Nahkapenkkien päällystys / maalaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Marvä, 6.6.2017.

  1. Marvä

    Marvä 1st gear

    Moi. Pitäisi auton takapenkit (Lincoln continental) päällystää. Penkit mustaa nahkaa, jossa ikä ja kulutus muuttanut ne kaksväriseksi. Valkoinen paistaa läpi melko vahvasti. Olen kuullut että nykyään ei välttämättä tarvi uusia nahkoja vetää vaan maalilla saisi myös? Pääseekö sillä todella hyviin tuloksiin vai onko se väri sitten housuissa?
     
  2. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Kyllä noita on värjätty hyvällä menestyksellä.
    Eikä jää housuun värit.

    Harmi etten nyt muista missä oli juttua juuri tuollaisesta tapauksesta. Lopputulos oli hieno.

    Varsinkin kun alkuperäistä väriä ei muuteta, niin homma on melko selkeän helppo ja kestävä.
     
  3. Marvä

    Marvä 1st gear

    No hemmetti. Juuri siitä on kyse, että penkit on mustat. Valkoinen paistaa hieman siellä täällä. Mustaksi olisi tarkoitus vetää. Eipä siinä ainakaan häviä mitään, koska jos epäonnistuu niin aina voi päällystää sitten. Mikä on tämä tuote joka soveltuu juuri samalle värille vedettäessä?
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mä soittaisin jollekkin huonekaluentisöijälle.
    Nahkasohvia ehostetaan myös paljon värjäämällä.
     
  5. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    Omakohtaista kokemusta ei ole: http://www.nahanhoito.fi/nahanmaalausuudelleenpinnoitus
     
  7. f34

    f34 Double Gearhead

    Itse vetäsin Audi tt kuluneet mustat penkit Liberon mustalla nahanhoitoaineella. Tuli paljon paremmat kun pariin kertaan käsitteli, ei tarttunut vaatteisiin. Ja sitten on Furniture clinic, ainakin autodudelta saa, en ole käytännössä kokeillut.
     
  8. matti163

    matti163 Gearhead

    Onko kangaspenkkien värjäämisestä kokemusta? Pitäs vaalean ruskeat penkit saada siniseksi.
     
  9. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Ja mulla siniset mustaksi...
     
  10. f34

    f34 Double Gearhead

    http://www.fabricspray.eu
    Jotkut ovat vaihtaneet sohvan väriä onnistuneesti tuolla Upholstery Sprayllä, tekstissä on myös mainittu auton istuimet.
     
  11. plagu

    plagu Gearhead

    mä oon parista autosta vetäny lattiamaton ihan mattamustalla paukkupullolla, syynä tosin se että olivat vaalean harmaita ja niin paskaisia että ahdisti.
     
  12. El C

    El C 3rd gear

    TRG merkkinen nahkamaali (spray) saattaa toimia sunkin kohteessa.
    Ainakin Varusteleka (?) myy.
     
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Normaali kankaan värjäyssysteemi ei niissä toimi. Ovat kai yleensä värjäytymätöntä kuitua ja lisäksi niin vahvasti suojakäsiteltyä, ettei väri mene kuituun.
     
  14. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Kankaan ja nahan värjäämisellä ei ole mitään yhteistä.
    Ja mitä tulee vanhoihin auton nahkaistuimiin, niin siististi hoidettu vanha 20-60 vuotias nahkapenkki kulumineen, on aina hienompi kuin uusi kopiopäällinen, joka tulee taiwainista tai mexicost?
     
  15. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Kantsii tsekata myös SEM;in tuotteita ja kattoo vaikka videoita suorituksista.Omakohtaista kokemusta ei ole mutta hyvää olen kuullut ja videoiden perusteella vois olla melko pätevää kamaa.
    Pitäs omatkin ruskeet penkit saada mustiksi,arvelin kokeilla tota semiä.Näkymättömiin tietty eka.Kulutuskestävyyshän tossa eniten mietityttää,muutenhan varmaan värjääntyy ihan ok.
     
  16. pepez

    pepez 3rd gear

    Naumasto tykkää tästä.
  17. MiguT

    MiguT 1st gear

  18. Marvä

    Marvä 1st gear

    Jäin kiinni tuon jutun yhteen kohtaan. Jakopään rattaat muovisia.? Mistä vuosimallista mihin? Miten onko tarvike osana kestävämpää materiaalia tarjolla. Miten muuten tuolle muovisella rattaille luvataan kilometrejä?
     
  19. MiguT

    MiguT 1st gear

    Ymmärsin, että ainakin 61-68 vuosimallien 430/460cid koneissa olisi muoviset tai nailonista tehdyt hampaat jakopään rattaassa. Haurastuessaan hampaat tippuvat suoraan öljypohjaan ja tukkivat öljysihdin. Toki myös pahimmassa tapauksessa jako pääsee hyppäämään. Nämä autot alkavat olemaan sen ikäisiä, että vaikka kilometrit eivät olisikaan täynnä, niin saattaa silti olla aika haperoa tavaraa nuo rattaat. Tulee todennäköisesti halvemmaksi kun uusii ihan varmuuden vuoksi...

    http://www.bakersauto.com/TIMING-CHAIN-AND-GEARS-SET-61-62-63-64-65-66-67-68/productinfo/SSC61/
     
  20. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    OT linjalla: sama "vika" on myös mm. Buickin 350:ssä eli nailon-ratas löytyy jakopäästä. Varaosa-sarjat, joita olen löytänyt, korvaa tämän ihan järjestään metalli-rattaalla. Saattaisi olla ihan asiallinen idea vaihtaa tommonen kohta 50-vuotias nailon-ratas pois keulalta... :p

    -JJ-
     

Kerro tästä muillekin!