West Coast Street Cup 2017

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja cam67aro, 25.10.2016.

  1. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    valtope, MAZA96, Peeaa ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. DX

    DX Double Gearhead

    hienoa kalustoa oli paikalla, uusiakin tuttavuuksia, pitokin oli vissiin aikas hyvä kun kävi senverran monilla keulat ilmassa,

    päällimmäisen mieleen se harmaa vaparikupla, kone lauloi tosi kauniisti ei rötännyt yhtään, ei hiukkaakaan, katsojan vinkkelistä laite pelasi kuin kello, kun useimmiten kuplien kanssa on enempi tai vähempi pauketta ja rytyytystä se meno.

    periaatteessa niinku vakiosta hajabusasta olis änkkäri nypätty veke ja kulkuahan piisasi kympin puolelle.
     
  3. Larry

    Larry Double Gearhead

    Paljon on näköjään ollut kalustoa. Minkälaisia aikoja Escortit veteli?
     
  4. 930BiT

    930BiT 3rd gear

    En nyt tiedä että tarkoitatko harmaata vai hopeaa (musta/sininen takapää) kuplaa, mutta hopealla ajettiin nyt 2 ihan ensimmäistä testivetoa suomenmaalla koskaan.
     
  5. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

    Upee tapahtuma, iso kiitos järjestäjille sekä kilpailijoille:)
    Ilman teitä ei olisi mitään;)
    Kuvia Porin aurinkoiselta kentältä..
    https://kuvia.1g.fi/kuvat/2017/WCSC/Pori+29,7/
    Valkee esko meni 9.1, musta 8.9 ja keltainen ysin puolelle sekin.
     
    helvetinkat, superbird, Karpov ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. ET68

    ET68 1st gear

    Kiitos porin "vanhoille herroille" ,rataryhmän toiminnasta. Oli ukkoo ja siivous kävi vauhdilla selkiä säästämättä. Oli kuin armeijan tetsaukset. Tekemistänne arvosti ainakin moni katsoja.
     
    MOPOAUTO 63, three hundred ja Ade62 tykkäävät tästä.
  7. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Burnis kooste

     
    helvetinkat tykkää tästä.
  8. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Porissa taas jälleen kerran aivan loistavat kisat. Varsinkin kun vertaa Kalajoen SM:iin viikkoa aikaisemmin.
     
  9. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

    Neli minuuttinen video kisoista.
     
    DX, valtope, helvetinkat ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Hienot kisaat ,Oli kiva käydä oikein turistina paikalla ja nähdä vanhoja tuttuja ja nauttia rennosta ilmapiiristä
    Terv
    Nixxon
     
  11. TimeMachine69

    TimeMachine69 2nd gear

    Ekaa kertaa Porissa ja kyllä oli hienot järjestelyt. Iso kiitos järjestäjille! Kaikki toimi erinomaisesti. Erikoiskiitos nopeasta radasta ja ajattamisesta sekä radan putsauksesta sekä niistä paperi ja txt aikakorteista. Kilpailijoilla, järjestäjillä ja yleisöllä hyvä meininki. Oma aika parani 0,5s täällä. Niin, ja kuulutukset toimi myös loistavasti.

    Siihen taisi olla joku syy ettei saada ajaa maalilipun ali. Ne punaiset kartiot on vähän hankala hogata ja mulla taisi tulla kämmi kun jarruttelin liian aikaisin - myös parhaassa vedossani:rolleyes:

    En oikein löytänyt sopivaa luokkaa itselleni mulla kun on 11,08s (potentiaali korkeisiin 10s) 434 pikkulohko vapari. Bracket jotenkin ideana outo kun parasta aikaa aina haluaisi ajaa.

    Ens kesänä uudestaan.
     
  12. pts

    pts 2nd gear

    Tuleekohan johonki tuloksia/mistä näkisi jokaisen parhaan ajan? Nii ja olikos tuolla palkintoja (heads up:In 2 sija tais tulla) nii ja todella hienosti toimi kaikki järjestelyt.

