Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Parempi tossun alla kuin taivasalla..... :p
     
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Tossa on se ongelma et jossei se lähdekkään menemään

    Nykysellään niitä ei saa ojentaakkaan ruotuun, niin helvetilläkö sitä nalkuttamista jaksaa kuunnella 24/7
    Helpompi vaan jättää se ylihintainen lotja ostamatta
    Voishan sitä kyllä itekkin lähteä, mutta jos nimi on papruissa et se 60% ylihintainen hallinta kolmio onkin sun
    Tulee kalliiksi ottaa 60k euroa takkiin 4000e;n jenkistä jonka todellisuus olikin ilmastointiteippiä ja rautalankaa

    --------------------------------------------------------------------------------------


    Sit yleisesti moniko niistä harmaalla anjoviksella tai nussinilla ajelevista omistaa sitä autoaan?
    Taitaa useimmilla lukea rahoitusyhtiö omistajana, tosin nykyään ei enää vaan omistaja omistaa autonsa, mutta vekselissä lukee kenen auto se todellisuudessa on




    ------------------------------------------------------------------------------------

    Onnistuiskohan auto-osakejenkki, kuten lomaosakkeetkin on

    12 omistajaa mustangille, ei paljon tonnia vaadi ja siihen huoltosoppari et kuukauden ensimmäinen viikko on huollossa jossa auto siivotaan ja huolletaan, että voi 3viikkoa huoletta lasketella menemään
     
  3. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Täytyy myöntää tuli vaimolle näytettyä blocket.se sivustolta Trailblazeria pelon sekaisin tuntein jos ei kelpaakkaan mutta vaimo yllätti ett toihan näyttää passelin kokoselta meidän perheelle, mahtuu dogitja tavarat kyytiin, sitten alkoi sp:n vaihto ja soittelu Ruotsin puolelle, reilu viikko ja auto kotiparkkiksella. Auton on pakko olla automaatti kun vaimolle laitettu vasempaan polven tekonivel ja euro ja kauk' aasian plastobampolat ei vaan nappaa ja hyvää sellaista automaatilla ei olis sillä rahalla ees saanut. Jenkit ovat aivan liian aliarvosttuja täällä. Suhteellisen vähävikaisia ja luotettavia pelejä. Vaimo ollut tyytyväinen hankintaani. :D
     
    Rotten, Camino'79 ja rane58 tykkäävät tästä.
  4. urho3

    urho3 Gearhead

    Radio peltorit toimii nalkutukseen,samoin oma talli. Talohan onkin kokonaan sun nimissä ja jotkin jätemaksut voi olla vaimon nimissä tasapuolisuuden tähden.
     
  5. venom87

    venom87 3rd gear

    Myönnettävä että tulee silloin tällöin avovaimon mielipidettä kysyttyä. Viimeksi pähkäilin käyttikseksi jotain sportti toyotaa tai chevyn pickuppia. Emännältä kysyin niin toyota ois ollu järkevämpi joten ostin chevyn.:D
     
    buick 86, Rotten, wilburi ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. Nyypäle66

    Nyypäle66 Gearhead

    Miksi miesten pitäisi kysyä vaimoilta? Eihän munkaan ole tarvinnut mieheltä kysyä lupaa..
     
    wilburi, rane58 ja urho3 tykkäävät tästä.
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Miehet saa ja naiset antaa
     
  8. Nyypäle66

    Nyypäle66 Gearhead

    Mies saa ajaa mun autolla kun annan luvan :D
     
  9. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Toi on niin tosi kun istuvat " kukkaron" päällä :confused:
     
  10. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Mitä autoihin tulee, niin eipä koskaan ole mitään kielletty ostamasta, välillä on kyllä annettu ymmärtää ettei kannattais myydä, kun tuppaa joskus tulemaan unettomia öitä sen jälkeen murehtiessa. Starfiren kun ostin niin ei ihan omat rahat riittäneet (silloin oli vielä erilliset tilit), niin kotona rouva istui autoon ja katseli ympärilleen. Kysyin että mitä mietit. "Katon vaan miltä mun kahden kuukauden palkka näyttää"

    Silti mielipidettä tulee aika usein kysyttyä. XK8 Jaggea kun käytiin katsomassa, niin koeajon jälkeen kysyin että onkohan tuo vähän liian sporttinen mulle. "On" kuului vastaus.
     
    Nyypäle66 tykkää tästä.
  11. 1320

    1320 Gearhead

    Ei sekään ole ihan totta, että Jenkit on aina väkisin tosi kalliita eikä nuorisolla ole rahaa ostaa niitä. Mä olen ostanut itselleni muutaman vuoden sisällä Chevy S10:n ja '62 Chevy II projektin. Yhteensä noiden kahden ostohinnat on alle kolme tonnia, S10 oli leimattu ja ajokuntoinen, toimiva ja kohtuusiistikuntoinen peli, Pikkukakkonen oli tosin projektikuntoinen, mutta kuitenkin... Pickup ei tietysti ole mikään makein Jenkki, mutta käyttöautona miljoonasti komeampi kuin yksikään uusi Biltema Motor Worksin himmeli tai mitälie itäautoja noi muut nuoret nykyään harrastaa.

    Tietysti se on sitten eri asia, että noita jotka haikailee Jenkistä ja valittelee niiden kalleutta ja kulutusta sun muuta, niin niitähän on todella vähän ainakin mun ikäluokassa. Joku niissä itäromuissa tuntuu vaan kiinnostavan.:odrealmad: Tosin näistäkin osa on kyllä sanonut mun autoja hienoiksi tai kehunut muuten...En sit tiedä kehuvatko vaan kohteliaisuuttaan, vaan tykkäävätkö oikeasti. Toisaalta ihan sama, pääasia että olen itse tyytyväinen...

