Letukan L98

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jza, 31.5.2017.

  1. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ihanko totta? Tossa nimittäin bensamittari ei tiedä maailmanmenosta tuon taivaallista (eikä oikeastaan mikään muukaan sähköllä toimiva laite tai anturi) ja näyttää aina tyhjää... Tankki on kyllä aika lailla täynnä, mutta jos siinä tuommoinen omituisuus on, niin tarviikin alkaa etsimään anturivikaa. Kulutuskin kyllä antaisi myöten moiselle, kun ei edes kymmentä satasella tajua viedä, vaikka on jokin hemmetin tiheä ahteri.
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Mä en sillä autolla ajanu, enkä ollu toteamassa tuota ominaisuutta, enkä myöskään tunne C4:sen temppuja, mutta tuskin kaveri sitä keksi omasta päästään.
    Oli ollu eka kerralla itsekin ihmeissään minne kulku hävisi, ja muistaakseni oli sit jostakin selvittäny että se kuuluu asiaan.
     
  3. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Mullakin oli tbi vanissa samanlainen turvajärjestelmä mutta se lakkasi toimimasta kun vaihtoi sen tankin sisään tulevan filtterin puhtaaseen ja vähän ehjemmän letkun siihen pumpun painepuolelle
     
  4. fenix

    fenix 3rd gear

    Corvetesta ei tietoa, mutta useimmissa firebirdeissä ja camaroissa on niin surkea sumppu pumpun ympärillä, että hörii tyhjää helposti alle 1/4. En ole kuullut ennen moisesta turvajärjestelmästä edes finnsharkilla c4:sta ja tämä olisi luonnollisin teoria.
     
  5. fenix

    fenix 3rd gear

    Joko luit vikakoodin?
    Aloita siitä ja jos epäilet yhä bensanpaineen riittävyyttä niin laita yv. ja lainaan painemittaria pitkällä letkulla. Siellä on pelkääjänpuolen bensakiskossa venttiili mittausta varten. Ensimmäinen tpi oli -90 firebird mapilla, dual cat ja 3.23 perällä. Maantien varressa kun on niitä puisia valotolppia... Pelkästään airfoil viritteisenä se otti kahden valotolpan välillä paikaltaan 100kmh. Jos noiden tolppien etäisyys on vakio niin tuosta helppo ja hyvä mittari. Renkaat oli kovat korput ja pito lähti helposti. Uusilla kumeilla hävisi puolet niistä persdynotehoista :D Tarkista nyt vielä että vaihteiston vaijeri on varmasti kireällä kaasuläpässä läppien ollessa täysin auki.
     
  6. atobee

    atobee Gearhead

    Myy se autosi ja osta joku diisseli ranskis 80-luvulta niin saat sitä kaipaamaasi kiihtyvyyttä ja vauhdin hurmaa. Talbot olisi siulle sopiva kun on Mopari. :D
     
  7. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Moparimiehethä o sikäli etuoikeutetus asemas et voi iha Fiiatista lähtien valita mieleisen kulettimen:p
     
    Roc tykkää tästä.
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onko vikakoodit poistettu ottamalla vikavalon polttimo pois. Ei olis ensimmäionen kerta ja koodi päällä vissiin sytkä ei säädy ollenkaan vaan pysyy siinä mihin se on laitettu, esim 0 ° .
     
  9. Formula400

    Formula400 1st gear

    Minulla on tuommoinen -85 tpi vette ja siihen on vaihdettu Cranen 272 nokka ja se meni omilla vähän kanavia putsatuilla kansilla 13.5 varttimaili ja perävälitys on ilmeisesti se 3.07 välityksillä oleva..Satasen vauhdista kone pyörii 1600rpm turbiinilukko päällä ja laatikkona tuo th-700r4.Kansiksi vaihdoin sporstman 2 ja keinuiksi 1.65 välitteiset alumiinirullakeinut ja viimeksi kun kokeilin niin varttimaili meni 12.5 ja 184kmh ja samalla kertaa meni 0-145kmh 8.002s.Renkaina 255/50/16 katusliksit,normirenkailla auto tahtoo sutia turhaan.Ei tuo vette nyt niin hidas pitäisi olla että ranskis pärjää
     
  10. Harba

    Harba 3rd gear

    3.07 perällä satasen vauhdissa on 1800 kierrosta, pitkällä perällä 1600. Tosi hyvä aika jos ei muita muutoksia ole tehty.
     
  11. Roc

    Roc Gearhead

    On todella kova aika TPI vetelle 12.5 ja 184km/h. Loppunopeudesta laskien voimaa koneessa jo lähemmäs 500hv.
     
  12. Formula400

    Formula400 1st gear

    Tuo perävälitys on perimätietoa ja ilmeisesti ei pidä paikkansa vaan on vielä pidempi versio.Tuo veten kone on tehty sen vanhan v8 artikkelin mukaan joka oli joskus 2006-07 vaiheessa lehdessä,sillä on nyt ajettu noin 8000km ja kulku on tosiaan huomattavasti kovempaa mitä uskoisi kun minulla on ollut isolohkoisia chevyjä ja chrysleria.
     