    Sikanen
     
  13. 120ZZZ

    120ZZZ 3rd gear

    Olipa hieno päivä lauantaina Porin lentokentällä WCSC kisassa.ISO KIITOS tapahtumasta kaikille järjestelyistä vastanneista henkilöille.
    Kisaajia oli mahtava määrä ja yleisökin näytti olevan reilusti.
    Itse ajoin ensi visiitin stripillä suorittaneella 600 euron Volvo V40 T4:lla street et luokassa.Kolmannella pudotusrundilla lähtö onnistus perstuntumalla tosi hyvin ja tiesin että alle indeksin menee,mutta en lähtenyt jarruttelemaan ja menihän se 0.255s alle.Vihreä mopari jatkoi seuraavalle rundille,mutta itse olen tyytyväinen sijasta 5-7 ja aika 15.145/146.10kmh ja 2.1s 60ft.
    Ens vuonna kovempaa.
     
    DX tykkää tästä.
  14. Ade62

    Ade62 Gearhead

    Oli kyllä melko täydellinen lauantai WCSC 2. Osakilpailu Porissa. Vegan alustaa säädettiin aiemmin viikolla lähinnä etupään osalta. Ajatuksena oli et jos sattuis hyvä päivä voisi vaikka tulla uusi ennätys. Aiemmin oli Vega kulkenut 9.54. Aamulla lähdettiin 4.30 ajamaan kohti Poria.
    Ekaan vetoon mentiin 12 kulmilla. Rata oli tosi hyvässä kondiksessa. Lähtörundit 3500 ja nokka ylös. Varikolle palatessa oli kundit tonteilla tyytyväisen näköisenä. "Ajoit sit heti uuden ennätyksen" 60 jalkaa meni 1.375 aika 9.388 / 229.15kmh. Toinen veto oli vähän.iisimpi kun ekassa oli pientä jarrutteluohjelmaa maalipäässä. 9.485/228. Ja hyvin pysähtyi ennen nurmikkoa.
    Snadi tauko ennen eliminaattoria, kundit päätti et indeksi on 9.38. Ekalla rundilla tuli.vastaan yllättäen Harmaa Nova. Taitaa olla jo kolmas kerta kun porissa ekalla rundilla ajetaan Holon kanssa. Tällä kertaa Holo otti punavalon ja mä ajelin maaliin cruisaten 10.64/174. Toisella rundilla vastaan taas Nova, eli Frank Granqvist. Nova liikkeelle ja Vegalla takaa-ajoon. 20m ennen kennoja ohi ajalla 9.41/228. Ja kolmannelle kierrokselle. Vastukseksi tuli lähtöön todella tyylikäs kupla, mitä ajaa Tero Salo. Teron indeksi antoi hänelle n.1,5sekunnin etumatkan. No lapa lattiaan 0.589 reaktiolla ja kuplan kimppuun. Juuri ennen kennoja ohi ajalla 9.45/230. Semifinaaliin vastus koveni selkeästi kun vierelle tuli Niko Lindström Chevellellä. Nikon indeksi 12.3 ? Joten melko pitkä takamatka meikäläiselle. Snadit unet valoissa ja maaliviivalla oltiin Nikon kanssa vierekkäin. Vegan aika 9.42/229 mut Chevelle ensin maalissa 0.1 sekunnin turvin. Onnittelut Nikolle finaalipaikasta. Vega pronssilähtöön. Se olikin soololähtö joten kolmas sija.
    Kiitokset kaikille jotka on jeesannut. Kiitokset myös Sunrise Cruisers jälleen hienosta duunista. #Bad Vega Racing.
     
    JK311, valtope, three hundred ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. 1320

    1320 Gearhead

    Hyvät kisat oli taas, kelit suosi ja ratakin tuntui olevan kovassa kunnossa. Lähdettiin kokeilemaan, jos onnistuisi toistaa viimevuotinen temppu eli siis voittaa ET Bracketissa, vaikka tiedossa oli että helppoa se ei tulisi olemaan.
    Pieniä muutoksia tehtiin Malibuun ja heti mentiin kovempaa kuin kertaakaan tänä kesänä aikaisemmin. Taisin olla lajittelun kakkonen .008 reaktiolla ja eka pudotuskierros oli sitten soolo. Siinä piti toki kokeilla miten laitteet kulkee 12.33 indeksiin nähden.

