Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ......tai etuveto cadillac:D eiku :odsmile:
     
    Karpov tykkää tästä.
  2. rane58

    rane58 Double Gearhead

    ...Toronado? :p
     
  3. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Jälleen kerran täytyy ihmetellä miten pessimistisiä vanhempia harrastajia löytyy ja kuinka ihania ne tonnin bemarit on. Helvettiäkö näitten vanhojen jenkkien kanssa pelaamaan jos ne turkkilaisten vanhat kutosbemut on niin makeita! :rotfl::poff:
     
    Holley, chevytb02, Gary Grand ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Nämä on kuitenkin asioita mihin voi vaikuttaa, eli myy sit niitä omia autojaan halvemmalla, niin tippuu hinnat.

    Ps. Ei ne esimerkin 700 sarjan bemaritkaan vähäruokasia ole....
     
  5. 1320

    1320 Gearhead

    Noinhan se valitettavasti on. Tosin eipä tuollaisen 325 Bilteemalaisen (piti Googlesta tarkastaa mikä niistä se on :odoops:) suditteluominaisuudet kovin paljoa Pickuppia paremmat ole. Joskus joku sellaisella yritti vinguttaa Vantaa Cruisingissa, ja kyllähän se niillä 185 leveillä sipulileikkureilla suti, mutta kun vaihtoi normaalirenkaat alle niin ei pito irronnut millään kunnon kytkinpommista huolimatta.:rotfl:

    Ajo-ominaisuudet noissa uusissa romuissa voi tietysti olla parempia, mutta sekin riippuu siitä mistä tykkää. Esimerkiksi en tykkää yhtään uusien autojen ohjaustuntumasta, ihan tunnoton ja raskas. Jenkkien "ylitehostettu" ohjaus on mun mielestä juuri sopiva, ei oo raskas ja silti tuntee tien muodot sun muut ratista helposti. Ja uskoisin, että Jenkkien osatarjonta ei paljoa häviä noille eurokikkareille. Osat on halpoja, ja niitä saa kohtalaisen helposti suoraan hyllystä kunhan ei harrasta jotain Studebakeria tai vastaavaa...

    Ja eipä se kulutus voi niin iso kysymys olla, joku 240 Volvo tai sit juurikin se Beeämvee kuluttaa yllättävänkin paljon. Ja ainakin mulle on ihan sama mitä mun auto kuluttaa niin kauan, kunhan mulla on varaa ajella sillä. Uskoisin, että aika moni muukin ajattelee samalla tavalla...
     
  6. Holley

    Holley Gearhead

    Tähän topicciin palatakseni.. sallinette, aiheesta kirjoittamiseen? ...

    ... kommentteja tuli vkl, kun oltiin yksissä yo-juhlissa ja minulla LeSabre '78 coupe ja veljelläni Riviera '65 ja siinä vierekkäin, joista ei-jenkki-autoihmiset, ei minkäänlaiset autoharrastajat: "Nää ei oo kuttaperkkaa!!" - vähän ajan päästä avattiin konepeltiä ja siinä tykättiin v8 koneista ja istuttiin kabiinissakin jne. Tottakai ei-autoväki kyseli perinteisesti myös kulutuksienkin perään jne. mutta joka tapauksessa yksi kommentti oli ehkä paras, jossa 55-vuotias kaveri sanoi amerikanautoja etäältä nähneensä, muttei koskaan tälleen näin läheltä ja kaikkia noita kauniita yksityiskohtia ja sitten hän muisti lapsuudestaan yhden Ramblerin, josta kertoi sen olleen tosi hieno silloin (noin 70-luvun taitteessa oletan) verrattuna kaikkiin niihin tavallisiin autoihin, joita silloin kaveripiirissä vanhemmilla oli.

    Eli jenkkiautoja kuitenkin näkevät myös vanhemmat ihmiset ehkä "ensimmäistä kertaa" ja osa uusioharrastajista voikin tulla juuri sieltä! Varsinkin kun nuo esimerkkini Riviera ja LeSabre ovat kumpikin itse asiassa käsittämättömän helppoja autoja harrastaa, jos niin haluaa! Minkä hiton takia sellaisia esimerkiksi pitäisi verrata 325 Bemariin? Jos yllättäen näitä harrastamaan saisikin sellaisen 55-60 -vuotiaan tyypin, joka ei aikanaan ole uskaltanut, olisihan sekin jo puoli voittoa. Jos tänne pohjolaan tuotaisiin tuollaista kaveria varten USA:sta oma autonsa, niin sehän tarkoittaisi jenkkien määrän mukavaa lisääntymistä ja omalla tavallaan yhtä uutta innokasta harrastajaa lisää, vai mitä? No tämä alkaa mennä jo ohi aiheen taas, sori.
     
    Pertti K, J.J., Mäöräkoera ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. rane58

    rane58 Double Gearhead

    ^-Ei mennyt ohi aiheen! :D
    -Ostaahan porukat "viidenkympin" villityksissään moottoripyöriä, miksei sitten vanhaa himoitsemaansa Jenkkiautoa...? ;)
     
    Pertti K, chevytb02, HendriXXX ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    No mene cruisinkiin ja katso sitä harmaapäiden merta.

    Koitin omalta osaltani vaan vastata miksi joku 18wee ostaa bemarin eikä mitään piilofarmaria tai muita jenkkejä.
     
