    Monen mielestä De walt on parasta mitä rahalla saa ja ainakin vähän kalliimmat ovat pirun kovaa tekoa ja voimakkaita.

    De waltin akkukone saattaa kyllä maksaa tuollaisen +700e helposti.
     
  10. cuda69

    cuda69 Gearhead

    ei loppunu hiilet ku vaihdoin ne kolme vuotta sitten,hiilipään laakerista uupuu haulet sisä ja ulkokoolin välistä :rotfl: missä lienevät,ei ainakaan koneen sisällä ja istukan puolen laakerikin on loppu.kyllä se joutaa eläkkeelle.
     
  11. transport01

    transport01 3rd gear

    Ostin muutama vuosi sitten K-raudan tarjouksesta Boschin vihreän vaihdelaatikollisen koneen, johon olen ollut tyytyväinen. Välityssuhteet on sellaiset, että vääntää ihan kivasti pienemmällä vaihteella. Hinta oli karvan ale 100€. Tehoa oli muistaakseni 750W.
     
  12. JPA

    JPA 3rd gear

    DeWalt on ihan hyvä jos savut pysys sisällä :D ....= Black&dekker
     
  13. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Mulle jäi vähän kuin vahingossa helvetin kallis Hitachi tai miten lie kirjoitetaan ja nyt sen vasta tajuaa että vaikka porakoneet on hyvinkin samanlaisia periaatteeltaan, niin siinä kun joku harrastajamalli lopettaa, niin siitä on näköjään hyvä jatkaa oikealla laitteella...
    Eli kannattanee hieman sijoittaa laatuun jos enemmän tarvitsee.
     
  14. valpas

    valpas Gearhead

    Lidlin koneesta meni hiilet (kesti yli 3v)! Onneks oli vielä samoja 19 eurolla. Hassu juttu, että 500W:n koneen vääntömomentiksi on ilmoitettu 7,5Nm! Meinasin jättää ostamatta. Onneks otin sen. Kovempi se on vääntämään,kuin juuri ostamani Ryobin 18V akkukone. Sille on ilmoitettu 50Nm!
     
  15. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    miksi ostit sen ryobin?
     
  16. valpas

    valpas Gearhead

    Makso uus kone K-raudassa kahdella akulla 10 euroa! Johtokone on aina johtokone, kun oikeesti jotain tekee. Siksi sekin pitää olla.
     
  17. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Juu. Varsinkin kun johtokoneessa on ihan eritavalla potkua, jos käyttää sitä muuhunkin kuin reijän poraamiseen, esim. pyörivän teräsharjan kanssa hilseilevän maalin poistoon vanhasta mattotelineestä, kuten itse sitä käytin viimeviikolla.
     
  18. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    kun on tiili talo ja muutenkin koko ajan jotakin porattavaa tai ruuvattavaa,nyt ollut yli 3v ja ei oo moitittavaa,hyvin kestää kierretapitkin kiinni,ja tuntuu akut kestävän tosi pitkään verrattuna töissä,panasonic,makita .vihreää bossia kokeilin mutta ei kestänyt minun käytössä.
    http://tuotteet.etra.fi/fi/g19955082/bosch-gsb-18-v-li-akkuiskuporakone
     
  19. WBBC

    WBBC Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!