Tänne Chevrolet Caprice sedanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja NPP, 21.9.2008.

  1. speedy

    speedy Double Gearhead

  2. speedy

    speedy Double Gearhead

  3. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

  4. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    No, olihan siinä sentään ruostekuprut mainittu.. Jotka näkyy kyllä niiden onnettomissa kuvissakin aika pahasti.:confused:
     
  5. speedy

    speedy Double Gearhead

    Jos nyt jotain kiinnostaa, niin nyt on Saarijärven Karpaasi tsekattu. Tekniikka ok. Kori helvetin huono .
     
    Saetkae tykkää tästä.
  6. speedy

    speedy Double Gearhead

  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Saako vinyylikattosesta capricesta sitä takalasin alla olevaan erillisen näköstä palikkaa irti mitenkään?

    Saisi sen välin putsattua kaikesta neulasista ja lehdistä..
     
  8. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Itse myös katsellut tuota, nettiautonkin puolelta (en varsinaisesti ostomielessä). Ilmeisesti Neuvostoliiton suurlähetystön entinen auto kun Tehtaankadulta? :) Rengastus hassu ja kone kysymysmerkki, centerbolt-kannet, peltipakosarjat jne. Muutoin vaikuttaa äkkiseltään räpeltämättömän alkuperäiseltä?
     
  9. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Käytiin ostamassa vuosimallin 1985 sedan Caprice. Musta ilman vinyylikattoa, sisusta viininpunainen eli "Maroon". Suomiauto, ensimmäinen omistaja Oulujoki Oy.

    Kohta 32 vuotiaaksi Suomiautoksi yllättävänkin tervepeltinen, toki pientä sipisteltävää löytyy sieltä täältä mutta yleisolemusta vois silti kuvailla sanalla "ryhdikäs". C-pilarin korisaumat perinteiseen tyyliin irvistää, mutta esim. ovet ei roiku eikä niiden alareunat ole turvoksissa. Auto on ainakin kertaalleen ylimaalattu joskus, maalipinta ei mitään näyttelytasoa mutta kesäautossa menee sellaisenaan. Joskus vois sitten korin käydä läpi ja maalauttaa uusiksi, jos/kun tästä tulee vakituinen suhde. Tekniikka on 305cid+TH200 (3v) ja lukkoperä jollain aavikkovälityksellä. 5x5" jako eli joku taksi/poliisialusta? Korissa ei käytännössä ollut osapuutteita, eli mm. kaikki kromit on paikoillaan ja hyväkuntoisia. Sisustaan jotain pientä vois metsästää ebaystä tai purkuautoista ja epäkuntoisena puretun ilmastoinnin osat tässä täytyy hankkia, niitä tosin näyttää saavan hyvin uutena eikä ole järjettömän hintaisia (kuivain, kenno, kompura...). Oviin uudet tiivisteet.

    Säilytysteknisistä syistä haetaan auto ~600km päästä kotiin vasta keväällä, joten sinne asti haalitaan osia ja suunnitellaan. Novasta hajonneen ja ylimääräiseksi jääneen TH350:n kunnostus tässä tulee aloittaa ja heittää se Capriceen paikalleen vaikka ens talvena; TH200 kun siinä on vähän puolikuntoinen, vaikka sillä voikin vielä ajaa. Vakkari ja penkin selkänojan sähkösäätö korjauslistalla myös, taisi lämpömittarikin olla sönder. Kattoverhoilu luonnollisesti roikkuu.

    Auton historiaa olen tässä yrittänyt selvittää, mutta Trafin nettipalvelusta saa selville vain kaksi viimeistä henkilöomistajaa ja yritysomistajat. Vaikuttais että auto on ollut jokiyhtiön jälkeen heti 90-luvun alussa vakuutusyhtiön käytössä kolmisen vuotta, ei kuitenkaan ole kaksikilpinen ja ensimmäinen liikennekäytöstä poistokin on vasta 2008. Joku vielä nimetön henkilö on omistanut auton 2001-2011, joka ehkä osaltaan selittää sen, ettei autossa ainakaan ihan älyttömästi ole "laulettu". Kansallisarkistosta ei löytynyt tietoja, mutta Trafille mulla on asiakirjatilaus sisässä, joten aukotonta omistushistoriaa odottelen toiveikkaana.

    Onkohan jollain OD:läisellä ollut musta kasivitonen kapriisi 2001-2011? ;)
     
  10. lucky74

    lucky74 3rd gear

    Kanssa autoa vähän katsellut mutta onko kellään autosta tietoa?
    Hakusessa caprice harraste/ käyttö autoksi ja muutamia käynyt ihmettelemässäkin. Tuppaavat vain olemaan joko loppuunlaulettuja tai sitten saattohoitokunnossa ihan vaan huolettoman autonpidon seurauksena. Että jos jollain hyvä auto löytyy ja on viel myynnissä niin saattasin jopa sortua.
     
  11. Mäöräkoera

    Mäöräkoera 2nd gear

    Tietääkö kukaan -85sta caprice sedanista. Tän historia kiinnostas, auto on musta(joskus maalattu) ollu vissii tumman sinine, vinyyli kans musta, interiori on sinine, siinä on 350tbi joka vaihettu vissiin v-97 ja th350. Eka omistaja oli yleisradio, v-85-90 sitte ollu Muurlassa yhe vuoje. Yksityisiä omistaijaa on v-91-09, autokaupassa Suonenjoella v-09 siitä eteenpäin ollu taas yksityisillä kunnes Joensuusta sen vuosi sitten hajin marraskuussa. Overdriven tarra on asennettu takarekkarin alla olevaan peltiläpykkään. Ostaessani sen siihe oli asennettu thörd gen camaron ratti vinoon.
     
