Kuorma-auton väliseinä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Karva, 27.4.2017.

  1. Karva

    Karva Gearhead

    Setä konttorilla rupes vaatimaan kuormatilan väliseinää vaniin, meinasin tehdä itte, oliko jollain mallilaskelmia kuinka vääntää putkesta. ??
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kattokorotuksella vai ilman?
     
  3. Karva

    Karva Gearhead

    Ilman ... matala - ei köyhällä ole varaa korkeisiin kattoihin :(
     
  4. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Auto Kirmola Pori, sieltä saat hyväksyttyä väliseinäverkkoa. Sillä helpoin ja nopein tehdä. Riippuen vuosimallista ja konttorista, vaativat myös että väliseinästä on kestävyystodistus ym. Sen saa myös Kirmolasta. Jos asut kaukana, niin sitten tietysti ei auta...
     
  5. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Sen todistuksen voi kirjoittaa itsekin. Näin ainakin itse tein ja kelpasi. Väännät itse huonekaluputkesta ja kirjoitat paperin siitä.
     
  6. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Riippuu konttorista. Esim Raumalla käy, Porissa ei....
     
  7. Karva

    Karva Gearhead

    Sen verran vielä ... eli teoriaa -- N2 kuorma-auto jonka rekisteriotteessa on 3546 kg ja omamassa 2230 kg --- näistä saadaan kantavuus 1316 kg

    Istuimia kuski + 6 x 68 kg = 408 kg nämä istuinpaikat vähennetään kantavuudesta. !!

    Kantavuutta jää 1316 - 408 = 908 kg eli kantavuutta jää enemmän kuin istuimet syö .. AKE ohje 793/208/2009 toteutuu ja kaikki on OK !!



    Mutta, miten lasketaan ja millä hidastuvuudella ko. kuorman 908 kg vaikutus --- joku tietää laskenta tavan ja kaavat ??

    Se kuorma jonka seinän tulee kestää EI ole 908 kg vaan noin alle puolet tästä jäljelle jääneestä kantavuudesta.

    Laskenta malli --- Kiitos !!
     
  8. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Muistaakseni sen seinän tulee kestää 500kg riippumatta auton kantavuudesta.
     
  9. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Mitenkäs pakettiauton tapauksessa nuo painot menee? Omapaino 2100, kokonaispaino 2780kg. Saisiko olla 4 penkkiä paikallaan jos muuttaa h-a -> p-a? 4x68 kg jättäisi kantavuudeksi 408 kg. Konttorilla väittivät jotta takapenkki pois mutta kuin muissakin on saanut olla penkki paikallaan.
     

Kerro tästä muillekin!