Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Täälläkin moni sanonut että ei tuntemattomiin vastaa ja tuntematon tarkoittaa outoa, ei salattua numeroa :rotfl:
     
  2. jariha

    jariha Double Gearhead

    joo ja sallittuja numeroita joihin voi vastata ovat 040 ja 050- alkuiset numerot:poff: muut ovat kaikki lehtimyyjiä

    t: lehtimyyjä:odeek:
     
    Pertti K tykkää tästä.
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Sinäkö se oot, prkl!:rotfl:
     
  4. jariha

    jariha Double Gearhead

    juu, kuulostatte niin asian ymmärtävältä henkilöltä että laitettaisko ilmaiseksi tilaus jalluun puoleksitoista vuodeksi kestona? tosin muutaman euron joudut kylkiäisenä tulevasta apu-lehdestä maksamaan:poff:
     
  5. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    OK, laskun voi sujauttaa huomaamattomassa kirjekuoressa naapurin postilaatikkoon!
     
    jariha tykkää tästä.
  6. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

  7. Junez

    Junez 2nd gear

    Mitä tässä tarkoitetaan tuntemattomalla numerolla? Sekö mitä ei omista yhteystiedoista löydy vai se mitä ei fonecta löydä?
    Itsellä ainakin käytössä fonecta finder -app, joka yhteystiedoista puuttuvan numeron soittaessa hakee soittajan tiedot ja jopa ilmoittaa "tästä numerosta soitetaan paljon" = puhelinmyyjä.
    Mikäli ei tietoja löydy = prepaid / salainen numero
    Autoa myydessä nämä vaihtoehdot = rahaton renkaanpotkija / puhelinmyyjä tai muuten hämärä tyyppi

    Itse vastaan aina puhelimeen, vaikka tietäisinkin että siellä on puhelinmyyjä.
     
  8. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Laitoin vuosia sitten maksullisen (halpa) eston markkinoinnille. Lisäksi olen ollut aikoinaan provisiopalkkaisena myyjänä toistakymmentä vuotta joten kovin helposti en ala juttelemaan kenenkään puhelinmyyjän kanssa. Jos ei lopeta, niin toivotan hyvät päivän jatkot ja lyön luurin korvaan. Muistutan vielä kohteliaasti ennen lopetusta, että älä enää ikinä soita tähän numeroon.

    Liittymäkauppias nuori nainen soitti vuosia sitten ja ei meinannut lopettaa joten iski piru. Ajattelin että jos lyön luurin korvaan, niin kohta soittaa joku muu. Keskeytin neidon luvan kanssa kohteliaasti ja rupesin kyselemään minkälaiset vaatteet on hällä päällä. Erityisesti minkäväriset alusvaatteet. En ehtinyt edes kysyä onko stringit vai minkälaiset ja onko pitsiä liiveissä kun kuului "hmph" ja löi luurin korvaan. Oikein tehokas oli tämä, ei ole vuosiin kukaan soittanut niissä asioissa. Ei naiset, ei miehet...

    Seuraavaksi meinasin sanoa että olen holhouksessa, joten oikeustoimikelvoton sopimusten tekoa silmälläpitäen. Soittoja odotellessa.....

    Muuten kyllä vastaan jos joku soittaa, jollain voi olla oikeaa asiaakin.
     
    rane58, chevytb02 ja Karpov tykkäävät tästä.
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla ja monella kaverilla on ollut salainen numero kännykkäaikojen alusta asti.

    Sillon alkuaikoina tuntu olevan huomattava ero soiko salainen vai julkinen enemmän lehtimyyjien toimesta....


    Nykyään ei lehtimyyjät soittele varsinkaan jos numeroaan ei nettiin tuputa.