  12. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Onko näissä 80-luvun GM:issä vielä samalla tapaa paperinen build sheet survottuna takapenkin selkänojaan kuin vanhemmissa? Esim. vm.1985 Caprice?
     
  13. Mäöräkoera

    Mäöräkoera 2nd gear

    ^^ Omassa 85 caprisessa ei ainakaan ollu siellä. Takaluukkuun on sisäpuolelle läsäytetty rpo koodi lappu josta näkyy mitä vehkeitä autoon on asennettu tehtaalla.
     
  14. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Onko auton runkonumeron loppuosa 149266 tai 149263? Olen tuossa oman '85 sedan Capricen historiaa penkonut ja mulla on mm. laivakortti josta käy ilmi, että samalla laivalla on tullut neljä sedan Capricea, joista yksi hopea (minun yksilö, nykyään musta), yksi ruskea (Ylivieskassa, sekin nykyään musta ja tällä hetkellä nettiautossa myynnissäkin) sekä kaksi sinistä joiden runkonumeroiden loppuosat on nuo yllä mainitut. Toisen kohdalla lapussa on käsin kirjoitettu "TURKU". Capricen listahinta (sedan 5.0) vuonna 1985 oli muuten 295,000mk.

    Oman autoni historiasta tilasin Trafilta aukottoman omistushistorian (ajoneuvo.asiakirjatilaukset@trafi.fi, maksoi sähköisenä 12 euroa) ja olen aiempia omistajia häiriköinyt, tää on entinen Oulujoki Oy:n toimitusjohtajan virka-auto. Takapenkillä 1985-1990 istunut herra on kuollut jo 90-luvun alussa, mutta hänen jälkeläisensä tiesi kertoa mm. sekä autoa ammatikseen ajaneen kuljettajan sukunimen että toimitusjohtajan sihteerin kokonimen. Toiveissa on että joskus löydän vielä kuvan autosta virka-ajoilta, tällä hetkellä vanhimmat otokset on vuodelta 1991 jolloin auto sai ensimmäisen siviiliomistajan.

    No, voi mennä sairauden puolelle jo kun olen selvitellyt senkin, että missä ja minkä nimisiä ovat nykyään ne kaksi rahtilaivaa jotka Capricen toivat ensin altantin yli ja sitten Helsinkiin, mutta mitäs tuosta, mielenkiintoista tutkiustyötä on ainakin ollut... :D

    Nuo aiemmin kysymäni "build sheetit" oli tosiaan maalattu mustaksi sieltä kontin alapuolelta samalla kun muukin auto. Takapenkin selkänojasta löytyi joku paperi sieltä penkin rungosta, ajattelin ettei sitä sieltä ehjänä saa pois mutta mitä siitä näki lukea, niin verhoilun numero löytyi ja varmaankin joku jolla se on yksilöty kyseiseen autoon.
     
    belair66 ja Mäöräkoera tykkäävät tästä.
  15. Mäöräkoera

    Mäöräkoera 2nd gear

    Oho ootpa tehny salapoliisihommia oikein kunnolla.:eek: Täähän on vähä niiku joku long lost brothers meininki. En tiiä runkonumeroa, katastuksessa se raaputettiin esille mutta en nyt äsken hoksannut sitä ainakaan nuista trafin lapuista. Koitan viikoloppuna nostaa auton ja tarkistaa sen runkonumeron.
    Tosiaan tuo oma auto on yleisradion entinen edustusauto, mutta en oo siitäkään kuvia kyllä löytäny. Helsingissähän varmasti olis kansiot täynä kuvia mitä ei nettiin ole laitettu. Vois kuitenki kuvitella, että siitä olis otettu kuvia jos siellä takapenkillä on joitain ministereitä käyty joskus ajeluttaan. Nykyään siellä takapenkillä on vähä erilaiset ministerit.:D
     
  16. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Valmistenumero löytyy korista siitä tuuliasin alareunasta. En tiedä minne päin runkoa se minunkaan autossa on meistetty, jossainhan se varmasti on. Muita suomiautojen erikoisuuksia on Klippanin kolmipistevyöt takapenkin reunapaikoilla (alkujaan pelkät lannevyöt, ne ei ole riittäneet Suomessa uusissa autoissa enää 1981 alkaen), hienot jenkkiparkit/vilkut/markkerit poistettu kyätöstä ja lampunpesimet asennettu.
     
  17. Mäöräkoera

    Mäöräkoera 2nd gear

    Joo älysin iltapäivällä, että se vin ja runkonumero on sama(tietenkin):confused: ei ollut kumpikaan noista mitä mainitsit. Minun auto on vissiin tullu sitten eri laivalla.
    Btw aloin lukea tätä topikkia alusta ja jo ekalla sivulla joku kertoi omistavansa tämän auton vuonna 2008 joten tulihan siitäkin jotain lisätietoja.:odroll:
     
  18. Mäöräkoera

    Mäöräkoera 2nd gear

    Onko kellään tietoa passaako 80-85 farmin takapuskurin kävyt 85 sedanin takapuskuriin? Puskurithan on erillaisia mutta niissä on molemmissa semmonen samannäkönen taitto.:odconfused:
     
  19. tammercity

    tammercity Gearhead

    77 Caprice löytyi Lahdesta Tampereelle.
    Hiukan laittoa toki on, mutta tällä ei ainakaan lauleta.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    chevy-kane, rane58, Petri R. ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. peku123

    peku123 Gearhead

    Perse toi ois ollu makia !!
     

Kerro tästä muillekin!