Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. korpsela

    korpsela 1st gear

    Sisätilan pistoketta pitäs asentaa. Mistä kohtaa kannattaa 3gen tarjota läpi, onko valmiita läpivientejä?
     
  2. RotkeDamn

    RotkeDamn 1st gear

    Onko tuo kuin vittumainen homma tehä tuo kuvernööri jousien vaihto ihan ilman mitään speciaali taitoa. Eli onko siinä isokin perkelöitymisen riski asennuksessa?
     
  3. kiljunen

    kiljunen 2nd gear

    Jos työkalut pysyy kädessä ei oo vaativa juttu. Noin parissa tunnissa tekee rauhassa. Itse tein homman afc kannen ja platen pois ottamalla. Netissä usein neuvotaan tekeemään pumpun kyljestä.
     
  4. tsipi

    tsipi Gearhead

    Juu minä tein pumpun kyljestä. Youtubesta löyty ihan hyvä video, mistä pääs jyvälle hommasta. Eipä siinä oikein muuta pelkoa oo ku et jos menee puottamaan jonku nippelin pumpun sisuksiin. Hyvä magneettionkija ja ainaki tuosta kylki reiästä sai aika tarkkaan katella homman keskelle reikää, että sai romut tulemaan ulos. Reikä on vähän turhan tarkalla tuon ulomman lätkän suhteen. Muuten vaan merkkiä tuohon pidätin mutteriin, ja ite otin tönärin hännällä mitan kuinka syvällä mutteri on.

    Toinen puoli meni sitte jo melkein silmät kii ja rutiinilla.
     
  5. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    ^Tossa varmaan auttaa jos saa otettua romua pois eestä vaikka jos tekee muutakin sinneppäin, kuten alipainepumppu tai tehostin tai se tönärikotelon kannentiiviste? 2 genun moottorin vasen puoli on ku viidakko, en tajua miten se noin on suunniteltu ku letkut ja piuhatkin risteilee miten sattuu ja laitteita on kylki täynnä. Kiire ollu suunnitella auto moottorin ympärille? :D
     
  6. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Joko porukka on testaillut jn turbiinejaan? :)
     
  7. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Loota valmistunee tänään jos viimeinen oikea osa tulee tai voi posti tietysti senkin hävittää. No, siitä on vielä matkaa ainakin minulla ennenkuin se on paikallaan. Vetolevykin on jossain land of hope and gloryn ja Kouvostoliiton välillä vissiin, kun ei ainakaan meillä ole vielä. Kaikenlaista muutakin vielä tekemättä ja näköjään elämässä on muutakin tehtävää ja velvoitettta kuin autoremonttia. Ainakin perheeni mielestä.....

    Täytyy sen JN-Tradingin turbiinin ainakin olla parempi kuin originaali. Tuo alkuperäinen on varmasti paskin mihin olen ikinä törmänny missään autossa, millään vuosikymmenellä. Se on varmaan suunniteltu niin että luistaa niin saatanasti että laatikko varmaan kestäisi. Tai sitten suunnittelija on ollu kännissä. Täällä vissiin niitäkin joilla on jo vuosien kestotestit takana turbiinista. Niiltähän se parempi tieto tulee......
     
    Saetkae ja Cumminski tykkäävät tästä.
  8. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Mielenkiinnolla odottelen tuloksia, kun mullakin lienee siellä vakioturbiini paikallaan. Kärsin sen 700 itse ainakin heti jos tuntuu siltä että kannattaa.
     
  9. Yamato

    Yamato 1st gear

    Mikä turbiini alkaa puremaan kunnolla jo 1500rpm paikkeilla?
     
  10. Nimimerkki

    Nimimerkki 1st gear

    Löytyisikö Bosch:n pumpulle varaosanumeroa ja paikkaa mikä myy näitä?
     
  11. jadke

    jadke 1st gear

    No aikamoonen mehulinko tuo ja turbiini olis kannattanut kyl sijoittaa kunnolliseen heti eikä tähän. Eli en itte ainakaa oo tyytyväänen tuohon. 1 stallinen versio siis mulla.
     
  12. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Kuinkas paljon sulla on voimaa koneessa? Nätkin ainakin vannoo billetin nimeen mun auton suhteen enkä mä oo hänen puheisiin joutunut kertaakaan pettymään. Mutta hyvä saada tottakai oikeita käyttökokemuksia tietoon.