    Joten kirotkaa te meitä salaisen numeron omistajia hämärinä pitävät niitä ainaisia lehtimyyjiä älkääkä sen takia uskaltako vastata mihinkään :poff:
     
  10. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Joku 5-6 vuotta sitten mua häiriköitiin urakalla yhden puhelinmyyntilafkan kautta, tyyliin useampi soitto päivässä. Muutaman päivän jaksoin sitä kuunnella ja sitten soitin puhelinmyyntilafkan TJ:lle. Sekin rupes selittämään, että "voit ottaa ns. robinson-palvelun" ... mutta vaikka se ois ilmainen, niin ei se poista sitä, että häiriköinti on häiriköintiä. Anyway, kielsin puhelimessa ja vahvistin vielä s-postilla, että ko. puhelinmyyntifirmaa on siitä hetkestä pitäen kielletty ottamasta minuun mitään yhteyttä. TJ tosin väitti, että he ei voi suodattaa toimeksiantojen mukana tulevia numerolistoja, mutta ei siinä, kielsin silti.

    Meni viikko, edelleen puhelin soi, tosin enää kerran päivässä. Kun sitten aloin tekemään sitä, että kun mulle tuli puhelua ko. lafkasta, niin en vastannut (tunnistin jo numerot). Kun soittoyritys loppui, niin soitin TJ:lle ja toistin kiellon.

    Ei mun montaa päivää tarttenu soittaa tälle TJ:lle, kun jostain syystä mun numeron saikin ilmeisesti suodatettua pois numerolistoista. Nyt ei oo tosiaan 5-6 vuoteen kukaan soittanut ko. puhelinmyyntifirmasta enää.

    Mutta voi sviddu, mun numero on jotenkin eksynyt näille britti-huijareille, jotka soittelee +44 numeroista ihmisille. Mulla on varmaan jo 50 +44 alkusta numeroa estolistalla...

    -JJ-
     
  11. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Kerran oon retkahtanut puhelinlehtimyyjän soittoon, täti ihminen kertoi ameriikan rauta lehdestä hunajaisen kehräävällä äänellä ja tais alakerran aivot rekisteröidä tän ja tuli tilattua lehti eikä huono lehti ookkaan. Normaalisti puhelinmyyjille toivotan hyvää päivän jatkoa painan luurin kiinni.
     
    wilburi ja Karpov tykkäävät tästä.
  12. Junez

    Junez 2nd gear

    Itse pidin tätä aika ironisena, jopa koomisena. Puhelinmyyjä soitti ja myi palvelua, ettei puhelinmyyjät soittele ja myy palveluja.
     
    rb tykkää tästä.
  13. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Toi on vähän niinku mafiamies myy suojelua ettei vaan sattus mitään. Jos et maksa niin kohta tapahtuu ja sattuu ihan kaikkia....
     
  14. venom87

    venom87 3rd gear

    Mä oikein toivon että soittaisi puhelinmyyjät, varsinkin lehtikauppiaat.:eek: aivan hemmetin hauskaa ensin kuunnella pitkät myyntipuheet ja hetken hiljaisuuden jälkeen kysyä vaivaantuneesti että kiinnostaisi kyllä kovasti lukea teidän lehteä, olisikohan sitä saavana pistekirjoituksena kun sokeuduin hiljattain? Aivan mahtava kuunnella kun myyjä jäätyy ja änkyttää:D
    Ja itsehän olen ollut puhelinmyyjäkin, ja myynyt lehden myös sokealle. Jäin höpöttelemään vanhemman herrasmiehen kanssa vaikka kertoi että on sokea, ja lopulta kysyikin itse että mitä se kk kokeilujakso sanomalehteä maksoikaan. Osti siis lehden siksi että lapset käy päivittäin ja saisivat ko herralle lueskella uutisia.
    Eli kummallinen myyjä ja kummallinen ostaja kohtasi.:D
    Vähän meni ohi aiheen, modet poistakoon jos sille tuntuu.
     
