Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. JL-

    JL- 3rd gear

  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Saattaa olla parempi kuin ei mitään, mutta itse hain romikselta originaaliosan.

    Noin yleisellä tasolla, jonkun osan korkea hinta ei takaa korkeaa laatua, mutta alhainen hinta takaa alhaisen laadun.
     
    rb tykkää tästä.
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mikäs avuksi kun tuo digitaalinen lämmönsäädin (1991) temppuilee?

    Puhallusasennot ym toimii mutta välillä kun painaa kylmää tai kuumaa, ei palkki liiku.

    Tottakai syksyn tullen: :D
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Voip johtua siitä, että se läpän moottorikaan ei liiku.
    Takapään liitintä on joutunu joskus putsaileen ja piirilevyä juottaan uusiksi.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Okei eli se pystys tekemään tollasen?

    Sen huomasin että kylmällä autolla kun lähtee kylmiltään niin toimii. Lämmetessään (kun ruutu lämpee) niin lakkaa toimimasta.


    Tulee ihan muuan merkin climatronic vibat :D
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tossa tapauksessa kattelisin ne juotokset siitä säätimen levyltä.
     
  7. mikalindgren

    mikalindgren 2nd gear

    Moi. Itselläni chevy van -98 6.5td teki kulkiessaan sitä että kun kone lämpeni niin tyhjäkäynnillä jätti kierrokset ylös ja tuntui ettei käynyt kaikilla ja heti kun avitti kaasulla niin käynti tasaantui mutta kierrokset toki pysyi ylhäällä ja ajossa noin 100km/h vauhdissa tuli välillä nykäsyjä aivain kuin syöttö olisi kokonaan loppunut. Tähän asti lähti käyntiin kuin palmun alta ennenkuin alkoi käynnistyskin olemaan jo sahaamista.Tankki oli tuossa välissä irti ja vaihdoin samalla siirtopumpun. Nyt pmd vaihdettu,mikään ei muuttunut hetkeen mutta nyt ei lähde käyntiin. Putket oli irti suuttimilta ja disukkaa ei tule suuttimille.Vikakoodeja ei löydy eikä ilmoita. Tuttu ehdotti kampuran asentotunnistinta? Tässä tietenkin se että liittyykö viat edes toisiinsa.
    Löytyisikö mielipiteitä mitä tutkia ja miten?
    Paluu puolelta ei ainetta tule startatessa.
    t. Mika
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mistäs purkamatta tietää mikä ristikko käy kardaaniin? Rokkiauto tarjos eri vaihtoehtoja. Oli sisä ja ulkoklipsillä ym.

    Perus 5bolt akseleilla ja yks kardaani.
     
  9. nova 76

    nova 76 2nd gear

    Pumppaako se siirtopumppu? Sehän saa virran alkuperäisesti jonkun öljypainekytkimen kautta.
     
  10. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Ei semmoista ole olemassa kuin "5 bolt". 10 bolt ja 14 bolt tarkottaa akseleita, tarkoitat vissiin että vanteet on viidellä mutterilla kiinni. Eikä noitten perusteella voi päätellä ristikon kokoa.

    Jos siellä on vaihtoehdot vaan sisä- ja ulkoklipseillä niin senhän näkee silmällä?
     
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    öljynpaineanturin kautta
     
    nova 76 tykkää tästä.
  12. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Onko kellään tarvetta k5 blazerille?

    Täysrempattu 6.2l dieseli koneena. Ollut mulla vuodesta 2008.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Okei....

    Luulin että noissa 6-8pulttisissa ois jytymmät osat alustassa mutta ei se 5-pulttisuus sitten näemmä vaikuta mihinkään...
     
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mun mielestä niitä variantteja on sen verran, et on parasta könytä alle tönärin kanssa. Ja mitata molemmat suunnat.
     
    Karpov tykkää tästä.
  15. JL-

    JL- 3rd gear

    Kun vaihtaa mosan 6->8-mukiseen ja vaihdetaan tuo ohjausboksin "lastu", niin vaihdetaanko vain boksin luukun takaa löytyvä isompi mötti (esim ANLW-tekstillä) vai myös se viereinen pienempi mikälie?
     
  16. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Pienempi on CALPAK...riittää että vaihdat sen isomman eli PROM:n.

    Luulen että CALPACK on käytännössä lähes sama kaikissa...sisältää ne kaikkein kriittisimmät tiedot, että moottori pysyy välttävästi käynnissä hätätilanteessa.
     
    JL- tykkää tästä.
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Se autto jees!
    Kävin kaikki juotokset läpi.

    On sellasta paskamuovia sitten se kotelo että hellästi purkamaan. Oli jo murtunut appari puolen korvat vallan (millä tulee koetauluun kiinni)
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  18. tonokki

    tonokki 1st gear

    Cruise ongelma on selvinnyt sen verran tossa porvoo-oulu välillä että aina kun auton sammuttaa hetkeksi niin taas peuhaa jonkin aikaa vaikka kytkee päälle ja pois. pysyy päällä vaikka 200kilometriä jos ei kytke välillä pois.ilmeisesti siis joku vika nollaantuu esim tankkauksen aikana. Ja turbiini lukko toimii lämpimänä niinkuin kuuluu, mutta kylmänä kestää kauemmin ennen kun kytkee päälle. Kärry perässä ilmeisesti lämpeni nopeempaa kun kytki kylmä käynnistyksen jälkeen normaalisti päälle hetken ajon jälkeen

    Onko keskuslukolle jotain omaa sulaketta kun on kokonaan pimeenä?
     
  19. tst

    tst Gearhead

    Samaa teki kun solenoidit takkusi, hetkeksi sammutti niin pelasi jonkun matkaa.
    Koneen lämpöä se turbaanilukko haistelee, kun termostaattikotelosta ottaa johdon irti niin nopeampi kylmäkäynnistys tyhjäkäynti menee päälle ja lukko ei mene
     
  20. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

Kerro tästä muillekin!