Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Milko75

    Milko75 1st gear

    Auto Silverado 2500HD -08

    Ostin auton aftermarket radiolla varustettuna. Autossa ei tietenkään kuulu vilkun yms. varoitusäänet, joten saako niitä kuuluviin aftermarket radiossa ollenkaan? Käsittääkseni äänet tulevat stereoiden kautta?
     
    Muokattu: 15.9.2017
  2. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Näin minäkin olen ymmärtänyt, itselle jäänyt noista chevy koneista pieni pelko, kun muutaman kevyesti viritetyn lohkonsa halkaisseen purkanut.. Liekkö aiheetta ja vain huonoa tuuria?
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onhan näistä jauhettu.....

    Kävikö silverado maskiin tuplavalot sen pitkän umpion tilalle vai vaatiko taustan lisäksi muuta?
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No pohjat tietty, ja 4x6 umpiolle pitää vähän sahailla maskia.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin eli matalampi se perinteineb umpio siis. Olkoot sitten.


    Onkos laatikon tukikumi kuinka kovaa kamaa? Sininen jääkiekko varmaan liian stydi?

    En oo vielä irrotellut.
     
  6. jake81

    jake81 Gearhead

    Ei sitä tarvi edes virittää että halkeilee.
     
    palontie ja Karpov tykkäävät tästä.
  7. Mercury

    Mercury Gearhead

    Onko kukaan onnistuneesti tehny uusia startin kierteitä 6.5 td Suburbaniin kone paikalla?On nykyiset kierteet niin sivussa että uudella startilla ei pyöritä ollenkaan!
    (Vanhan startin pultinreikiä hoonattu niin että voi "shimmata" kohilleen..)
    Mitkään viritykset ei tule kyseeseen vaan kierteiden on oltava niin kohdillaan että uuden startin voi heittää ilman modifiointia paikalle ja käyntiin ilman että kangella tarvii starttia väännellä..Auto myyjäliikkeessä pajotettavana ja en huoli takas jos ei kunnolla korjaannu!
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos hyvän haluat, niin bensakasi keulille.
     
    kapa73 tykkää tästä.
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Onkos niille lohkon kierteille tapahtunu jotain tehtaan jälkeen?
    Startin päädyn tasopinnasta voi myös jyrsiä pois, jolloin se nousee ylemmäs > samalla lähemmäs. Yksi Oldsi mulla oli, jossa oli pakko tehdä noin, vaikka lohkon kierteet oli ihan tehtaan jäljiltä, 3 tai 4mm piti ottaa pois.
     
  10. Mercury

    Mercury Gearhead

    Sieltä on joskus lähteny startti kävelemään,pala lohkosta puuttuu ulomman pultin paikalta.Helicoilit siellä näytti olevan,ulompi jollain "liimalla" kiinni kun tuntu ettei kärsi oikein kiriä,sisempi parempi ei lohjennut.Ideana on että jos ei vehkeeseen saa uutta starttia paikalleen niin tuotehan on silloin viallinen ja kaupat puretaan/hierotaan uusiksi..Auto ollu mulla alle 2 viikkoa.Sama kiesi joka satunnaisesti lopottaa ja savuttaa sinistä,nostajassa paskaa/venajousi poikki..??
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Joo, eihän tuosta ehjän hintaa kuulu pyytää, jos eivät korjaa hyväksi.
    Joskus aikasemminkin olen selittänyt yhden itse tekemäni korjauksen tuohon, jonka pystyy tekemään kone paikallaan ja kestää:
    Se katkennut lohkon kulma hiomalla suoraksi 10mm pultinkannan paksuuden verran ulomman pultin paikasta sisäänpäin. 8,5mm poralla suoraan sivusta siihen reikää ja m10 jenka. 10mm pultti sisään tiukkaan. Siihen pystyyn hitsaten pinnapultti starttia varten. Onnistuu yleensä hyvin kohdalleen, jos sisempi orkkis reikä on vielä kunnossa ja startin saa sen avulla oikeaan kohtaan hitsauksen heppauksen ajaksi.
     