    Roberto, Herje ja chevytb02 tykkäävät tästä.
  15. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Alkaa sen Fonecta ohjelman hyöty huveta, kun nykyään puhelin soi ja Fonecta kertoo että soittaja on Matti Möttönen. No toki siihen tulee vastattua, niin sehän onkin Matti Möttönen Yhdistyneet Paskalehdet Oy:stä päivää kiinnostaisko joku turha lehti tarjoushintaan.

    Viimeviikolla soitti samana päivänä kolme eri hemmoa samasta firmasta, jotain hemmetin hienoa lämmönsäätöjärjestelmää kauppasivat joka säästäis sähköä ainakin 200%. Ei sille muutenkaan olisi tarvetta ollut, mutta kun myyjä meni aivan jumiin kun kerroin että talossa on vesikiertoinen sähkölämmitys, "öö niin siis vettä lämmität sähköllä ja huoneissa on sähköpatterit vai?", niin eipä vakuuttanut, eikä tullut treffejä vaikka yrittivät esittelijänsä kutsua kylään...
     
  16. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Mulla ei se Fonekta ole kyllä toiminut. Useamman vuoden ollut luurissa ja kahden käden sormiin mahtuu kun on nimen nähnyt. Ja jos ei ehdi vastaamaan niin sen jälkeen ei näy nimi koskaan.
     
  17. jenkula

    jenkula Gearhead

    Jos ei nimi tai kuva näy ruudussa niin enpä vastaa,vastaan vaan kavereille.Myymistä tms varten os sitten prepaid.
     
    Karpov tykkää tästä.
  18. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Ilmottaudun ihan vapaaehtoisesti tähän ketjuun, kun olisin varsin suurella todennäköisyydellä täällä hämmästelyn aiheena joka tapauksessa lähipäivinä :odroll:
    sain siis sähköpostiini tän ihan perinteisen "kiree netto?"-kyselyn hinnottelultaan yleisen keskivaiheille sijoitetusta käyttöpurtilosta. Vastausessa ilmoitin, että jos ostajaehdokas siirtää tililleni pyyntihinta-1€ suuruisen summan heti, hän saa auton paperit postin välityksellä tulevalla viikolla. Ja kun hän on rekisteröinyt kyseisen auton omille nimilleen, kerron mistä ko. kehonsiitimen voi noutaa ja tässä yhteydessä hanskalokerosta löytyy 4€ käteistä rahaa.
    (Ts. "kiree netto"= nelinumeroinen pyyntihinta-5€ )
    Mutta jos ko. ostajakandidaatilla on mielihaluja koeajaa, tai edes nähdä kaupan kohdetta etukäteen, lopullinen hinnan sorvaaminenkin tapahtuu vasta samassa yhteydessä ;)
     
    stana, wilburi ja T. tykkäävät tästä.
  19. T.

    T. 3rd gear

    Ai se on nykyisin "kiree netto". Aiemminhan se oli "mailaa viimeinen tiukka hinta".
     
  20. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Noista puhelin myyjistä tuli mieleen, parin vuoden takainen kun soittelivat ahkerasti, niin tiesin paremmin mitä kauppasivat ja mitä siihen sai tingittyä mukaan

    Sit viimeinen joka soitti sano, että hän tarkistaa miksei ole listauksessa merkintää mun numeron poistosta, noh ilmeisesti hän tarkisti kun ei ole enää soiteltu sieltä.


    Sit yks hyvä millä puhelin myyjän saa lopettamaan, on kysellä mitä kylkiäisiä siihen lehteen saa matkaan ja kun kertoo, niin vaatii lisää


    Aku ankan kauppaajat ilmeisesti melkosen reilusti kuulee tilaamattomuuden syyksi paskan laadun ja surkeet lehden, kun sanoo ettei halua tilata, kysyyvät miksi ja sanoo laatu on nykyään niin surkea, niin toivottavat hyvät päivän jatkot ja lopettavat puhelun
     

Kerro tästä muillekin!