Oldsmobile worship thread

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja kaarne, 31.5.2017.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Älkää nyt isot miehet vääntäkö kaarne vastaan. Kaarnen suusta tulee totuus ja muut on väärässä.

    Herra vapahtaja.
     
  2. DX

    DX Double Gearhead

    emmää väännäkäkkää, kaarne vaan aivan ilmeisen tahattomasti harhautti mua,
    vastaamaan eri asiaan jota hän mielestään tarkoitti, kysymyksensä asettelelulla.
     
  3. kaarne

    kaarne Gearhead


    Kyllä voimannosto, kamppailulajit ym. ovat machopullistelua.
     
  4. kaarne

    kaarne Gearhead


    Aivan, tehokkaat autot ovat parhaimmillaan radalla eikä kaupunkiliikenteessä jossa on neljänkympin rajoitus.
     
  5. kaarne

    kaarne Gearhead


    Ihmettelin vaan että mihin sitä voimaa tarvitaan niin helvetisti.

    Mikäli 395 hv ei riitä niin silloin on kyse ehkä pokaalin havittelusta tms. joka liittyy autourheiluun.
     
  6. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Älä ny jaksa höpöttää :confused: .Onko se sulta pois jos mun vanis G-30 on +500hv? Oldsmobile 403cid "hieman" piristetty :p Ja jos et satu tietämään niin G-30 vani on pakettiauto
     
    rane58 tykkää tästä.
  7. DX

    DX Double Gearhead

    juu riittää omankin reilu kolmesataa kaakkia ihan varmasti kaikkiin kuviteltavissa oleviin ajotilanteisiin,
    varmaan just tota 395 luokkaa vanhoina sae heppoina,

    hengestä tiiä, mutta selkänoja kyllä tuntuu kun suht hyvin tarraavat kumit ja pikatien kiihdytysrampissa antaa moottorin antaa kaikkensa ja seisova satanen saavutetaan noin viidessä sekunnissa, mutta toi on rutiinia,
    mutta helvetin hyvin riittää muun liikenteen mukana pysymiseen ja tarvittaessa edelläkin.

    kaikkeen tottuu, varsinkin motoristin näkökulmasta saisi kyllä lujempaakin kiihtyä, että olisi sitä henkistäkin selkänojajuttua.

    nojoo, ehkä sitten kun asfaltit läpeävät ja pääsee valoista ampumaan liikkeelle ns. "keulimalla" ja johon v8turpointterkuulernelivetoaudit eivät yleensä vakiona pysty,
    niin ehkä se sitten pikkasen myhäilyttää.
     
    chevytb02 ja rane58 tykkäävät tästä.
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei anoastaan kaarnelta pois vaan meiltä kaikilta. Hevosvoimat on kuin bitcoineja. Niitä vain tietty määrä kaikkien tavoiteltavissa.
     
  9. spinout

    spinout Gearhead

    Kaarne on lukenut raamattua nimeltään Tekniikan Maailma, nro 14/1970 ja siitä "Me ajoimme"-jutun '70 Dodge Challenger R/T Six-Pack, jossa sen voimaa hehkutettiin. Kehitti tehoa 395 hv. Tuli luettuaan siihen lopputulokseen, että kaikki sen ylittävä tehoreservi autossa ovat machoilua ja perseilyä..
     
    rane58 tykkää tästä.
  10. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    ... ja tähän väliin leppoisaa autoilumusiikkia ...

     
  11. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    kesän kun kurvailee moottoripyörällä niin jokaisessa omassa autossa on yhteensä 1.5hv muijan diesel pösö pudottaa tuon vielä 0.5 viiteen hevoseen tai ainakin tuntuu siltä :D nyt mä kuuntelemalla katson tuon marklinin videon ja saatan ottaa jotain siinä samalla juhannusta odotellessa :D
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kaarne 15v lukee tekniikanmaailmoja ymmistä ammentaa tänne "vanhat tietonsa. Eikai mittä uut auringo al?:D
     
  13. kaarne

    kaarne Gearhead


    Ei minulle kuulu millainen pannu jonkun toisen harrastajan autossa on.

    Mutta tulee vaan näistä 1000 hevosvoiman ajoneuvoista mieleen soutovene johon on isketty 20 hv. moottori.
     
  14. kaarne

    kaarne Gearhead


    Ei vaan liioittelua mutta taitaa olla turha selostaa että kevennys olisi parempi keino saada auto nopeammin kiihtyväksi.
     