  12. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Eipä tuota voi korjata hyväksi-hyväksi vaikka sen moottorin purkais irti ja mitä tekis. Itse pyytäisin reilua hinnanalennusta (huomioiden että koko lohkon tai moottorin joutuu vaihtaan jotta saa hyvän) tai kaupan purku. Laittaisin sitten kuitenkin jonkun tuollaisen Jussin kuvaileman korjauksen, tarpeeksi hyvä omaan autoon kun ei oo niin vakavaa vaikka hajoaiskin.

    Nii ja startin takatuki ehdottomasti pitää olla, sen puutteen takia se on varmaan alunperin hajonnutkin

    [​IMG]
     
    palontie ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  13. Mercury

    Mercury Gearhead

    Kiitosta vinkeistä!

    Ensviikolla selviää miten äijän käy..

    Kyllähän se vituttaa kun vaihdossa antaa pirssin jossa "tuhoutumattomat";) 6.9 natikka ja c6 ja tilalle saa vehkeen josta startit lentelee helevettiin!!??

    ps.Onko kellään 6.5 td mottia jouten? Niin riskaisin liikkeeseen että pannaan vaihtomottia tilalle...
     
  14. palontie

    palontie Double Gearhead

    Tapsa 4x4 saattaa olla..
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kaupan purulle sitten ääni jos lopottaa ym. Tulee vielä tuskien taival ja myyjä uunottaa ja tulee "puolella vastaan" ym perus soopaa...
     
  16. Mercury

    Mercury Gearhead

    Niin,tämä SuruUrbaani on mun eka ei FoMoCo jenkki..
    Ja oikein liikkeestä hommattu että tulee vielä hyvät kaupat..
    Miltä nyt tuntuu..?:wc:
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Liikkeessä yleensä tulee valitettavasti ne huonoimmat kaupat :( Varsinkin jos vähänkin perus toyotaa erilainen auto.
     
  18. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Kuuluuko 4,3 kutosen startissa olla tukea vai onko vaan niillä päädyn kahdella pultilla kiinni?
    Tuli vaan mieleen kun omaan Fleetsideen vaihdoin startin kesällä ja siinä ei ollut mitään muuta kun ne 2 pulttia, tosin en muista oliko siinä mitään paikkaakaan tuille.
     
  19. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Tuskinpa ne siellä liikkeessä on tuota vikaa tienneet, mutta joutuvat siitä vastuuseen.
    Siltä auton liikkeeseen tuoneelta tai turakorjauksen tehneeltä ne kädet pitäis katkoa, kun pistää risan laitteen kiertoon puhumatta siitä ostajapuolelle mitään. Jossakinhan välissähän se tieto tuosta on unohtunut.

    Automyyjän kusettaminen näillä tällaisilla pommeilla on valitettavan yleistä ja sitten vielä ihmetellään autoliikkeiden pientä vaihtohyvityshintaa tai suurta hintapyyntiä, kun jollakinhan sen autokauppiaankin on leipänsä tienattava.
    Autoliikkeet vaan liian harvoin vievät tällaisia täyden petoksen tunnusmerkit täyttäviä raastupaan.
    Tätä, laitanpa paskan/pommin kiertoon, toimintatapaa tuntuu kovin monet harrastavan ja ihmettelen että liikkeet ylipäätään ottavat mitään yli 5 vuotiasta tai paljon ajettua miinaa vaihdossa, kun tuntuu nää ihan harrastajien välisetkin kaupanteot usein päättyvän pettymykseen.
    En ole autokauppias, enkä syytä ostajaa, mutta minusta tässä joutuu väärä kohde maksumieheksi.

    Jos kauppias ei ota vastuuta tai homma ei etene, niin vaihda siitä vanhasta startista se tuunattu pääty uuteen starttiin.
     
    Muokattu: 17.9.2017
  20. nova 76

    nova 76 2nd gear

    En kuuspuolikkaaseen, mutta kuuskakkoseen oon tehny, pitää olla hyvä tappi halvoilla ei onnistunu.
     

Kerro tästä muillekin!