Oldsin 403 moottori ja sen viritys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Achti, 27.4.2009.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Imusarja on se Edelin RPM Performer, ainut malli missä on varaa hioa sopiviks isolohkon kansien kanssa. Erikseen ne plenumit on olevinaan mutta ton street demonin mukana tuli kaks tiivistettä ja sit semmonen ohut spaceri et en osaa arvioida sekottuuko ne yhtään. Portattu vacuumi jakajalla. Bensanpaineet pitäs olla ok.

    Sun holley tais olla kaksilla kiihytyspumpun suuttimilla? Tää mun on tosiaan street demoni eli yhdellä suuttimella kiiihdytyspumpulla. Vähän edelin tapainen kaasari.

    Stall pitäis kai löytyä joku 2100-2300 ja perusennakko muistaakseni jtn 20 ja joku 32 tais olla maksimit.
     
  2. saresks

    saresks Gearhead

    Sillä mä lähdin vähän muun kautta kyselemään kun tuon sun kaasarin pitäis olla hyvä juuri kaasuun vastaavuudessa kun siinä on tupla boosterit ensiöpuolella ja kuormituksen mukaan säätyvä toisio. Ootko kokeillu jarruttaa toisioiden avautumista? tai eliminois kokonaan testausmielessä, voisi sulkea pois toisio-probleemat.
     
  3. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Näytti olevan kahdet neulat (54-38 ja 58-44) joissa power/cruise suhde on oikein reippaasti suurempi kuin muissa. Mitkä neulat ja suuttimet sulla nyt on?

    Jos tosiaan saat ensin varmistettua ettei oireet johdu toisiopuolesta, niin seuraavaksi vois kokeilla että laittaa suoraan jäykimmät step-up jouset ja seuraavaksi jommat kummat edellä mainituista neuloista.
     
    Muokattu: 29.4.2017
  4. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    No itseasias kun painaa paikallaan kaasun pohjaan niin se toisioläppä aukee kerran nopeesti ja sit sulkeutuu takas, voisko se sit dramatisoitua ajotilanteessa yskäykseksi.

    Kerron neulainfoa kun oon auton tykönä.
     
  5. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mieleeni juolahti jo sekin jos tuo mun putsarikotelo on liian ahdistava, siinähän ei oo kun semmonen yks imukärsä. Onks kellään tommosesta kokemusta? Itse suodatinhan on hyvän kokonen muistaakseni 3" korkee 10" tms halkaisija
     
  6. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    No kerran oli yhden alkuperäisen putsarikotelon kanssa sellanen niiausongelma jos paikaltaan tallas kaasun pohjaan.
    Kokeilin ilman suodatinpanosta, mutta sama homma.
    Sit laitoin vähän ylikorkean suodattimen, jolla kansi jäi vähän raolleen ja hokkuspokkus, ongelma poistui kokonaan.
     
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    [​IMG]

    Käytössä olevat hilppeet.

    Neulan strategiset:

    Koko pituus 65mm
    Kiinnitysosa 17mm
    Power 5,7
    kartio 1mm
    cruise 5,7mm
    ja tyhjää osaa sitten cruisen yläpuolelta noin 52,5mm
     
  8. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Mikä sarja toi on, voisin ola kiinnostunut....siis jos ei ole jo mennyt.
     
  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ensiöpuolen vakiosuuttimet lienee 78 ja neulat 60/52..?
    Jos power on ok mut cruise paksulla niin tuolla säätösarjalla saat asiaa korjattua laittamalla 76 pääsuuttimet ja 60/50 neulat.
    Tuolla muutoksella power-alue ei paljoa muutu, mutta cruise laihenee.

    Jos tarvitset enemmän muutosta niin 74 pääsuuttimet ja tilaat 58/44 neulat.
     
  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    No kun cruisealuetta pitäs saada laihemmaks ja poweria rikkaammaks.
     
  11. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jälkimmäisellä vaihtoehdolla niin tapahtuukin, ja jäykemmillä jousilla saat rikastusta aikaistettua.
     
  12. Garvis

    Garvis 2nd gear

    Onkos kukaa asentanu ohjaustehostimen pumppuun uutta hihnapyörää? Pitääkö se vaa prässätä? Ja kestääkö säiliö prässäys paineen?
     
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Siihen on oma työkalunsa jolla ei riko mitään, kannattaa hommata/kysellä lainaan ;)
     
  14. Garvis

    Garvis 2nd gear

    Minkäslainen kyseinen työkalu on tai millä nimellä?
     
  15. rodhot

    rodhot Gearhead

  16. Garvis

    Garvis 2nd gear

  17. Garvis

    Garvis 2nd gear

    Onks jotain paikkaa mist vois kysellä käytettyi osii 403:een? Pitäis löytää ohjaustehostimen pumpun kiinnikkeet mut ei tahdo mistää löytyy edes ebaysta eikä googlesta.

    Kuvan mukainen kiinnike:
    [​IMG]
     
  18. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Käviskö tuo muista pikkulohko oldseista..... 403:han on porauksella kasvatettu 350:sestä.... Voi hyvinkin käydä....
     
  19. Garvis

    Garvis 2nd gear

    Kyllä varmaa käy mutta ei tahdo löytyä koko oldsmobilen eri koneilla, tai sit täytyy odotella et jos jollai ilmestyy purettuna myyntiin.
     
  20. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    [​IMG]

    Mulla olis tollanen joutilas, toi tulee vesipumppuun ja jakopään koppaan kii, ja siihen sopii tehostajan pumppu. Halutessaan tohon saa vielä laturin raudan et laturi tulee ton tehostajan päälle yläviistoon
     

Kerro tästä muillekin!