  15. jakarinkauhu

    jakarinkauhu 3rd gear

    Kas.
    Kerron omat kokemukseni oldseista.
    Omistan kaksi(2) Oldsmobile Cutlass Cruiseria. Toinen rekisteröity 1980 ja toinen 1981. Kumpikin alkuperäisenä diesel, toinen 5,7 ja toiseen oli onnistuttu asentamaan jopa joku v6 diesel?
    Ensimmäisenä hankittu oli bensinöity 1974 lohkolla varustettua seiskakantista 350:stä käyttäen ja moisella hurmostelin kunnes katsastusmies hymyillen ilmoitti että muuten hyvä peli, mutta runko poikki. Kului vuosia.
    Leipiintyneenä korin ruostumiseen etsin elintenluovuttajaa ja moisen löydettyäni kävin ostamassa pois. Tekniikaton oli.
    Kävi sitten niin, että luovuttajasta kehkeytyi käyttäauto. Ja voin kertoa, että kolmen vuoden synnytystuskien jälkeen, tänään oli päivä, jona ajoin kyseisellä autolla yli viisikilometriä kerrallaan siten, ettei tarvinnut pelätä henkensä puolesta. Ja kaikki kahdeksankymmentä. Tuore katsastusleima muutamalla huomautuksella.
    Autossa ei ole kattopahveja, sisustus on muutenkin melko karu, kone on täysin läpikäyty, edelbrockia on niinpaljon että toivoisi jo tehtaalta kutsua vaikkei muualle kuin sinne tehtaalle, laatikko on 350 ja täysin uusiksi laitettu. Kaikki mahdolliset puslat on uusia. Kaikki osat mitkä on irrotettu on puhallettu ja maalattu uusiksi.
    Koko roska näyttää ulkopuolelta kuin sotaharjoituksista repäistyltä.
    Ihminen jonka kanssa moinen projekti on läpikäyty on dötsi-ihmisä, ja oli joka käänteessä oikomassa, kuten vaatimassa chevyn koneen käyttöä. Ei vaadi enää. Nyt siitäkin moppetukasta on tullut kappioldsmobilisti. Kaikki viritysosat on olds-a-like-kamaa. Ja tulee olemaan.
    Mitä siihen toiseen autoon tulee, niin etsin 455+laatikkokokonaisuutta, jotta ei tarvitse miettiä kuin miten jakaa bensakorttien käyttöä ettei polttoaineyhtiöt ala olemaan toisilleen kateellisia.
    En harrasta alkuperäisyyttä, harrastan Oldsmobileja. Kaksi niistä koskaan valmistetusta on minun ja pysyy minun omaisuutena.
    Ja aion vanheta näiden kahden kanssa. Ellei ne samperit sitte lisäänny niin sitten monen kanssa.
    Niin. Ja se toinen noista oli aikanaan mennyt taksiksi Poriin. Kas kun se identifikaatiolappu löytyi kattopahvisekamelskasta kun se yksi aamu oli pudonnut paikoiltaan.
    Oldsmobile on Oldsmobile, muut on kengänkuljettimia.
    Ja pihasta löytyy vielä G10 vani camaron 350 tekniikalla. Ja se se on ruma stanan rakkine. Ja kärsii omistajansa ajoittaisesta huolimattomuudesta. Eikä toimi kuin Bu... Oldsmobile.
    ,Mika
     
    cutlass cruiser, Marklin, rane58 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. kaarne

    kaarne Gearhead


    Olet nähnyt ja kokenut kaikenlaista.

    Periksi ei kuulu antaa mutta tulee mieleen että jos joskus kyllästyt pelaamaan romuautojesi kanssa niin voisit vilkaista mitä Yhdysvalloissa olisi tarjolla.

    Tietysti tuollaisten kokemusten jälkeen voi olla vaikeaa tottua alkuperäisenä säilyneeseen, hyvin toimivaan ja hienon näköiseen autoon.


    [​IMG]

    (Oldsmobile Cutlass vm. 1982)
     
    Muokattu: 22.6.2017
  17. jakarinkauhu

    jakarinkauhu 3rd gear

    Tunnistaen omat heikkouteni ja päämäärättömän sinkoilun muutenkin elämässä niin tuollaiset muuttuisivat nopeasti ei niin alkuperäisiksi ja arvottomiksi sontaläjiksi.
    Pysyn siis kakkakukkulalla ja ajan kun Oldsmobile liikkuu. Vailla huolta huomisesta. Pihalla piisaa uusia a to b kuljettimia. Ohitsemme ajaa toistuvasti auto jossa lukee isosti "elämä on liian lyhyt ajaakseni tylsiä autoja" ja auto jonka kyljessä moinen seisoo on todellakin epätylsän näköinen.
    Tiedän että tuon läheisen tien toiselta puolelta löytyvän lutakon takana on maa josta löytyy kaikkea ihanaa ja fantastista.
    Rouvan MG ansainnee enemmän alkuperäiskunnostusta kun kaikkea saa tehdasosina alkaen koreista täysin uusina ja mielestäni kohtuuhinnalla. Se pidettäköön alkuperäisillä tehdasosilla hyvässä kunnossa.
    Amerikkalaisten jälkimarkkinointi noin tehdaslaajuudessa ei anna oivallisia keinoja pitää käyttöautoa alkuperäisenä. Oldsissakin on osia mitkä on valmistettu meksikossa, puolassa ja ties missä. Nykyään.
    ,Mika
     
    rane58 tykkää tästä.
  18. DX

    DX Double Gearhead

    kauheen pieni,
    itte rinnastaisin vaikkapa pikkurunkoiseen mönkijään johon on isketty 100 heppainen kone

     
  19. DX

    DX Double Gearhead

    oma oldsmobileni näytti suunnilleen tuollaiselta kun 10 vuotta sitten hankin sen
     
    cutlass cruiser ja rane58 tykkäävät tästä.
  20. kaarne

    kaarne Gearhead


    Millainen auto sellainen omistaja.

    Mikäli ei ole kiinnostunut pitäämään autoaan alkuperäisenä niin uustuotanto osien valmistusmaa ei ole niin tarkkaa kunhan saa edes vasaralla taottua ne paikalleen.
     

Kerro tästä muillekin!