Heikko tyhjäkäynti ja sammahtaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Kuitsu, 6.8.2017.

  1. Kuitsu

    Kuitsu 1st gear

    Ryyppyläppä oli ihan auki. Ja kylmänä ennen starttausta kaasua kerran polkaistaessa sulkeutuu.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja lämpimänä läppä auki?
     
  3. Kuitsu

    Kuitsu 1st gear

    Näin juuri.
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kaashuttimessa on roskha.
     
    KajS tykkää tästä.
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Viisaintahan se ois purkaa ja kattoa sen kunto ja bensanpinta ym ja puhdistaa jokatapauksessa.

    Anturi tai muukin voi olla.
     
  6. Kuitsu

    Kuitsu 1st gear

    Purkuhommiin siis.
     
  7. Kuitsu

    Kuitsu 1st gear

    Ehkä myös tukkoinen polttoainesuovatin? Kunhan sen ensin löytäisin :odoops:
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Alkup on kaasarille tulevan bensputken sisällä tai siis kaasarin sisällä tin putken jälkeen.
     
  9. Kuitsu

    Kuitsu 1st gear

    Myös kaasua polkiessa ilmenee sammuminen kun pitäisi liikkeelle lähteä.
     
  10. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Kyllä se imuvuodolta vaikuttaisi, jos liikkeelle lähtiessäkin meinaa sammua. Ne vuotavat letkut on aika hankalia joskus diagnosoida.
    Tai voihan se vuotaa jostain kaasarin tiivisteen välistäkin.
     
    KajS tykkää tästä.
  11. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Liikkeelle lähtiessä astuu mukaan kiihdytyspumppu... Kaasari irti ja putsaukseen ynnä korjaussarja kiinni. Toki jos siellä ap vuotoa niin sekin vaikuttaa, kaikki letkut syyniin. Unohtamatta jarrutehostinta ja sen letkua.
     
  12. grantorino

    grantorino Gearhead

    Voi EGR venttiilikin temppuilla.
    Kannattaa tsekata sen toiminta.
     
  13. Kuitsu

    Kuitsu 1st gear

    Joo tämä EGR-venttiili minua on vaivannut. Ja se missä se sijaitsee?
     
  14. Kuitsu

    Kuitsu 1st gear

    Nyt löytyi EGR-venttiili. Näkyy siihen menevä letku otetun pois ja laitettu ruuvi päähän.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Se on sitten aiemmin jo hajonnut ja nyt pois pelistä eli ei pitäs olla sun ongelnan syy.
     
  16. KajS

    KajS Gearhead

    Kuten toyopet sanoi: kaasarin ja imusarjan välistä. Se tiiviste falskatessaan pilaa päivän heti aamusta (jos siis käynnistät auton aamulla). Mun helpoimmat "viritykset" on olleet kaasarin/tbin ja imusarjan välisen tiivisteen vaihtoa/elvytys. Sitte kun olet laittanut hyvän tiivisteen, laita kierrelukitetta kaasarin pinnapultteihin, ei tarvii joka viikko kiristellä.
     
  17. Kni

    Kni 1st gear

    Mulla oli sama ongelma, alipaineletkut vaikutti olevan kunnossa mutta kun otti letkut irti yksi kerrallaan ja sormi toiseen päähän ja imas niin löytys muutaman vuotokohta. Sitten vaihdoin kaikki letkut
     
  18. LPV

    LPV 3rd gear

    Se bensafiltteri kannattaa myös vaihtaa, se pieni sormen mittainen QJn polttoaineen sisäänmenossa. Ainakin kun polkee kaasua se saattaa imaista roskat suodatinta vasten ja kone sammuu kun ei saa ruokaa... Meillä oli tuollainen STW monta vuotta. Minkä värinen sun on ja mikä rekisteri?
     
  19. Kuitsu

    Kuitsu 1st gear

    Ihan jäänyt foorumi muun elämän varjoon :odeek: Joo, tämä on valkea JIB-29.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hyvä että noin päin! Välillä tuntuu että muu elämä jää foorumin varjoon :D
     
    wilburi tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!