borgeson simpukka mopariin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja mickey, 5.7.2017.

  1. mickey

    mickey Gearhead

    -70 charger. Mitä kaikkea osaa pitää ostaa että saa tuon nopean simpukan alkuperäisen tilalle. Óhjausakselin lyhennys pakollinen? Letkut, liittimet? Alkuperäinen pumppu vissiin käy?
     
  2. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Nivel ohjausakselin ja simpukan väliin, akselista pikku pätkä pois. Helpoimmalla pääsee kun ostaa hommaan tarkoitetut letkut, ja sen borgesonin konversioniveln, pitäisi käsittääkseni käydä yksiin orggis simpukan kanssa paineiden puolesta.

    Itse laitoin keväällä, sanotaan nyt tämäkin, vaikka ko. simpukka on pieni ja kevyt alkuperäiseen verrattuna, säätömutteri ja kansi on korkeammalla kuin vakiossa, mulla meni pakosarja uusiksi.

    Letkut simpukaan on m16x1.5 kierteillä ja naaraskartiolla, jos joku osaa sanoa mistä autoista tuollaisia letkuja löytyy, saa vinkata. Itselle pitäisi ainakin paluuletku vaihtaa vielä parempi.
     
  3. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Tein itse tuon helpolla - ostin boksin mukana konversionivelen, niin ei tarvinnut akselia alkaa lyhentämään. Letkut otin myös Borgesonilta - joku nippa oli pielessä ja sai vaihtaa yhden letkun pään. Tuon pienen ja näppärän boksin asennus ei sitten mitään riemua ollut , kuten Mikko V edellä kertoi. Sarjaa sai nuijia huolella + snurrata yhden kulman tuosta boksista lähes kokonaan pois, jotta mahtui paikoilleen.

    Tämä yhdistelmään -69 Charger + Hemi + 2 1/4 TTI
     
  4. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Itse pidin sitä konversionivelen hintaa vähän suolaisena, ja epäilin sopisiko pakosarjojen kanssa, joten otin pelkän booriholkin mikä sopii simpukalle. Towncarin tuollainen tuplaristikko liu-ulla löytyi hallilta jossa täsmäsi pituus ja akselikoko, ajattelin että tuolla ei jää ainakaan jännityksiä nivelille ja hinta sopiva :)

    Rattiputken ja akselin välistä korvasin velä sen muoviholkin sopivalla työkonelaakerilla

    Käyttökokemuksia ei vielä juuri ole, laitoin tuon kanssa vielä ne nopean ohjauksen pitkät varret, ja lopputulos on aika tarkkaan 2.5 kierrosta tapista tappiin, yleensä tuollainen on ollut aika hyvin omiin mieltymyksiin sopiva racemmissa autoissa, ktotaan miltä tuntuu tässä.


    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    laitoin c-bodyyn borgeson ohjauksen, .... pumppu on saginaw mallia niin muistaakseni sille piti olla omat letkut olikohan pumpussa ja simpukassa eri päät tai jotain tämmöistä outoa siinä on......kiinnikkeet , pumppu, simpukka, nivel, letkut ym. löytyi uspartsilta hyllystä ja asiantunteva myyjä laittoi kaikki tarvittavat mukaan, helppo asennus =pulttaa vaan paikoilleen (niin ja se akselin lyhennys) . vakio 440 ei tarvii muokata mitään.

    mites onkos kellään väljää tuossa borgeson simpukassa ? .......sen verran on tyhjää tuossa ohjauksessa et uraisella tiellä joutuu vähä ohjailee (kulmat on säädetty just)
     
  6. Catiska

    Catiska Gearhead

    Omassa ei ole yhtään väljää. Oletko varma että väljä on simpukassa eikä nivelissä, laakereissa tai jopa simpukan kiinnityksissä?
     
  7. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Vähän toki offtopic, mutta foordin police intrtceptorissa ( 04 ) on "vähän" vastaava hässäkkä, ja konttorilla vittuilivat jo valmiiksi ettei tollasia saa voideltua, ku ei oo nippaa missään.

    Että tollasta vaan meinasin.
     
    xarper tykkää tästä.
  8. hzemax

    hzemax Double Gearhead

  9. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Vähän oon vaan tippakannulla ja moottoriöljyllä voidellu,,, karmeeta hässäkkää.o_O
     
  10. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    kyllä se minun mielestä simpukassa välys...konehuoneesta jos käsin pyörittää akselista niin välys on simpukassa, sama välys löytyy luonnollisesti ratista eikä muutu vaikka laittaa pyörimään. ollut alusta pitäen sama ...
     
  11. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    nii ja sitten tuo ohjaus tuntuma borgesonilla on kylä cruisailussa vähän "jäykkä" ....matka ajossa miellyttävämpi, alkuperäisen tehostus paljon kevyempi.
     
  12. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Nämähän on vähän makuasioita. Roadmaster Heinolassa korjasi Polaran orkkis simpukan. Itse hommasin korjaussarjan laakereineen ja laittoivat pajalla kuntoon. Nyt on H Y V Ä!
     

Kerro tästä muillekin!