  13. Roc

    Roc Gearhead

    Onko tuo aika ja loppunopeus missä ajettu?
    V8-magazinen autolla taidettiin päästä nippanappa alle 14 sekunnin ja konetehokin tais olla muistaakseni noin 300hv.
     
  14. max

    max Double Gearhead

    Formula 400:sen motissa "Sportsmanit" ja "Crane" tulevat ilmeisen hyvin keskenään toimeen.Kovaa kulkee!!
     
  15. Formula400

    Formula400 1st gear

    Tuolla Pudasjärvellä oon aina silloin tällöin käynyt ajelemassa,on tuota moottoria hierottu kuntoon toki pitkän aikaa ja kannet ja imusarja viilattu kohdalleen ja bensavehkeet ja syttyvehkeet laitettu parempaan kuosiin.Joskus on mielessä käynyt että mitä tuo vette menisi jos vaihtas siihen nopeamman perän? 3.54 välitystä olen miettinut mutta ikää alkaa olla ja terveyskään ei ole enään parhaasta päästä,omistuksessa ollut kaikki muut korimallit paitsi avoautoa en ole koskaan omistanut ja joskus käynyt mielessä että jos vielä semmosen laittas ennen eläke päiviä.
     
  16. max

    max Double Gearhead

    Mulla oli myös tuollaiset tuollaiset "Sportsman II" kannet ja nehän sitten portattiin aika pitkälle ja imukanava on jo sitten pitkälle yli 200cc.
    Luovuin niistä sitten,koska mielestäni olivat jo liian isot 350 kokoseen mottiin,jolla pitäis kadullakin yritellä.
    Varmaan tehokkaat 400 SBC:n kaverina,ja samaan osoitteeseen toimitin myös tällaisen 400 motin minne meni Sporstmanit.
    Onko sulla nää kannet vino vai suoratulppaista versiota,ja onko näitä kansia muokattu?
     
    Muokattu: 24.8.2017
  17. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Nuo MAXin sporsmanit on kyllä nätit kanaviltaan ja kanavakoko on vähän vajaa 210cc.
    Mainiot siis 400 mottiin.

    Tästä onkin helppo aasinsilta 400:seen TPI-koneeseen jollainen tehtiin joskus 90-luvulla.
    Auto oli Firebirdi ja sen tpi-koneesta käytettiin kannet joita vähän hipelöitiin ja tpi-kamat lyötiin sellaisenaan(!) 400:sen päälle, johon oli laitettu joku perus virinokka.
    Kuten arvata saattaa, vääntöä ja voimaa oli hurjasti tyhjäkäynnistä 4 tonniin, mutta ylemmäs ei paljon ollut hyötyä kierrättää.
    Auto kävi dynossakin, jossa tekivät jotain pientä ruiskulle, ja huudattivat hullut sitä yli 6 tonnia!
    Se oli kyllä turhaa, sillä parhaat voimat oli pelissä jo 3500 kierroksen paikkeilla.

    Vähän hassusta kombinaatiosta huolimatta, (tai jopa sen takia) auto oli kyllä hauska ajettava kadulla.
     
  18. Formula400

    Formula400 1st gear

    Nuo Sporstmanit on vinotulppaset versiot ja tulpanjohtojen kanssa oli ongelmia kun tulpat ovat tosi lähellä peltisarjoja ja en saanut muita kun keraamisilla päillä olevilla johtosarjoilla tulpanjohtoja sulamasta.Kannet ja imusarja kävi ruotsissa serkkupojan kaverilla "hoidossa" ja minusta näytti että kanavakoko ei ollut hirveästi muuttunut mutta muoto näytti vähän erillaiselta ja kannet oli höylätty.Samalla sieltä tuli 2 ECMää joista sain neuvon että toinen radalle ja toinen kadulle,käytössä en ole huomannut suurta eroa persetuntumalla ainakaan.
     
  19. max

    max Double Gearhead

    Sorry vielä että vähän Off Topic.
    Hyvää työtä on näemmä hurrit tehneet,kun Vette noin villisti kulkee.
    Omat(ex) Sporstmanit vaativat pitkän ja hartaan kaivutyön,mutta se kannatti.Olen hävittänyt johonkin virtauspenkkipöytäkirjan mutta muistaakseni "max teoreettinen HP" osoitti 550 HP lukemaa.
    En taida paljon valehdella kun muistelisin että lähtökohta oli alle 500 HP.
    Tämä tietysti teoreettista virtauspenkin kertomaa,ja käytäntö sitten jo vähän eri juttu.
    Mut mielenkiinnolla odottelen minkälainen isolohkon tappaja Mikkelistä aikanaan syntyy.

    Edit.Omassa tapauksessani oli kyseessä myös nämä vinotulppaiset mallit,ja olivat myös hankalat muutaman tulpan osalta,koska tulpanhattu nojasi suoraan peltisarjaan.Käsittääkseni tästä "vinotulppaisuudesta" ei ole mitään käytännön riemua suoratulppaisiin verrattuna.
     
    Muokattu: 25.8.2017
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ihan vakiolla koskemattomilla dartII kantisella hylsyllä ajoin joskus -90 luvun alussa 12.3 vartilla. Olisko ne olleet sportsman 200 vinotulppaset.
     

Kerro tästä muillekin!