Lyijybensa ja Lambda anturi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dodgeman, 24.7.2017.

  1. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Voiko autossa missä ei ole enää katalysaattoria mutta on lambda, käyttää lyijybensaa? Tuli tankattua yks tankillinen lyijybensaa (130L). Mitään oireita ei ole ollut mutta tuhoaako lyijy lambdan?
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei se hyvää tee ainakaan. Mistä sait lyijyllistä bensaa?
     
    twincam6 tykkää tästä.
  3. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    voi käyttää ja tuhoaa, ei tosin kovin nopeasti.
     
  4. KajS

    KajS Gearhead

  5. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    lentokonepensahan on edelleen lyijyllistä :odcool:
     
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ja sivistysmaa britanniassa kai saa vanhoihin autoihin lyijypensaa niin ei tartte läträtä millään litkuilla mikäli alottaja elelee siellä?

    Sosiaalisuomessa tollanen olisi mahdotonta koska miljardit kuolisi globaalisti kun valiantti hörähtäisi käymään.
     
    rane58, rb, pulttirengas ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    ja verovapaata ottaen huomioon sen käyttäjien tulotason
     
    twincam6 ja Achti tykkäävät tästä.
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    "sijainti: Lahti"
     
  9. Achti

    Achti Gearhead

    Pöötä :D
     
  10. twincam6

    twincam6 3rd gear

    Eikö Venäjän bensakin ole ollut lyijytöntä jo pitkään?
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikös se oo ollu aina?
     
  12. dodgeman

    dodgeman Gearhead


    Venäjältä, 92 oktaanista. Oktaanien puolestahan toi kävis mutta täytyy seuraavaks ottaa lyijytöntä.
     
  13. Kaljanen

    Kaljanen Gearhead

    Ei siinä lyijyy oo vaikka punane pistooli onkii... mie oon ajellu kaikilla vekottimilla tolla 92 ilman ongelmia.
     
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kannattaako niitä vanhoja moottoreita paskoa lyijyttömällä? Jotkut kestää pidempään ja jotkut vähän lyhyempään ja riippuu siitäkin kuinka konetta laulattaa. Lisäainetta sekaan.

    Yhden metsäremonttikannen, hionta tahnalla ja pirun kireät vieterit kanssa kävi lopulta niin, että venttiililautanen kantoi takapinnastaan kanavan valupurseeseen. Siinä vaiheessa pakoset olivat jo 2-3 mm kansitason sisällä. Oli aika kallis remppa kun piti seetirengastaa kaikki ja tehdä ylikokoventtiilit toisenlaisen moottorin osista.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo sieltä et lyijyllistä löydä kuten akemmin sanottiinkin.
     
  16. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    ei oo pöötä
     
    Achti tykkää tästä.
  17. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Toi 92 on varmaan tarkoitettu vanhoihin UAZ ja latuska merkkisiin " autoihin". Miksei siinä lyijyä olis, sehän se helpoin ratkaisu on kuten muutenkin venäjällä tehdään, se mikä on helpoin niin se on siinä sitten, talojakin kun kattelee siellä niin kaikki on tehty silleen mikä on helppointa.
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    92:sta tankkaa varmaan 40-50% suomalaistakin ihan uusiin ja vanhempiin autoihin.

    Edes 87 mitä nykyään ei monella asemaa myydä, sisällä lyijyä.


    Olen ite ajanu 92:lla vasta viis vuotta, eiköhän foorumiltakin löydy joku 20v ajellut. Se ei lyijyä sisällä eikä riko mitään.
     
  19. J.J.

    J.J. Gearhead

    Venäjällä lyijy korvattiin rautaoksidilla jo kymmeniä vuosia sitten, ja rautaoksidikin poistui käytöstä jo reilut kymmenen vuotta sitten. Ei enää tulpat punerra.
     
    KajS tykkää tästä.
  20. twincam6

    twincam6 3rd gear

    Siis ajoitko kyseisellä kannella lyijyttömällä bensalla ja kuinka monta tuhatta kilsaa?
    Ja missä tasossa nuo venat oli ennen ajeluita? Niin ja mikä moottori?
     

Kerro tästä muillekin!