Passat ja kytkimen työsylinteri ei ei ei

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Karpov, 31.7.2017.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mikään ei oo näin paljon vituttanut hetkeen.


    Polkimeen ei saa tuntumaa. Ilmaa ei enää pitäis olla. Kaikilla konsteilla koitettu ilmata (paineilma, alipaine, omalla painollaan, satulasta pääsylinteriin, perinteinen kaverin kanssa auki/kiinni.)

    Näissä ollut ongelmia sen sylinterin vivun asettumisessa kytkimen käpälään. Kahdesti tänään jo irrotin työsylinterin ja pistin uusiksi. Käpälä on paikallaan ja oli oikein kiinni kun laatikon autoon takaisin laitoin. Ei oo mahdollista että olis irronnu.



    Toisella työsylkällä alotin mutta se muovipaska hajos, nyt metallinen.


    Poljin on joko kauttaaltaan kevyt, tai alussa hieman tunnokas mutta sitten tuntuu ettei ota loppuun asti.




    Tappia ei saa säädettyä ja vakiosetillä ei tarvetta.



    Pitäs tää kuntoon saada vaikka mieli tekis ihan jotain muuta :mad:
     
  2. cellu

    cellu Gearhead

    miten olet suorittanut ilmauksen, perjantaina viimeksi ilmasin, ei ongelmaa
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tää siis pitkittäiskone ja laatikon päällä sylkkä tulipellin alla.

    Noilla monella eri tapaa kun yllä kerroin. En tiedä kuseeko ilmaus vai onko tappi vinossa käpälään nähden.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Miten sä ilmasit?
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ilmeisesti siinä on työsylkässä ilmausnippa?
    Jos on ilmattu kaikilla tavoin eikä ilmaa tule, mites pääsylinterin kunto?
     
  6. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Puhdas tippakannu ja sillä työntäen alhaalta pääsylinteriin päin, toimii.

    Tappelin saman ongelman kanssa ja lopullinen syy lopulta ilmavaivoille oli se että se seppä joka oli uusinut jarrunestesäiliön oli jättänyt sen kytkimelle menevän putken pään avaamatta.

    Näissähän se pitää veistää puukolla auki uudesta säiliöstä.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tässä pääsylinteri toimi ennen kytkin remonttia ja jarrunestesäiliön pää varmasti auki kun autossa ollut iät ajat.


    Ilmausta yritetty myös alhaalta ylös. Paineilmalla varovasti, lääkeruiskulla ja etujarrusatulasta letkulla.
     
  8. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Ajelin mäkin sillä pitkään, vasta kun joutui ilmaamaan alkoi ongelmat.

    Tuleeko nestettä työsylkästä kun painaa poljinta?
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tulee.

    Ja sokkaliitos kuiva mihin tulee jarruputki sylinterin kylkeen.
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Siis kytkintä ilmaat, miten se jarrusatulaan liittyy?? Ei ihme ettei kytkin ilmaannu, kun satulasta ilmaat :rotfl::rotfl::rotfl:
     
  11. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Vanha viidakon kikka on käyttää sitä satulan painetta kykän ilmaukseen..
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo juuri näin. Sillä saa muuten aika rajun paineen. Huomasin kun oli jo nipat kiinni ja nyppäsin letkun irti. Kyllä turskahti.


    Endoskoopilla katoin että kytkimen käpälä siellä on asemissaan.

    Tuo pelkkä sylinterin asennus jo perse kun metallinen versio oli liian paksusti valettu ja piti rälläkällä ottaa korvasta pois, ei lukitu kuten muovinen siihen valmiiksi paikalleen.
     
  13. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Jos nestettä tulee..tuleeko sieltä edelleen sit ilmaa kans?

    Vai oisko nyt kuitenkin joku muu osa palapelistä pielessä, eikös sulla ollu joku ropelihatturakennelma siellä?
     
  14. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Eli kyseessä siis uus työsylinteri?

    Vai miksi vertaillaan muovista ja valurautaista?


    Ilmasitko uuden ensin irrallaan?
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Laitoin takasin saman setin mikä siellä oli koska se ropellihatun jako meni vituiksi.

    Alunperin tilasin sachsin muovisen työsylinterin. Se "räjähti" kesken ilmauksen viimeksi.

    Tilasin metallisen tilalle mitä nyt yritän.


    Se muovinen vuosi jo kun ei ilmaantunut millään (tuli siis kuplia kokoajan ja suhisi). Tää metallinen nyt olevinaan on ilmattu.


    Irrallaan en ilmannut kun niin vittumainen paikka ja metallinen muotoon taivutettu putki ei anna hirveästi periksi. Eli niin että oisin voinut painaa mäntää sisään ja sitten pistää nipan kiinni ja sylkän laatikkoon.
     
  16. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Aijaa, ihan uus tapa mulle, taas oppi jotain uutta :rotfl::rotfl:
     
  17. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Irrottaako se kytkin?
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei, se tässä eniten vituttaa. Tuntumasta sen jo huomaa ja tottakai kokeilin myös niin että vaihde päällä ja autoa työntää kaveri niin että mulla kytkin pohjassa.
     
  19. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Kokeiles vielä jokusen kerran: nippa auki, poljin lattiaan, nippa kiinni, poljin ylös...
     
  20. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Pitäshän sen sit ilmaantua jos kerran neste kulkee ja vielä molempiin suuntiin.

    Kytkinpaketti on uus?

    Mites ne porilaiset sanookaan..

    "koit ny pärjäil" :D
     

Kerro tästä muillekin!