    Tokalla kierroksella vastaan tuli Jari Kaiponen punamustalla Vegalla. Tiukka lähtö maaliin asti, kunnes selvisi että Jarilla oli syttynyt punavalo. Kolmoskierroksella vastassa oli musta '70 Chevelle jonka kuskin nimeä en nyt muista tähän hätään. Chevelle taisi hieman jäädä kuitenkin indeksistä, kun kerkesin hieman nostamaan kaasua maalipäässä ja jatkopaikka tuli. Semifinaalissa olikin tiukka vääntö Aden kanssa, maalissa oltiin kyllä aikalailla samaan aikaan ja vasta varikolla selvisi että olin voittanut tuon vedon todella pienellä erolla. Finaaliin vastukseksi tuli sitten Mikko Ruusunen El Caminolla. Tiukka lähtö tämäkin, mutta mulla oli senverran parempi reaktio, että Mikko joutui alittamaan indeksin.

    Voittohan sieltä siis tuli, helpolla se ei tullut vaan hyviä tiukkoja kisoja sai ajaa pudotuskierroksilla. Palkinnot oli/on muuten herkullisia, ja niitä on tarpeeksi!:p

    Tossa on joitakin omia lähtöjä videolla mitä toi "kameramies" onnistui videoimaan...:poff:


    Ja tuossa on toinen pätkä, kun kaveri ajeli Monzalla ennätykset uuteen uskoon.


    Kiitos järjestäjille ja kanssakilpailijoille. Porissa on aina ollut kiva käydä ajamassa, kun järjestelyt toimii ja rata on hyvässä kunnossa.
     
    DX, helvetinkat, JK311 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  16. SJ

    SJ Gearhead

    DX, helvetinkat ja Karpov tykkäävät tästä.
  17. HeseP

    HeseP Gearhead

    DX ja helvetinkat tykkäävät tästä.
  18. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    julman alhaalta löytyy motista vääntöpattia:odeek:
    hienoja vetoja:)
     
  19. gremlin

    gremlin Gearhead

    Noniin, alkaa olemaan hommat pulkassa, rojut palauteltu suurimmaksi osaksi lainapaikkoisiin, toki talli vielä siivoomatta ja järjestelemättä mutta eiköhän sekin tästä saada hoidettua.

    Mutta asiaan:

    Kiitokset kaikille kiitoksista, kisa meni tosiaan kohtuullisen hyvin.
    Kiitos myös kaikille talkoolaisille, ilahduttavasti ollaan saatu uusia kavereita mukaan toimintaan ja jengi painoi hommia sitkeesti koko päivän. ''Vanhat'' papat kun alkaa pikkuhiljaan siirtymään sivummalle niin ilahduttavaa huomata että uutta porukkaa nousee ottamaan vastuuta ja isompaa roolia kisajärjestelyissä.
    Kiitokset myös Raumalle, West Coast Racing & Cruising associationin porukkaa saatiin avuksi, ja tuli todellakin tarpeeseen.
    Kiitokset myös Porin Lemtoaseman henkilökunnalle, homma toimii kuin junan vessa.
    Kiitokset kumitus renkaista Timot, Eronen ja Lehtimäki, Antti Kivinummi/Simuna Speedshop ja Vierikko Racing.
    Kiitos FHRAn toimistolle, ripeästä toiminnasta kisalupien ja lisenssipaprujen kanssa.
    Kiitos Riverside Timers, homma toimii kyllä hienosti. Pari pientä tietokone bugia oli päivän mittaan mutta niistäkin selvittiin kohtuu ajassa. Pari erikoisempaa tapahtumaa oli muuten päivän mittaan, ensin muurahaiset valloittivat 200m aikakennon, ja sitten mehiläiset innostuivat loppunopeus kennosta. :D
    Kiitokset valokuvaajille, todella hienoa katsoa noin helvetin hyviä kuvia kisoista. Vuodesta toiseen tulee aina ihmetyksenä mimmoisia pelejä on ollut ajamassa, se on uskomatonta miten vähän tuolla lähtöalueella oikeasti pystyy seuraamaan ajoja, ja miten vähän siinä näkee kalustoa. Toki se voi olla etä se on vaan mulla noin, yläkerran tietokone kun alkaa olemaan hiukan hitaalla.
    Ja erityiskiitos kisaajille, hyvin oli porukkaa heti aamulla paikalle että saatiin katsastukset käyntiin, ja tässä kohtaa tuli Rauma Boja kyllä pelastamaan tilanteen kun pari omaa katsuria ei kerinnytkään mukaan.

