SET/PET CUP arvolla 2017

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja 120ZZZ, 31.1.2017.

  1. gremlin

    gremlin Gearhead

    Sulla ei toi ymmärrys välillä tunnu riittävän siihen että kun toi sun autos on semmonen mikä vaatii loppumatkalla liimattua rataa, niin se EI automaattisesti tee semmosesta radasta paskaa missä ei ole ikinä ollut tarkoitustakaan liimata loppuun asti.
    Se ei vaan ole sulle sopiva rata!
    Ihan sama kun mä sanosin et sun autos on ihan paska, ja sää oot ihan paska rakentaja kun et saa autoos pitoa, kun muut saa?
    Niinhän en tietenkään sano, koska en ole niin idiootti että haukkuisin sellaista asiaa minkä tiedän olevan toisin, johtuen siitä että mulla (ainakin tässä tapauksessa) riittää käsityskyky tämmöiseen asiaan.

    Meillä on ihan tarkoituski pitää toi rata tommosena, johtuen ihan siitä syystä et jarrutusmatka käy lyhyeksi mikäli vielä annetaan nopeuksien nousta preppaamalla sitä pidemmälle.
    Yleensä kuskit kelle toi meen radan preppaus ei riitä, on sen verran sivistyneitä, ja hyvällä ymmärryskyvyllä varustettuja. et ne ei huuda kurkku suorana et paska rata, vaan ymmärtää sen et heidän pitää vaan mennä sellaisille suorituspaikoille missä pystyy täysillä vetämään, turvallisesti.

    P.S, kertoisikko vielä paljonko sulla oikeen on tehoa ja mimmosia aikoja olet päässyt, ihan siis puhtaasta mielenkiinnosta kyselen kun on tullus jonkin verrankin käytyä kisoissa missä on ollut suht nopeita etuvetosia ajamassa.
     
  2. wiltzu81

    wiltzu81 1st gear

    Kyllä ymmärrys riittää siihen että Porin rata ei mun autolle sovi kuin testaamiseen. Toi paskaa teksti oli vastauksena cutlass cruiserin provoon kun se ei ymmärtänyt mun viestistä tota etuveto kohtaa.

    Mielestäni en ole kurkku suorana huutanut, todennut vaan että huono rata tehokkaalle etuvetoselle. Onhan siellä takavetoiset ihan ok aikoja ajanut.

    11.006s/226.83kmh/1100kg ja 60 jalkaa 1.8-1.9 välissä Alastarossa. Porissa pääsee kyllä 2.0s 60 Jalkasen mutta loppumatka menee sutien koska ei kumia eikä liimaa.

    Ei toi nyt mikään erityisen nopea ole vaikka onkin Suomen nopein etuveto vartilla, tiedän kyllä että jenkeissä menee etuvetoiset paljon kovempaa. Auto on kuitenkin katuauto ja katsastettu joka vuosi ja kulkee mailillakin yli 300kmh. 641hv/735nm on mitattu.
     
  3. pinola

    pinola Gearhead

    Ei kai niinkään huono rata tehokkaalle etuvetoiselle vaan etuvetoiselle katuautolle jossa alusta ja renkaat ei vaan riitä preppaamattomalle radalle.
     
  4. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Kyllä ymmärsi. ..mutta sä et vissiin vieläkään ymmärrä ettei se tee radasta paskaa jos se ei satu sopimaan sun autolle.
     
  5. wiltzu81

    wiltzu81 1st gear

    No ei se näköjään sulle maaliin saakka mennyt kun jaksat vieläkin jauhaa tuota kuuluisaa paskaa.
     
  6. wiltzu81

    wiltzu81 1st gear

    Renkaathan tuossa on juu liian pienet. Isommat ei vaan mahdu koska autolla tarvii vähän pystyä kääntämään rattiakin. Kaikenhan saa sovitettua mutta isommat renkaat tarvis lisää tilaa tulipellistä jonka haluan ainakin tässä vaiheessa pitää koskemattomana.

    +500hv tehoilla auto kulki 11,037s vuonna 2013. Sen jälkeen on tullut lisää tehoa +100hv/+150nm joka tuntuu haihtuvan rengas savuna ilmaan. Alastarossakin täyttä tehoa voi käyttää vain nelosvaihteella, pienemmillä vaihteilla ahtopainetta on tiputettu.
     
  7. pinola

    pinola Gearhead

    Joo tavallaan positiivinen ongelma muttei kovin helposti ratkaistavissa jos autolla meinaa normaaliajojakin ajaa ja pitää orkkistyylisenä. Mutta kovaa se menee silti, toivottavasti finaaleissa vielä kovempaa

    Venäjällä oli viimevuonna aika paljonkin etuvetoisia ajamassa, kovimmat lähellä jo 8s aikoja. Ne ei välittäny mitään siitä että rata oli prepattu vain 200m mutta ne olikin aika radikaaleja kilpureita, niihin verrattaessa toi 11s katuautolla on kova suoritus.
     
    Muokattu: 20.8.2017
  8. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Onneks ei tarvi yksin jauhaa....
     
  9. wiltzu81

    wiltzu81 1st gear

    Joo toivotaan että finaaleissa sais ajaa hiukan enemmän mitä viime vuonna. Nyt ei onneksi näytä olevan sitä Viron sarjaa tai muitakaan vierailijoita.

    Huonolla pidolla ajo menee ihan pumppailuksi ja vaihdemissejä tulee tosi helposti H kaavio lootalla. Muutaman kerran oon onnistunu 10000rpm moottorijarruun ja kerran halkesi venalukot jolloin vena tippu männän päälle. Tämän vuoksi en halua ajaa täysiä kuin hyvällä pidolla.

    Suorakytkyloota olis kiva mutta sitten noi katuajot taitais jäädä.
     
  10. Catiska

    Catiska Gearhead

    Onko set/pet porukoilla fb-ryhmää? Alkaa kovasti tuntua siltä että ensi kesäksi voisin vaihtaa luokan jompaan kumpaan. Pitää sääntöjä tutkia vielä, kumpaan.
     

Kerro tästä muillekin!