Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. sisu

    sisu Gearhead


    Noin 1700faarenhaittia. Menee hienosti 1600f mittari yli asteikon.
     
    Saetkae tykkää tästä.
  2. Rannis

    Rannis 3rd gear

    x2 :)
     
  3. Nobody

    Nobody 1st gear

    Eli normaalit tuntuu olevan itellä, vaikka kevyt vedätys oliki 80-160kmh.
     
    Saetkae tykkää tästä.
  4. Nimimerkki

    Nimimerkki 1st gear

    Kiitoksia vinkistä, laitetaan muistiin. Olisiko muita ehdotuksia vähän pohjoisempaa?
     
  5. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Mä jouduin laittamaan Volvo V70 2-nopeuksiselle flektille kanssa 40A maxi sulakkeen, kun pienempi ei kestänyt kun pari starttia. Flektin johdot on jotain 4 mm2 luokkaa.
     
  6. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Minulla on sellainen hatara muistikuva, että tuo Marsun flekti olisi jotain 600 watin luokkaa. Eli vaatii 50 amp sulakkeen ja mieluusti sen 4mm2 johdon, jos sitä on noin 3m. Laittaisin ihan relellä, vaikka Motonetistä.
    Siinä hyvä linkki kun sähkön kanssa puuha! :) https://www.adita.fi/alasivut/kaapelilaskuri/
     
  7. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Ei ne flektin omat johdot ole ku 2,5mm2 mitkä lähtee sieltä boksist, ja niin taitaa olla nämä Haydenin johdotkin. Se Haydenin sarjassa ei pysty edes johdot vaihtaa ku ne ovat liimattu siihen. https://static.summitracing.com/global/images/prod/large/hda-3651_w.jpg

    Motonetistä katoin jo että saa 70amp rele, mutta silloin pitäis kytkeä niin että on tupla relellä, toi 70 amp pitäis kestää ja siihen 4mm2 kaapelit, kaapelia ei tulisi ku about 1 metriä. Solenoidit kestää varmasti mutta huonolla tuurilla niin se hitsaa kiinni ja sit palaa kaikki. :D

    http://alvadi.ee/fi/varaosat/mercedes-benz/c-class-w204-2007/jaahdyttimen-tuuletin/ löysin tommosen, varmaan aika lähellä toi 600W.
     
    Muokattu: 1.5.2017
    Saetkae tykkää tästä.
  8. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Olipas aamusella seitsemän aikoihin livakka keli. Tasasta 80 kun ajeli niin käytännössä melkein kaikissa varjokohdissa rupes sutimaan het vällein ja huussi poikittain tiellä vaikka oli tasainen kaasu. Ylämäissä kans sama homma ja vauhti rupes tippumaan mutta jos lisäsit niin taas kahva edellä mennään. Tällä vissiin kannattaa aikuisten oikeesti ajaa liukkaalla nelikko päällä...
     
  9. Ranee

    Ranee Gearhead

    Itse laitan haydenin sarjan ohjaamaan flektien releitä. Tuleehan siitä varmasti jonkun mielestä tarpeettoman monimutkainen. Vaihtuu yksi pieni ropeli kahteen isompaan.

    Kunhan tästä lavan teolta kerkeän alkaa jäähdytystä miettimään.
     
    Rannis tykkää tästä.
  10. Rannis

    Rannis 3rd gear

  11. Ranee

    Ranee Gearhead

    Niin on juu. Ei vaan tunnu mukavalta sen läpi vetää paljon amppeereita
     
  12. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Ei se haittaa vaikka konepellin alle tulee muutama metri kaapelia lisää jos tietää että ne kestää.
     
  13. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Se Haydenin sarja ei sitten kestä yhtään vettä, muutenkin halpa kiinan tekele... Mulla Comanchesta meni kaksi, enää ei tuu yhtään Haydeniä tilalle...
     
  14. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Aijaa :( mulla on se oikean akun alla nyt asennettu, ehkä sitä joutuu siirtää parempaan paikkaan.
     
  15. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Kertoo aika hyvin miten paljon tommonen lentokonepotkuri haukkaa heppoja jos sulakekokokin on tuota luokkaa :D Tarkoitan siis jos olis kiinni koneessa. Releinä vois toimia 2genuissakin tutut hehkujen solenoidit?

    Mites, enitenhän toi haukkaa sähköä ennenkun on täysissä kierroksissa eli jos sais pehmennettyä tota käyntiin lähtöä? Voyagerissa(kin) on pwm-säädin käyntiin lähtöön mikä ei kyllä suoraan toimis noille wateilla.. kaks ropelia jos tyrkkäis välillisesti sarjaan niin virranotto puolittuis, ku on lähtänä päälle nii sitte taas molemmat plus ja miinus.
     
  16. simu_l

    simu_l Gearhead


    Kunhan muistat että asfaltilla sitten nelikko päällä kääntäessä joku paikka antautuu tai ainakin menee lujille kun etu ja takapää yrittää pyöriä samaa vauhtia...
     
  17. Ranee

    Ranee Gearhead

    Jaahas, korruptoitui näemmä polttoaineputki rungon sisästä. Originaalit mielestäni 3/8 ja 5/16. Varastossa olisi tarpeet tehdä molemmat linjat 3/8.
    Syöttöpuolta varmaan suosittelisitte kasvattamaan 1/2 samantein?

    Tuosta paluun isontumisesta ei taida haittaa olla.

    Aika vakiokuosinen 12v VE pumpulla.
     
  18. sisu

    sisu Gearhead

    Jos meinaat virittää ni sit kannattaa samantien laittaa 1/2 ja3/8, jos et ni 3/8 molemmat riittää varmasti. Itselläni on 10mm sisä reiällä ja on riittänyt.
     
  19. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    Isommista linjoista tuskin paljon on hyötyä jos ei suurenna myös tankin lähtöjä. Niis tais imu olla 4mm sisäreijällä olevaa...
     
  20. 66monaco

    66monaco Gearhead

Kerro tästä muillekin!