  9. Nyypäle66

    Nyypäle66 Gearhead

    No kun se on cool parran ja nahkapuvun kanssa :D
     
    rane58 tykkää tästä.
  10. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Niinno ajeleehan jotkut jollain jeepinrohjoillakin eikä koskaan käy maastossa :poff::odwink:
     
    rane58 tykkää tästä.
  11. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Eipä niitä varsinaisesti voikaan verrata, keskustelun aiheena nyt vaan oli miksi nuoret ei osta vanhoja amerikkalaisia, noita Bemareita aika monet ostaa...

    Mä ajoin tänään 69 Dartilla, onhan se ihan hirvee paska :rotfl: Kaikin puolin ominaisuuksiltaan vaatimaton ajoneuvo. 6v poitsu oli kyllä fiiliksissä takapenkillä...
     
    rane58 ja sdfsd tykkäävät tästä.
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ehkäpä siksi jos ne maksaa saman verran?

    Itse ainakin autoa ostaessa katson että mulla on X määrä rahaa, mitä sillä saan. Sit alan vertaamaan ostanko 70- luvun cadillacin, SL mersun, tai vaikka sit sen 325 bemarin vai pickupin.

    Väitän etten ole ainut kuka näin tekee.


    Vaikken yleensä ole ollut Bowtien kanssa oikeen mistään samaa mieltä niin nyt täytyy kyllä kompata täysillä. En tiiä onko tossa joku gender gap vai mikä kun se asia miksi nuorilla on bemareita eikä jenkkejä on jotenkin niin vaikea ymmärrettävä. KAtsokaa nyt oikeesti noitten jenkkilaitteitten hintoja. Joillain on täälläkin sellanen käsitys että pohjalta on lähdettävä ja chargeria alempi ei kelpaa ollenkaan. Se voi olla totta, mutta monet valitsee sen että on lähtemättä ollenkaan kun samalla rahalla saa vaan enemmän mitä joku 5000 maksava kutos valiantti tai 2500 maksava todennäkösesti turattu ja sutattu ja alipainevuotonen leppäfarmari
     
    Muokattu: 5.6.2017
  13. grantorino

    grantorino Gearhead

    On bemareita paremmin saatavilla kuin jenkkejä ja ovat ne kyllä hyvin kulkevia ajopelejä.
    Helpommin saat päälle 200 kulkevan auton ostamalla bmv:n kuin jenkin.
    Jenkeistä vain urheilumallit kulkevat päälle 200, mutta bemareista 4d sedanit ja 5d farkutkin.
    Auton suorituskyky ja hyvät ajo-ominaisuudet kiehtoo nuoria.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja tuntuu että moni vanhempikin ostaa samalla rahalla jonkun muun harrasteeksi.


    Aiemmin oli osien hinnoista puhetta. En tiedä kuka elää siinä kuplassa että osat jenkkeihin olis Suomessa jotenkin halpoja? Esim uspartsilta leppäjeeppiin eteen levyt + palat ja taakse rummut + kengät. Karkeesti vajaa 350€!!!!!


    Vesipumppukin "vaan" satasen.

    Naureskelin nuorempana kommenteille kun kaikki kysy mahtaa olla jenkkeihin osat kalliita. Nyt 2017 aletaan olla siinä.


    Toki on rockauto. Nousseiden rahtien ja aina mukavien tullien avulla ei sieltäkään enää ihan ilmaiseksi tavaraa saa.


    Joo harrastus maksaa mutta olikin puhe miksi ei osteta.
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei ole kyllä enää halpaa osat vs. joku 70s euro auto.
     
  16. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    No eihän tuo nyt paha hinta ole jarruille, saman verran maksoi levyt ja palat 2005 V70:n.
     
  17. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mistä saa 70´s eurokippoon enää osia?
    No, johonkin vulvaan varmaan, tms., mutta kattelepa vaikka Opel Commodoreen, Morris Marinaan, DAFiin, tjsp. harvinaisempaan (harraste)vehkeeseen. Tahtoo olla vaikea saada rahallakaan..

    Musta alkanu tuntumaan näiden vanhojen romujen kanssa pelatessa, että osat on halpoja, jos niitä rahalla saa..
     
  18. Mäöräkoera

    Mäöräkoera 2nd gear

    Topikin jatkeeksi. Tänään bensaasemalla, sain capricen tankattua ja menin sisälle maksamaan. Siinä matkalla joku vanhempi ukko:
    onko tuo oldsmobile
    minä: ei ku chevy
    ukko: eiku niin näkkyy, tuossa grillillissähän lukkee
    Sitte se kysy auton ikää ja selitti että sitäki oli amerikan autot alkanu kiinnostamaan. Oli viime kesäksi tilannu ameriikasta 64 1/2 mustangin.:odcool: Ei vissiin ollu vielä tänä kesänä päässy ajamaan mutta oli kuitenki avokatokseen siirtäny sen. Lopuksi oltiin vielä samaa mieltä, että menovesi niin kallista nykyään ja jatkoimme matkojamme.
     
  19. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No onneks mä oon käyny, ni ei koske mua... :poff:
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    On kyllä ollut kallis pulju.
    Euroopan osapuljuissa 20-30€ kpl levyt yleensä aika tuoreisiinkin autoihin ja palat 10-30€. Motonetistakin saa alle 300 varmasti...



    En tiedä meneekö nää viimesivujen jutut miten ohi aiheen jos aihe on kommentteja jenkkiautoista :D

    Vaikka omaksi ihmetykseksikin suollan vähän negatiivista juttua made in usa autoista niin en niistä luovu. Olen vaan ottanut pään pensaasta ja osaan myös nähdä huonot puolet ja nuutkin autot jossain arvossa
     

Kerro tästä muillekin!