Holley Sniper EFI-system?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dean66, 11.7.2017.

  1. SBM

    SBM 2nd gear

    Jos laitat tommosen esim. isonokkaisen moottorin kaveriksi, niin se säädetään nimenomaan läppärillä kohdilleen.
     
  2. puna niska

    puna niska Gearhead

    Tarkennan senverran että tarkoitin kaikkia näitä ruisku paketteja en ees kattonu pääsekö ton "älyn" sisään läppärillä jos pääsee niin peukku ylös varsinkin jos sinne on tällätty tarpeeks vaihtoehtoja.
     
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Engine Masters 2 osassa testasivat kaasari vs ruisku, niin ruiskupa ei toiminutkaan 2 taso imarilla, vaan piti vaihtaa yksitaso.
     
  5. Leppälän Manu

    Leppälän Manu 1st gear

    Ei liene kukaan raaskinut vielä ostaa??? Sen verran on itseä jäänyt häiritsemään tuo, jotta kun auto saadaan vuoden vaihteen jälkeen takaisin nippuun ja todetaan toimivaksi niin taidan moisen laittaa kiinni. Varsinkin talvikäyttö ja vakaa tyhjäkäynti houkuttelevat.
     
    jamba tykkää tästä.
  6. lake ender

    lake ender Gearhead

    Vajaan kesän ollu ajossa sbc:ssä. Helppo asentaa, selkeet ohjeet. Toimii hyvin. Sytkänohjausta en ole vielä laittanu, kipinä tulee perinteisellä HEI:llä toistaiseksi.
    Miinuksena löysä toisioläppien palautusjousi. Jätti läppiä välistä vähän auki ja tyhjäkäynnin korkeeksi. Toinen miinus oli lämpötila-anturi, joka ei ainakaan tossa sbc:n imusarjassa suostunu lämpiämään millään yli 150 asteen, joka on raja itseoppimiselle. Toinen anturi tilalle, joka reagoi nopeemmin, niin johan rupes dataa tallentumaan. Jenkkifoorumeilla on aiheesta hyvin jo juttua.
     
    jamba ja Leppälän Manu tykkäävät tästä.
  7. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kiintoisaa kuulla välillä positiivistakin...millanen kone ja kokoonpano sinulla on Sniperin alla ?

    Käyttää GM CTS-anturia, niin luulisi toimivan...vai minkä laitoit ?
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ainakin noissa 80- luvun saab laitteissa ruiskukansi on ihan eri mailmasta mitä kaasari kansi. Ruiskukansi ja tuplakaasarit varmaan antaa enemmän voimaa mitä pelkkä vakio k jet.

    Tais volvoissakin olla jotain tollasta että kaasari koottu paskimmilla osilla ja ruiskulaite sitten parempi nokka ja kansi. Yleensä noissa kaasarin kohtalo tuntuu olevan umpi paska imusarjakin, eikä ne loppuajan kaasaritkaan mitään parhaita ole.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu tätä itsekin meinasin! Pitäs dynottaa raakasti.
     
  10. lake ender

    lake ender Gearhead

    Saman anturin laitoin, mutta toisen. Jenkkipojilla ollu samoja ongelmia kun anturi on imusarjassa, suoraan kannessa vois toimia paremmin. Kone on 350:nen portatuilla 882 kansilla ja compin 262 nokalla. Imusarjana edel rpm ja lyhyet peltisarjat. Persdynolla kulkee riittävästi :)
     
  11. Leppälän Manu

    Leppälän Manu 1st gear

    Miten sniper käyttäytyy verrattuna kaasuttimeen? Mikä kaasari oli ennen sniperiä?
     
  12. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Toisessa kannessahan olisi toinen paikka, jos kierre vaan passaa olemassa oleviin kansiin, anturissa oletettavasti normi 3/8 NPT...tuntuu vaan oudolta että termarin vieressä oleva anturi ei toimisi.
    Olisiko oikeasti kyse vain huonolaatuisista antureista ?
     
  13. lake ender

    lake ender Gearhead

    Voi olla huonolaatunen anturikin. Sattu hyllyssä olemaan TBI ruiskun anturi, joka oli vastaava. Nyt näyttää lämpömittari ja sniperin näyttö samaa lämpötilaa, kun ensin oli n. 20 asteen heitto. Mittarin anturi on kannessa, siitä ajatus paikan vaikutuksesta.
    Sniper vaatii siis 150f lämpötilan ennenkuin lähtee itseoppiminen päälle. Kannattaa muuten ajella vaan paljon ja eritavoin, niin käytös paranee koko ajan.
    Aikasemmin oli TBI ruutta ohjattuna megalla. Toimihan sekin, mutta virtaukset alko ahistaa. Vaihtoehtona oli hommata isompi läppärunko ym., mutta lähes samaan rahaan sai sitte koko Sniper systeeminkin.
     
    barracud tykkää tästä.
  14. jamba

    jamba Gearhead

    Laitappa sit kokemukset tänne.
     
  15. tinkemaster

    tinkemaster 3rd gear

    Onkos muille tullut käytännön kokemuksia systeemistä? itseä vähän houkuttaa, varsinkin jos tuota kovaa kulutusta saisi yhtään alaspäin.
     
  16. peltsi

    peltsi Gearhead

    Vaikuttaa pätevältä laitteelta ja hintakaan pahasti isompi ole kuin hyvällä kaasarilla.
    Jos ei ole osaamista kaasuttimien säätämisestä niin tämä on varmasti hyvä kapistus.
    Tehoissakin melkein kaasarin tasolla...
    [​IMG]
     
  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ja näkyy tulevan vääntökin inan alempaa eli alakierroksilla oletetusti parempi seoksenmuodostus mitä ilmeisimmin??

    Jos pitäs joku näistä bolt-on ruiskuista laittaa niin varmaan toi hollikan systeemi ois siellä kärkipäässä :)
     
  18. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Nyt vaan odotellaan sitä paskamyrskyä kuinka ton on pakko olla kaasutinvalmistajan maksama testi, kun kaasutin on voittanut ruiskun edes jollain osa-alueella :eek:. Eikun hupsista se ruiskukin oli Holley :)
     
    Karpov tykkää tästä.
  19. Vermilion

    Vermilion Gearhead


    Heh, voihan tota ruiskuksi kutsua, mutta jokaiselle sylinterille oma ruiskusuutin pesee tuon kyllä säädettävyyssä, tasaisemmassa ruiskutukessa ja yleensä saadaan paremmat tehotkin.

    https://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford+Cortina+-71+V6/PCE148.1032.jpg

    Tossa sellaisen "kunnon" ruiskun mallia, tosin ei pääse kyllä helpolla..
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Se on hyvä että ruisku alkaa olla jo lähes kaasarin tasolla :D
     

Kerro tästä muillekin!