    Ilmottautumiseen koitetaan viilata pikkusen uutta kuviota ensikaudeksi, eli meidän hieno toimistovaunu entisöidään ja tehdään niin että ennakkoilmottautuneille tulee oma osasto ja jälki-ilmottautuneille oma lokero, niin ei tarvitse ennakkoilmottautuneiden odotelle matti myöhästen takia paperitaan.
    Tuo ennakkoilmottautuminen/jälki-ilmottautuminen on aina pikkusen haasteellista hommaa, nyt kun alkaa noita ennakkoilmoja olemaan tuollainen määrä mitä niitä nyt oli, eli 120, on pakko viheltää peli poikki ja ilmottaa jälki-ilmottautujille ettei enään mahdu.
    Nyt jouduin sanomaan useammalle testaajalle/kilpailijalle noin, ja olisi ollut kyllä todella hyvää kalustoa mukaan kinkereisiin. :(
    Kilpailijoita saapui sitten lähes sata paikalle, jolloin otettiin muutama jo paikalla ollut jälki-ilmottautuja mukaan. Mutta tuokaan ei ole aina varmaa että pääsee mukaan kun vaan saapuu paikalle, nyt pääsi, ensi kerralla ehkä ei. Joten suositellaan nyt vielä kerran tuota ennakkoilmottautumista.
    Koitetaan josko ensikaudeksi saataisiin tähänkin vielä jotain pikku parannusta, esim jo ilmottautuneille, jotka eivät sitten pääsekkään paikalle jotain kanavaa mihin voisi ilmoittaa ettei tulekkaan. Tämä varmistaisi sen ettei jää ''tyhjiä ruutuja'' varikolle, vaan voitaisiin infota myöhäisherännäisiä että vielä mahtuu.
    Se miten ollaan päädytty sopivassa kilpailijamäärässä tonne 100 kintaalle perustuu vuosien mittaan nähtyyn toimintaan. Tolla sadan osallistujan määrällä saadaan ajettua 4-5 kierrosta lajittelua, eli 11.00-14.30 välillä. 120 osallistujalla jäädään yleensä 3 kiekkaan. Se alkaa olemaan aika vähän, varsinkin kun kaikki eivät tule heti line-uppiin, niin voi jäädä vain 2 vetoon lajittelut. Se on aika vähän kun luokista 4 viidestä on bracket luokkia.

    Nyt muuten ajettiin 11.00-14.30 reilut 400 lähtöä, kohtuullinen määrä käsittääkseni. :)

    Isompia rasvauksia ei onneks tullut, yksi burnispaikalle mutta ripeä vanhojen ja NUORTEN herrojen rataryhmä kluutasi paikan kuntoon ripeästi.

    Maaliviivalle ollaan miettitty jotain näkyvämpää, mutta vaikee oikeen keksiä mitä se olisi. Toi maalilippu juttu on pikkusen hankala sikäli että sillon täytyisi laittaa jonkunnäköstä tolppaa sinne pystyyn , ja se on aina riskaabelia tehdä kiinteitä rakennelmia jos jollain lipeää vankkuri raiteelta.

    Ja kuten Ade62 sanoi, kiitoset Sunrise Cruisers ry:lle, mutta tämän Porin kisan kylläkin järjesti Bear City Cruisers ry ;)

    Facebookissa, josko siellä muka joku on, niin löytyy West Coast Street Cup Finland niminen sivu, siellä jotain tiedotusta(hidasta semmoista) ja kuvasatoa kisoista.


    Rakkain terveisin,
    Kari Nätkin
    Bear City Cruisers ry.
     
    DX, 120ZZZ, SJ ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. gremlin

    gremlin Gearhead

    Niijuu,
    Pahoittelut palkintojen jaon puuttumisesta, siitä otan henkilökohtaisesti täyden POLIITTISEN vastuun. Unohdin tilata pokaalit ajoissa. Pokaalit tulevat sellaisen ansainneelle postissa hetkisen kuluttua.
    Mutta samaan syssyyn sitten taas kiitokset Örjan Johanssonille Färilaan Ruotsiin. Örjan pelasti tilanteen lahjoittamalla palkintojenjakoon tulleille ruotsalaista Färila Korv makkaraa, ja täytyy tunnustaa että sehän oli ihan makkaran makuista, eipä ole moista osunut kohdalle vaikka ruotsissa jonkun vuoden olen asunutkin.

    Eli, kiitos ja anteeks...
    Kari
     
    tommi67, Ade62, pts ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!