Maalaria lasten pihalelun jouselle?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja -JJH-, 2.7.2017.

  1. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Löytyisiköhän täältä jotakuta, jolla olisi intoa pientä korvausta vastaan hiekkapuhaltaa & maalata lasten jousikeinun jousen? Olen likalle "entisöimässä" käytöstä poistettua jousikeinua ja tuon jousen osalta itteltäni loppuu työkalut kesken...

    YV:llä saa yhteyttä tai jarno.harma@gmail.com

    -JJ-
     
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Tässä on Lammilla parikin firmaa jotka tekevät hiekkapuhallus- ja maalaushommia varsin edullisesti. Mutta lyökö leiville kuskata pienen homman takia?
     
  3. Jsp

    Jsp Gearhead

    Olisi hyvä jos oisit kirjottanut ketjuun että sijainti on espoossa. Voisin kyllä tehdä tuon hiekkapuhalluksen ja maalauksen mutta tuskin lähet toiselle puolelle suomee 6-8 tunnin ajomatkaa heittää yhden jousen takia.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onko toi joku heppa tai muu elukka mikä jousen varassa nuljuu kun kyydissä on?


    Eikös sen teräsharjalaikalla med porakone sais puhtaaks ja maali päälle itse tehden!
     
    Rotten tykkää tästä.
  5. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Kuulopuheiden varassa tämä, mutta usein kuulee että jousien hiekkapuhallusta tulisi välttää, koska sillä ilmeisesti vaikutuksia jousen ominaisuuksiin.

    Tosin tuollaisessa lastenkamppeessa ei sillä liene kyllä vähäistäkään merkitystä...
     
  6. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    No voi sun...joo, näköjään jäi mainitsematta pk-seutu/Espoo.

    Kyä mää tommosta teräsharjalaikkaa tuumin, mutta osa vieterin väleistä on jotenkin naftin oloisia, ni aattelin tuota puhallusta kuitenkin. Ja juu, toi on just semmonen vieterin nokassa vatkaava elukka, jonka päälle voi nostaa jälkikasvun heilumaan...

    -JJ-
     
  7. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Kysy Taximolta. Hoituu puhallus ja maalaus kerralla.

    Enpä usko että järin suurta hintaa ottavat, jos puhallus tehdään samalla kun muitakin rautoja puhalletaan ja maalaus vain siihen päälle.
    Ainakin minä olen saanut hyvin kohtuullisesti hinnoiteltua palvelua heiltä.

    http://www.taximo.fi/
     
  8. meteor

    meteor Gearhead

    Olen taas kuullut päinvastaista, jos puhalletaan rittävän karkealla se takoo teräksen pintaa mikä on teräkselle hyväksi.
     
  9. fenix

    fenix 3rd gear

    Hiekkapuhallus onnistuu ilmaiseksi, mutta menisi luultavasti parin viikon päähän kesäloman takia. Tai pientä korvausta vasten hoituu aikaisemminkin. Puhalluskone on iso joten jousen koolla ei ole merkitystä. Asun helsingissä ja puhalluspaikka järvenpäässä.
     
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Hiekkapuhallus karkaisee jousta joten tulee hieman jäykempi. Muuten ei tule ongelmia. Näin mulle ainakin on kerrottu o_O
     
  11. pepez

    pepez 3rd gear

    Miten olisi ruosteensyöjällä esim. Bilt Hamber Deox-geelillä käsittely? Ainakin Deox tuntuu purevan hyvin, maalauksen toki tarvitsee mutta ei tarvitse mitään vedellä huuhtelua kummempaa neutralointia.
     
  12. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Ei karkaise, ehkä hyvin lievästi takoo. Ei varmaankaan mitään merkitystä näin järeässä jousessa mikä nyt on kyseessä. Ehkä jossain muutaman millin paksuisesta langasta väännetyssä jousessa voi olla vaikutusta. Itse olen puhallellut esim. ruosteisia jarrujen ym. pikkujousia, enkä ole havainnut toimenpiteestä seuraavan ongelmia.
     
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Jos menee sen käsittelyn jälkeen kuormitettuna pirstaleiksi, niin taudin nimi on vetyhaurastuminen. Jalot teräkset siitä eniten kärsii, ei niinkään koripelti.
     
  14. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    hakee autotarvikeliikkeestä valmiiksi maalatun kuormajousen tai kaksi
     
  15. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Tarve poistunut ... iso kiitos nimimerkille 'fenix' hiekkapuhalluksesta. Tästä on hyvä jatkaa.

    -JJ-
     

Kerro tästä muillekin!