Muskeliautot, mitä ne ovat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja kaarne, 21.5.2017.

  1. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Nythän oli kyse uusista autoista, ei käytetyistä... Juttelinpa tuossa kaverin kanssa joka myy työkseen uusia Skodia, hän vahvisti että yli 50% myydyistä autoista on 1.6 tai 2.0 TDI-moottorilla ja DSG:llä, eli hinnat alkaen 30 tonnia, taitaa isommalla moottorilla olla jo lähemmäs 40 tuhatta... Ja Octaviahan on ollut useana vuonna Suomen myydyin uusi henkilöauto. Eli se keskivertoauton hinta ei tosiaankaan ole enää 20 tuhatta, siihen ei kaarnan jankkaaminen vaikuta millään tavalla. Eikä myöskään siihen että yli 2 tonnia painava maantieristeilijä 250hv moottorilla ei ole koskaan ollut muskeliauto, eikä tule koskaan olemaankaan :rotfl:
     
    AnHie65 tykkää tästä.
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Varmaan kaveris valehteli:poff:
     
  3. tabs

    tabs Gearhead

    OT VAROITUS JATKUU...

    Hiljainen enemmistö joo, tykkäävät liikkua paikasta A paikkaan B. Mutta kahdellakympillä sitä ei saa, paitsi Romanian Rellun. Et saa Aurista, Golfia, Focusta tai Octaviaa. Eli minimissään 25-27K€ on hintataso millä mennään, ja se on vähän enempi kuin rapiat. Ei uskonlahkotkaan saa muutettua faktoja, "oikean totuuden" julistamisellaan.

    Onko jollakin muuten tietoa siitä, kuinka moni uusi keskiverto auto rekisteröidään leasing tai yritys tms. yhteisön käyttöön.
     
  4. kaarne

    kaarne Gearhead

    Eihän teillä ole mitään käsitystä tästä asiasta joten pitäkää tunkkinne.


    LOL!
     
  5. Jsp

    Jsp Gearhead

    Kuinka monta "80 vuotiasta" tunnet jotka käyttää ilmaisua LOL!

    Vastaus:

    Kaarne
     
    Kustomi ja chevytb02 tykkäävät tästä.
  6. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Näistä varttimailiajoista muuten löytyy lähteestä riippuen melko lailla eriäviä tietoja.
    Esim. tuosta listalta puuttuva ´69 Hurst/Olds 13.98 (Motor Trend June/69).
    Samaan aikaan meni ´70 442 W30 (Hot Rod May/70).
    ´68 Hurst/Oldsille löytyy aika 13.97 (Motor Trend Sept/68), mutta John Gunnelin Muscle Cars Field Guidessa sille kerrotaan ajaksi 13.77.
    Samaisessa opuksessa kerrotaan ´65 Shelby Cobralle 289:llä sama 12.20 aika kuin taulukossa vuotta nuoremmalle 427:lla ja ´64 Fairlane Thunderboltille peräti 11.76 sekä ´62 Pontiac Catalinalle 421:llä 12.38.
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Kaarne on vitsi.

    Totuus vai ei?

    Vastaus: totuus.

    Ja sitten asiaan; onko toi thunderboltin aika oikeesti noin kova? Kun miettii ihan jo sen ajan renkaita niin tuntuu TODELLA hurjalta suoritukselta?! :eek:
     
  8. kaarne

    kaarne Gearhead

    Oldsmobilesta tulee mieleen konservatiivinen auto jonka hyväpalkkainen mies ostaa kun hän jää eläkkeelle.


    [​IMG]

    (Oldsmobile 98 vm. 1982)


    Oldsmobilesta ei tule mieleen urheilullista autoa johon on asennettu elefantti moottori.

    [​IMG]

    (Oldsmobile 442 vm. 1970)


    Mitä tämä tarkoittaa?

    Vastaus:

    sitä että myös Oldsmobile halusi saada markkinoille muskeliauton ja kommenttien perusteella he onnistuivat myös tekemään kunnollisen sellaisen
     
  9. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Itseasiassa Wikipedia kertoo vielä kovemman ajan; 11.61
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Fairlane_Thunderbolt
     
    litres tykkää tästä.
  10. AnHie65

    AnHie65 2nd gear

    Oliko tämä asiallinen kommentti?

    Vastaus:

    Ei.
     
    Kustomi ja peto tykkäävät tästä.
  11. Kustomi

    Kustomi 2nd gear

    Ja taas kuvia netistä.
     
  12. AnHie65

    AnHie65 2nd gear

    Nyt on löytynyt aika-avaruuden madonreikä. Kerrohan lisää.
     
  13. AnHie65

    AnHie65 2nd gear

    vai kuitenkin "Vice versa"...
     
  14. Jsp

    Jsp Gearhead

    Kaarne puhui visa versumista jossa kaikilla ihmisillä on visakortti.
     
  15. Kustomi

    Kustomi 2nd gear

    Kaarne ei ole nähnyt muskelia kuin netissä ja unissaan barnissa missä on dustit päällä.
     
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Älä unohda että kaarnen satsit on vielä tankin täyttöputkessa kun siellä haisee bensa ni on kanki kovana :poff:
     
  17. hantta

    hantta Double Gearhead

  18. kaarne

    kaarne Gearhead


    Tekniikka kehittyy valtavaa vauhtia joten tämän päivän vehkeet ovat huomenna museotavaraa.
     
  19. Kustomi

    Kustomi 2nd gear

    Sinä olet ollut museotavaraa jo pidemmän aikaa.
     
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Tjaa a, enpä noinkaan sanois.....

    Nykyvehkeet on jo niin hyviä että ne kestää aikaa paremmin mitä aikasemmat millon muuokset esim. kännyköissä oli vähän konkreettisempia mitä "enemmän tehoa". Sillon tietty se tehokin oli vähän oleennaisempi kun lähtötaso oli niin alhanen että pienikin parannus tuntu hirmuselta. Sama tietokoneissa, joku 2000-2010 kehitys huimaa, nyt 2010-2017 ei niin huimaa kun jo 2010 vuoden kone on edelleen ihan täysin käyttökelponen. Vuonna 2010 ei vuoden 2000 kone olisi ollut millanenkaan. Tai kehitysvauhti voi olla yhtä huima mutta loppukäyttäjästä se ei tunnu yhtä huimalta jos windowssin aukeeminen pienenee 5 minuutista puoleen minuuttiin mitä puolesta minuutista 10 sekunttiin.

    Samoin myös autoissa, lätötaso on jo sen verran hyvä vaikka vuoden 2010 verrokkiautossa että parannukset ei ole mitään tolkuttomia.
     

Kerro tästä muillekin!