Buick 1962 bensamittari toimii vain kylmällä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja pörre, 20.6.2017.

  1. pörre

    pörre Gearhead

    eli kun Buickin aamulla starttaa, näyttää bensamittari pihatien matkan (200m) oikein ja tipahtaa sen jälkeen varttitankkiin. pakkasella toimi pidempään ja jos ollut helteessä niin näyttää heti alusta asti varttitankkia. samalla kun alkaa näyttään varttitankkia niin lakkaa vilkun merkkivalo oikealle toimimasta ja bensamittari heiluu vilkun tahtiin.. Mikähän vikana?
     
  2. El C

    El C 3rd gear

    Eikös nämä tällaiset lähes järjestään ole maadoitusvikoja.
    Sinne vaan johtoja ravistelemaan (luulisin).
     
  3. tapjar

    tapjar 1st gear

    Kuulostaa mittariston maadoitusongelmalta. Mulla -63 Rivierassa sekoilee merkkivalot kun laittaa valot päälle ja vilkun päälle, merkkivalot vilkkuu siellä sun täällä. Mittariston piirikortissa on yks maadoituslanka poikki mutta kun ei oo jaksanu purkaa mittaristoa.
     
  4. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    vika on johtimessa, joka on muutaman muun johtimen nipussa. johdinten lämmetessä ne pitenevät ja erottavat katkenneen johtimen päät toisistaan
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei välttämättä. Kyllä ihan yksinäänkin oleva huono liitos osaa lämmetä ja aueta.
     
  6. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    todista
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei mun tartte. Oon niitä jahdannu työkseni jo yli 30 vuotta.
     
    Karpots, Filth ja helvetinkat tykkäävät tästä.
  8. buick71

    buick71 2nd gear

    Mulla oli 62 Buickissa virtapiuhassa ongelma.
     
  9. Karpots

    Karpots 3rd gear

    Kannattais jo nyt ottaa mittaristo käsiin ja tarkistaa se. Omassa -62 Buickissa oli mittariston takana olevassa piirilevyssä pari linjaa poikki ja ne korjasin juottamalla. Lisäksi mittariston pääliittimen pinnit, siis ne jotka törröttää em.levystä, olivat aikojen saatossa löystyneet ja ottivat kontaktia vain satunnaisesti. Todennäköisesti viat löytyvät sieltä. Bensamittarin johto jos on poikki niin mittari näyttää yhtäkkiä joko täyttä tai tyhjää. Lämpömittariahan sulla ei siinä ole vaan ainoastaan merkkivalot, vai mitä?
     
  10. Karpots

    Karpots 3rd gear

    Eikä sitä mittaristoa muistaakseni tarvitse purkaa vaan kaikki näkyy siinä takalevyssä. Nopeusmittarin vaijeri vaan irti ja pari ruuvia auki niin tulee aika helposti pois.
     
  11. buick71

    buick71 2nd gear

    Kojelaudan päällinen parilla ruuvilla kiinni.Harvinaisen helposti pääsee mittaristoon käsiksi.
     
  12. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    polta se
     

Kerro tästä muillekin!