Ahtaminen suunnitelmissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Catiska, 7.8.2017.

  1. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kyllä vinkuu. Kuin vetäs kissaa hännästä.

    Mutta ääni kuuluu vain edestäpäin. Ei takaa.
     
    J.J. tykkää tästä.
  2. urho3

    urho3 Gearhead

    Pitää testata kunhan kisu tulee reissusta. Oliko sitä sopivan kokoista ruuvia mihin hintaan?
     
  3. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    90cid on kyl aika pieni. Pienin autoahdin on 2.1L ja se on kyllä liian iso.
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu hinnat kiinnostais itseäkin kun painiskelen tässä itseni kanssa kun toisaalta tommonen ruuvimallinen ois taatusti hyvä mutta oma viehätyksensä myös procharger tyyppisissä vermeissä. Ja tosiaan siis pitäs sillä 454 vortecilla päästä sinne 600kaakkiin ja 1knm asti :D
     
  5. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    No eikun ottamaan yhteyttä ja kertomaan specsejä.
     
  6. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Tollo pelottomat jotk pelkää konehuoneen lämpöjä asentaa ahtimen ulkopuolelle

    Mites jos kerran tulee lämpöongelmia turboista jos ihan vaan johtaisi konehuoneeseen kylmää ilmaa muualtakin kuin maskista läpi

    Ei kait sillä ole merkitystä missä kohdassa se cooleri on laittaa koneen päälle kuten pajerossa, samalla saa coolerin/eiden alapuolella olevalle turbolle/ille viileämpää ilmaa
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Sähköpostia tökätty ;)
     
  8. J.J.

    J.J. Gearhead

    Turbot voi laittaa vaikka takapaksiin. Ei meinaan paljon enää lämmöt kiusaa, viivekin jää yllättävän pieneksi. Konstit on monet.
    Hyviä cuulerin kennoja saa esimerkiksi Lappeenrannasta AMW :ltä, voi vaikka juottaa ne sen kiinacuulerin päätyjen väliin niin ei ole niin hinnankiroissakaan.

    Enkä nyt halua lytätä mitään konseptia, paikkansa niille on kaikille.
    Hienoa että Suomessa on osaajia joka lähtöön, ja kernaasti lysholmin sujauttaisin omankin kotteron pellin alle.
     
  9. studio57

    studio57 Gearhead

    Tuolta saa lysholmeja edukkaasti http://www.jmtech.se/
    Sieltä saa snoatit , bypass venttiilit ja hihnapyörätkin järki hintaan!!
    Mitä imuilman lämpötiloihin tulee turboilla ne ei oo ittellä ikinä olleet missään tilanteessa niin korkeet kun esim ruuviahtimella jossa välijäähdytin toki ruuvilla matalammat kuin perus rootsilla.
     
  10. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

  11. reve

    reve Gearhead

    Katoin huvikseni oman katuauton logeja parin vuoden ajalta niin kadulta kuin radalta ja ainakaan ne eivät tue tätä väitettä. Kyseessä on turboahdettu kymmenen sekunnin katuvessa ilma-ilma coolerilla. Tyhjäkäynnillä tai kruisatessa on ilman lämpö coolerin jälkeen oikeastaan aina parin asteen sisään sama kuin ulkoilman lämpötila seisoi auto sitten paikallaan tai liikkui.

    Parin vaihteen katukiihdytyksessä saa lämmöt nousemaan 5-10 astetta yli ulkolämpötilan. Korkeimmat noteeraukset löytyy varttimaililta suoran päästä jolloin kuumana kesäpäivänä pääsee neljänkympin lukemiin. Paluutiellä ollaan takaisin ulkoilman lämpötiloissa. Burniksessa nousee lämmöt johonkin kolmenkympin päälle mutta jäähtyvät takaisin ulkolämpöön ennen kuin auto on stagessa.
     
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Turboissa voi myös kuumia osia eristää. Ja jos puhutaan et A-body on ahdas, niin katsokaapa jotain Audi A/RS/4/6 2.7TT yms konehuoneita ja sieltä löytyy kumia ja muovia ihan tarpeeksi jos jotain meinaisi sulaa...
     
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    No jo, kuka tilaa ensimmäisenä ja kertoo kokemuksia

    Hinta ois kohdallaan ja pärjäis sopimattomammallakin turbolla



    Tosin ny selvisi samalla, mikä saa ne japanilaiset mopoautot ujeltamaan kuin roots;illa
     
  15. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    välijäähdyttimiin ulkoinen vesiruisku ja sisäinen vesi+metanoliruisku kisapäivinä

    ruuveihin tms. vesi+metanoli kisapäivinä sopivissa suhteissa sisälle
     
  16. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    [​IMG]

    Näinkö meinaat?
     
    Rotten tykkää tästä.
  17. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Vähän hankalia hallita noi määrät, tosin pienelläkin saadaan kyllä jäähdytysvaikutusta. Hiilidioksidiahan to ulkopuolisessa jäähdyttämisessä käytetään myös, mut on itellä testaamatta. Vesimeta osaa kans sit sotkee asioita, ehkä auttaa imulämpöihin ja deotnaatiotaipumukseen mut määrät siinäkin on sellasia et ei ehkä tehoa ainakaan lisää. Nuujorkkeris tollanen devils own systeemi ja on kyl aika hupaa kulutus, 0.6 barissa lähtee päälle ja malmillameni purkki tyhjäks vaikkei kaasuu pystyny painaa pohjaan ku vikat 50-100 metrii jolloin löi tyhjää.
     
  18. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Noiden vesiruiskujen kulutus on hubaa, taisin omaankin 1.8VW koneeseen jonkun 600-800cc ruutata minuutissa. 4l säiliötä sai kadulla olla vähän väliä täyttelemässä. Pissapojan tasoanturi oli mittaamassa, millon loppuu.
     
  19. studio57

    studio57 Gearhead

    Mulla oli joskus prochargerin kans vesi/metanooli ruisku kun ei ollu välijäähyä... sieti 4 astetta enemmän ennakoita sen kans ja se toi joku 40-50hp lisää jos oikein muistan.. mottia myöhemmin päivitystä varten purkaessa oli männät ja palotilat kuin uudessa motissa. Oli pari suutinta yksi pieni ennen ahdinta ja sit muistaakseni 660cc imuputkessa.
     
    helvetinkat tykkää tästä.
  20. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Oma konsepti aikoinaan oli. VW 1.8 8v GTi motti, Saabin k-jetillä, Volvo T5 Mitsu ahtimella, aivan loistava ahdin, by-pass, hukkis yms kaikki itsessään ja reagoi nopeasti ja kesti ahtoja 1.2b ar saakka, en edes päässyt liki sitä kokeiluissa. Niin ja koppa paino 890kg.
    Vakio 10:1cr 118hp.
    G60 männät 7.8:1cr 0.5 ahdoilla 178hp, ilman vesiruiskua.
    Vesiruisku ja 300 asteinen Cranen turbonokka 238hp. Ei välijäähyä.
    Ja tämä tosiaan ihan takapiharakentelulla
    https://drive.google.com/file/d/0B-ewMvyXjgoBZnhOa2VXTFVEaDg/view?usp=sharing
    [​IMG]
     
    helvetinkat, Valapatto ja jariha tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!