Duramax swappi osaajaa...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja bulldog´s, 12.6.2017.

  1. bulldog´s

    bulldog´s Gearhead

    Nytpä kävi sen verran ohraisesti että käyttönelikosta kajahti 120t. mailia ajettu 6,5TD. Sen verran rupes kolisee vehkeet että ajattelin päivittää tuon vuodelta '96 olevan nelivetotekniikan tälle vuosituhannelle. Olen pähkinöinyt tässä Cumminssin ja Duramaxin välillä ja olen päätynyt Duramaxiin. Tarkemmin ottaen 2006-2007 LBZ ja 6lovinen Allison joka tuntuu olevan järkevin vaihtoehto swappiin. Elimenluovuttajaa on ruvettu pikkuhiljaa etsimään rapakon takaa. Itseäni ei suuremmin jännitä toi mekaaninen duuni, mutta sähköpuoli mietityttää. Siksi lähdinkin kyselemään että onko täällä olemassa sellaista henkilöä joka olisi jumpannut tuon paketin johonkin vanhempaan vessaan ja myös onnistunutkin siinä? Kokeilin täältä etsiskellä topicceja, mutta suoranaista projektia ei tullut vastaan...
     
    mukko, Nilsbertti, 12345678910 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    Joskus kyselin samaa mutta no comments.Siirrä tämä tonni projektipuolelle,takaan että kiinnostuneita riittää.
     
    bulldog´s tykkää tästä.
  3. sirkus

    sirkus Gearhead

  4. palontie

    palontie Double Gearhead

  5. bulldog´s

    bulldog´s Gearhead

    Mielenkiintoinen projekti toikin on ollut kaikenkaikkiaan. Varmaan on matkanvarrella ollut samoja haasteita mitä mullakin tulee olemaan. Harmi ettei myyjän tietoja ole enää ilmoituksessa... tai en ainakaan löytänyt
     
  6. palontie

    palontie Double Gearhead

    Aa mä kiirellä luin että tälläisen vanhemman 6,5tekniikaan omaavan vaihtaisit uudenpaan tekniikkaan siihen 92-99 koppaan,sori:)
     
  7. bulldog´s

    bulldog´s Gearhead

    Joo, elikkä tarkoitus olis laittaa 96:seen 2006:sen tekniikka... :D
     
  8. palontie

    palontie Double Gearhead

    Eli olin kännissä kiireessä kumminkin luetun ymmärtämisen läpäissyt.
     
  9. palontie

    palontie Double Gearhead

    Tohon samaan siis aikoinaan hain vastauksia saamatta vastauksia.
     
  10. bulldog´s

    bulldog´s Gearhead

    Joo, sen löysinkin. Aika vähän taitaa olla täällä tehty noita "päivityksiä"
     
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    En tiedä suomesta yhtään.
     
  12. sirkus

    sirkus Gearhead

    Ei muutaku rekkarilla omistajaa selvittämään ja jos on vaihtunut niin kyselee nykyseltä edellisen nimen jne
     
    bulldog´s tykkää tästä.
  13. T.Hell

    T.Hell Gearhead

    Melkein kannattaa jenkkilän saiteille suunnata katse, jos ei kotimaasta tietoa löydy. Tuolla noita swappeja luulisi olevan tehty enemmänkin.

    Omaan (saksalaisen rinkelikeulan V8 swappiin) löytyi käytännössä kaikki tieto ison veden takaa, kun ei noita suomessa ollut kukaan tehnyt.
     
  14. bulldog´s

    bulldog´s Gearhead

    Joo, vähän jo sivusilmällä kokeillut kurkkia. Toiveissa oli että josko olis jonkun löytänyt, jonka olisi voinut houkutella paikanpäälle tiukanpaikantullen läppäreineen... :D :D
     
  15. sirkus

    sirkus Gearhead

    Joskus oon jonkun videon kattonut, missä selitettiin subbarin dmax swapista. Siinä oli silveradon pcm ja bcm, joka oli piti ohjelmoida uusiks et ymmärtää autossa olevaa takailmastointia jne. Muuten vissiin helppo homma. Ainakaan -04 2500hd dmax ei ollu ees vats:ia ja vaikka ois niin sen kyl saa ohjelmoitua pois. Jos kaikki osat siirretään toisesta autosta niin tuskin tulee mitään ylitsepääsemätöntä.
     
  16. bulldog´s

    bulldog´s Gearhead

    Joo, juutuuppia on tullut selailtua. Nyt sain erään tyypin yhteystiedot joka muuttelee subbareita työkseen Duramaxille jenkeissä. Katsotaan mitä sieltä irtoo...
     
    Norri ja palontie tykkäävät tästä.
  17. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Jonkun LBZ standalone johtosarjan olen tehnyt, ei se vaikeeta ole kun jaksaa vähän tutkia sähkökuvia.
    Tarvitset moottorin mukana sen auton moottorin johtosarjan, mittariston, virtalukon, sulakeboksin ja ecun, sama juttu vaihteistolle.
    Sitten vaan raakkaa piuhoista ylimääräiset pois ja muuttaa muutaman täpän softasta niin homma rokkaa. Tai ainakin moottori on ajokelpoinen, siitä miten toi sitten naitetaan jonkun takailmastoinnin kanssa, ei ole kokemusta.
     
    bulldog´s tykkää tästä.
  18. bulldog´s

    bulldog´s Gearhead

    Löysitkö sähkökuvat netistä, vai hankitko manuaallin?
     
  19. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Sähkökuvat löytää esim tuolta: https://www.alldatadiy.com/

    Löytyy mulla näköjään koneeltakin noita aika paljon, voin laittaa mailiin. Niillä pitäis jo päästä aika pitkälle.

    Ja jenkeistähän saa myös valmiita johtosarjoja moottoriswappeja ajatellen, jos haluaa säästää aikaa ja vaivaa.
     
    Muokattu: 23.6.2017
    12345678910 tykkää tästä.
  20. bulldog´s

    bulldog´s Gearhead

    Kiitos, Rupeempa tutkimaan. Siinähän se Juhannus meneekin ;)
     
    palontie tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!