    Mun käyttöauton hankintakriteereinä oli se, että auton pitää olla sellainen jolla tykkää ajaa ja josta kehtaa sanoa, että toi on mun. Käytännössä täähän tarkoitti sitä, että auton pitää olla USA-valmisteinen ja takavetoinen. Sen jälkeen aloin selaamaan, että mihin rahat riittää ja en kysynyt hankintaan lupaa keneltäkään... Jos naapurit, vanhemmat, kaverit tai kuka muu vaan ei tykkää mun autoista, niin pidän sitä heidän ongelmanaan. Faijahan joskus sanoikin, että ethän sä mitään itäautoa voi ostaa, ja tästä olin tietysti samaa mieltä. Mutsikin vaan naureskeli, että olen saanut faijalta pahoja vaikutteita.:rotfl:
     
    markmi tykkää tästä.
  12. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Onhan niitä halpojakin, mitkä joku jobbari ehtii yleensä ostaa ja sit hinta pomppaa nollalla chattiautossa
     
    rane58 ja Karpov tykkäävät tästä.
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kulutus silti on isoin syy varmasti. Niin se on kaveripiirissä ja myös itsellä kun tulee kilsoja enemmän.
     
    Nyypäle66 tykkää tästä.
  14. Mäöräkoera

    Mäöräkoera 2nd gear

    Joo mullakin tuli nyt maaliskuussa ikää 19. Toinen kesä lähtee käyntiin capricen kanssa. Ostin sen kesätyörahoilla kun olin 17 , onhan se kallis auto näin nuorelle jos kahtoo muita samanikäisiä ni ne ajaa jollain fiat puntolla ja muilla vastaavilla mutta kyllä oon ite tyytyväinen capriceen ja vielä tyytyväisempi siihen, että tein paljon hommia saahakseni ne rahat siihen. Useimmilla vaan ei oo niin hyvää menestystä kesätyön saannissa ni sen takia autot onkin halvempia ja vingutaan, että jenkit maksaa liikaa. Kyllä se on itestä kiinni miten paljo kehtaa rahaa ansaita siihen autoon, ja tietenkin siitä että saako kesätöitä.
     
    chevytb02, onoff road ja rane58 tykkäävät tästä.
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nuorena sitä vielä noin aattelee. Auton osto kun ei ole vielä koko totuus. Monella hymy hyytyy kun tulee remontit, huollot sun muut eteen.
     
  16. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Onnea Mäöräkoera ja muut nuoret Jenkkiauto harrastajat -vanhat myös, sitä tarvitaan kun viherpipertäjät lyö kapuloita rattaisiin..... :poff:
     
    chevytb02, Nikuzai ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  17. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Niin, sun mielestä. 99:n muun nuoren mielestä se BMW on hienompi. Joku 325:n sutii paremmin ja menee kovempaa, ominaisuuksia jotka usein autoista kiinnostuneelle nuorelle miehelle on tärkeitä... :D

    Mä olen melko varma ettei se jenkin osto läheskään aina ole rahasta kiinni nuorilla, vaikuttaa että ostovoimaa on ihan eri tavalla kun 15v sitten. Ei nuorta miestä kiinnosta joku rupinen piilofarmari tai pappamallin Cadillac vaikka ne olisi miten halpoja, Bemariin tai GTI Golfiin saa kaikenlaista vannetta ja virityshilua mistä vaan ja ne on ominaisuuksiltaan ihan eri maata kun joku 70-80 luvun loppuunajettu lankkufarmari
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Se on se mitä rahalla saa. Jos samaan rahaa saa sen 10 vuotta uudemman 7 bemarin yms. mitä jonkun "ok" piilofarkun niin kyllä se siihen bemariin ohjaa jo kaikkien ominaisuuksien puolesta. Tota olen tarkottanut sillä että joku piilojames maksaa ihan törkeesti verrattuna siihen mitä sillä rahalla saa muuta ja jenkit on ihan törkeen ylihintasia ja hinta karkottaa ostajat vekeen. Jos LT1 caprice/fleetti, mustangit yms. maksaisi sen mitä bemarit, olisi nuorilla niitä enemmän.


    En tiiä miten ostovoimaa oli 15 vuotta sitten, jollain tonnin paskoilla muutama eka vuosi vedettiin sillon n.6 vuotta sitten kun itte rupesin ajelemaan. Opiskelijat jatkaa niillä tonnin autoilla ajoa, ne ketkä pääsee töihin ostaa kalliimpaa näin yleisesti ottaen jos katotaan sellasia jotka ei sen kummemmin autoaan harrasta.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vaikka ajais vain 25k vuoteen, niin sen yhen auton hinta menee jo kulutuseroon jos ensiauton budjetiksi kuvitellaan jotain 2,5-3k hintasta...


    Osta ensin leppä ja aja sillä ja huomaa että auton hinta meni bensaan vs mitä oisit ajanut vaikka bemarilla.
     
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Toi tulee yleensä siinä vaiheessa kun loppuu se aika että vedetään vaan täysillä ja ruovitaan. 530 kulutus joku 30-50l, 316 tais saada johonkin 25 litraan. Deltalla sain joskus meneen joku 40 litraa sadalla, volvo vei jollain saastekoneella joku 25l, tehokoneella varmaan 50. Nää siis sillä ajolla mitä sillon joskus aikanaan monet ajo suurimmaksi osaksi.

    Mut toi on totta jos vähääkään enempää ajaa, tarttis se piilobubba maakaasuttaa tai hommata joku V6 caprice joka menis ehkä alta kympin.
     

Kerro tästä muillekin!