    Uudet valot tuli heitettyä tänään keulalle ja en voi olla kun tyytyväinen. Pirun hienot omaan silmään ja valoteho hyvä. Nyt näkee.
     
  13. jadke

    jadke 1st gear

    Ei tuos oo ku plate vaihdettu ja syötöt sen mitä se antaa. Mut jos meinaa liikenteen seassa kiihdytellä niin melkeen saa kaasupohjas kiihdytellä muuten ei oo asiaa tielle ilman jot olis kilometri aikaa kiihdytellä
     
  14. jadke

    jadke 1st gear

    Tietty mulla on loodas joku hämminkiki ny ku ei pysy kolmonen kiihdytyksissä päällä.
     
  15. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Tilasin machinerylta yhden tiivisteen. Olisko ollu 16.28 veroineen. No ajattelin että en vaivaa ketään vaan pistävät postissa tulemaan. Kolme päivää se kestää näköjään Vantaalta Kouvolaan tulla. Siihen olivat pannu postikulut 12.40 ja picnlaskutuslisän 11.38 päälle yhteensä siis tuli 40.06 euroa maksamaan. En taida raaskia laittaa ollenkaan kiinni koneeseen vaan kehystytän sen. Saatas meidänkin olohuoneeseen arvotaulu seinälle......
     
    Saetkae tykkää tästä.
  16. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    outoa, kyllä mulla ihan pienin kaasupolkimen muutoksilla pysyy liikenteen mukana, kaasupohjassa ei pahemmin kehtaa edes revitellä liikenteen seassa, lähtee kortti liika nopiaan.

    sitä en tiedä onko se tasan sama turbiini kuin mulla, vaikka onkin jn-tradingin 1levyinen, mulla kuitenkin jo jotain 5v vanha jos ei ylikin. tarkkaan en muista.
     
  17. tsipi

    tsipi Gearhead

    Minulla on kanssa jn matala stalli. En tykkää yhtään... Vetää tosi paljon tyhjäkäynnillä. Pakko heittää n:lle valoissa. Mulla tosin hydroboostikin tekee sen, että jarrua painettaessa kierrokset laskee.. En tiedä johtaako näitten yhdistelmä tohon n:lle heittämiseen. Kellään muulla hydroboostin kanssa samaa ongelmaa? Saattaa olla et mulla toi fj toyotan simpukka... En tiedä voiko 300tkm moottorin kyljessä oleva pumppukin olla ehtoo puolella, koska ratin pyörittäminen tuntuu työltä buickin ratin jälkeen..

    Nii ja kuitenki turbiini päästää jengat helposti yli 2000.. Puhumattakaan siitä ku lähtee ahtamaan...
     
  18. jadke

    jadke 1st gear

    Mulla on se n.700e turbiini rinkit saa sinne 2100 ennen ku alkaa jotenki vasta vetämään
     
  19. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Sepä on vähän hankala tehdä Cumminsin perään hyvää turbiinia. Joutokäynti 800 rpm ja 1500 rpm:llä saisi jo välittää 1000 Nm vääntöä, niin taitaa olla tekemätön paikka.
     
  20. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    -08 mallin 2500 Rotke, 5,9l Cummins sytytti moottorinhäiriövalon mitä todennäköisimmin kaasupolkimen asentotunnistimen vian takia..
    Ei oo sopivaa vikakoodinlukijaa eikä tässä mallissa tunnu toimivan se virta-avaimen kääntely jippokaan joten tarkkaa vikakoodia ei tiedossa..
    Kuitenki kaasupedaali vastaa hieman oudosti,välillä tasakaasulla suorastaan ryntää ja ku jalkaa höllää niin kaasu katoaa kokonaan..Ja ku tää vika ei oo päällä jatkuvasti..
    Onko toi vika korjattavissa muuten kuin ostamalla uusi poljin,n. 250€..:mad: ?
    Ja jos jollain olis sit tollanen toimiva joutilaana sopuhintaan niin voitais tehä kauppaa..
    Ja kokeilin myös sen yhen resetointimetodin,akkukaapelit irti,ign on,30min,ign off,kaapelit kiinni etc..
    En tiiä tokeniko silläkään,valo palaa möllöttää edelleen..
     

Kerro tästä muillekin!